ab1959

Riskærs værdighed i forhold til at sidde i Folketinget

Recommended Posts

Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 17 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Synes altså folk bevæger sig ind på et skråplan, når man sammenligner mordere med økonomisk kriminalitet, eller bare færdselsstraffe for den sags skyld.

At man er god til penge, er en helt anden boldbane, end man har en psykisk tilstand hvor mord ikke er en grænse eller bare en begrænsning for hvor vidt man går.

Manden har ikke gjort mere galt end de mennesker som bedrager i luksusfælden og skylder firmaer penge og køber en masse uden at betale deres gæld, eller folk føler økonomi er at investere andre folks penge i risky business, det er jo den eneste måde vi kan sikre gevinst, som at spille lotto i miniformat.
Store firmaer som google/Apple/netflix og andre, tager røven på os og mange lande, konstant, og vi er da ikke bange for at støtte dem på nettet, købe produkter eller bruge deres services, selvom de ikke vil betale skat som mange i Danmark gør, masser af bedrageri imod skat foregår der, også af de mindre selskaber.

Manden har taget sin dom, vi er i et samfund, hvor vi tror på at folk kan komme tilbage i samfundet og fortsætte, også uden vi skal pege fingre resten af livet, især hvis straffen ikke er relateret til overgreb/vold/mord/psykiske tilstande, som jeg personligt mener er en helt anden type menneske som begår denne kriminelle handling, end dem som roder med papirer.

Hvem glemmer vores minister(Bjarne Corydon) som solgte dong energy, mange i folketinget var enige om salget men præcis forhandlingerne var nok et nummer for meget, og Bjarne spillede sikkert lige så stor en rolle, som en evt. Klaus kunne gøre, alligevel var folketinget enige om udfaldet, selvom de tabte på det.
Vi kan altid være bagkloge men det må altid være en fordel at få en som har virksomhedserfaring på godt og ondt , se Tommy A som nu er minister. 

Så nej, Madsen ville aldrig få chancen i folketinget men det tror jeg ikke jeg er alene om at tænke. Han for så heller ikke chancen og man kan ikke stille op i fængsel.

Jeg nævner selvfølgelig U-båds-Madsen fordi der står i Grundloven § 30 Stk. 1:  Valgbar til folketinget er enhver. som har valgret til dette, medmindre vedkommende er straffet for en handling, der i almindeligt omdømme gør ham uværdig til at være medlem af folketinget.

Der må jo være en grænse et sted - og hvor går den grænse?

Jeg kan ikke se, at vi skulle kunne ønske os, at Apple kunne bestemme i Folketinget. Det er selvfølgelig fordi vi betror Folketinget vores penge, og jeg er bange for at Apple kunne finde på at berige sig selv.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 9 minutter siden, Anklageren skrev:

Jeg kan ikke se, at vi skulle kunne ønske os, at Apple kunne bestemme i Folketinget. Det er selvfølgelig fordi vi betror Folketinget vores penge, og jeg er bange for at Apple kunne finde på at berige sig selv.

Problemet er, de er der måske allerede, vi kan bare ikke se pengene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Lige nu, DenBruneMunk skrev:

Problemet er, de er der måske allerede, vi kan bare ikke se pengene.

Det er jeg modstander af, selvom jeg er glad for min iPad og min iBook.

Jeg holder med Vestager, som har beordret Irland til at inddrage 97 milliarder kroner fra Apple :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet

Jeg ville aldrig stemme på ham, men jeg  ser ikke noget problem i at han forfører pøblen og bliver valgt ind. Det er en del af demokratiet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 time siden, Anklageren skrev:

Jeg holder med Vestager, som har beordret Irland til at inddrage 97 milliarder kroner fra Apple :)

Hun er sej!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 3 timer siden, Anklageren skrev:

Der er desværre noget der tyder på at EU domstolen underkender Vestager i både denne og forrige store sager hvis jeg hørte rigtigt idag !

• Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 47 minutter siden, Patrioten skrev:

Der er desværre noget der tyder på at EU domstolen underkender Vestager i både denne og forrige store sager hvis jeg hørte rigtigt idag !

Ja - det er kedeligt - men det er kun i en enkelt sag i Belgien.

Vi ved ikke endnu - om det får indflydelse på de andre sager.

Jeg håber det ikke.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Skrevet (redigeret)

Vi må tage en slapper og se om ikke Vestager finder på noget de næste 2mdr. Sagen mod kommissionen var anlagt af det hollandske selskab Magnetrol og den belgiske regering, der som altid, opfører sig som en underlødig nation og aftalen gik ud på, at virksomhederne fik mere gunstige vilkår for at slå sig ned i Belgien og den har vi jo hørt før.

Redigeret af fedt
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind