dewey

Ultima Ratio

Recommended Posts

Gæst
For 8 minutter siden, dewey skrev:

....eller når saglige argumenter er udgået.

Det er simpelt

Det skal være tilladt at være uenig i islamkritiske tråde - ellers er der ingen debat :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, dewey skrev:

Det må hun da have gjort, for nu er vi jo blevet forklaret, hvad Ultima Ratio betyder - nemlig krig🙂

Der er vidt misforståelse for ordet Ultima ratio, det bruges sågar i Black jack, og i domstoler, traktater og nok i mange andre rets begreber, jeg tog et sætning fra forfatnings domstolen

"""Også i denne dom viser forfatningsdomstolen sig som bannerfører for grundlæggende retsstatslige idealer. Her er det princippet om ultima ratio, der er i fokus. Det betyder, at straf bør være det ultimative, det sidste reguleringsmiddel, man griber til, når alle andre alternativer er utilstrækkelige.""""

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Det er ikke for at spolere islamkritikernes skræmmebillede, men i 2018 var der 1.652, der fik opholdstilladelse. Det er faktisk næsten 1/3 lavere end FØR "flygtningekrisen" i 2015, hvor tallet var på det højeste 10.849. Faktisk faldt antallet med 4.743 mellem 2016 og 2017. Vi kan vist godt afskrive Danmarks undergang.

Det, der var udfordringen i 2015, var, at det skulle være kommunerne, der modtog flygtningene. Det krævede en masse planlægning, som ingen havde prøvet før. Der var pludselig større krav til flygtninge med hensyn til sprogskolerne, som også oplevede belastning. Der var simpelthen ikke nok kvalificerede personale hverken i kommunerne, modtagecentre og sprogskolerne.

Jeg vil godt påstå, at jeg tror ikke, vi kommer til at opleve en så stor stigning igen i sager om asyl. Det var uden sidestykke. Det, jeg synes, der mangler, er lidt evaluering. Når jeg ser tilbage, var der mangel på en standardiseret måde at håndtere flygtningene på i kommunerne, og det virkede mest som om, at man ville afprøve forskellige metoder.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
1 time siden, homofaber skrev:

Det er ikke for at spolere islamkritikernes skræmmebillede, men i 2018 var der 1.652, der fik opholdstilladelse. Det er faktisk næsten 1/3 lavere end FØR "flygtningekrisen" i 2015, hvor tallet var på det højeste 10.849. Faktisk faldt antallet med 4.743 mellem 2016 og 2017. Vi kan vist godt afskrive Danmarks undergang.

Det, der var udfordringen i 2015, var, at det skulle være kommunerne, der modtog flygtningene. Det krævede en masse planlægning, som ingen havde prøvet før. Der var pludselig større krav til flygtninge med hensyn til sprogskolerne, som også oplevede belastning. Der var simpelthen ikke nok kvalificerede personale hverken i kommunerne, modtagecentre og sprogskolerne.

Jeg vil godt påstå, at jeg tror ikke, vi kommer til at opleve en så stor stigning igen i sager om asyl. Det var uden sidestykke. Det, jeg synes, der mangler, er lidt evaluering. Når jeg ser tilbage, var der mangel på en standardiseret måde at håndtere flygtningene på i kommunerne, og det virkede mest som om, at man ville afprøve forskellige metoder.

Noget stemmer ikke, hvis nedenstående opslag passer. Kan der ikke komme en voksen og forklare?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 4 minutter siden, Leonidas skrev:

Noget stemmer ikke, hvis nedenstående opslag passer. Kan der ikke komme en voksen og forklare?

Hvad er det, du ikke forstår? Udlændinge- og integrationsministeriet holder ret godt styr på tallene og det er der, jeg har det fra. Jeg taler om flygtninge, der har fået opholdstilladelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Jeg ved godt, det er svært for antimuslimerne at håndtere fakta - i det her tilfælde fra Integrationsministeriet - der taler imod deres dommedagsprofetier om masseindvandring, migrantkrise, flygtningestrøm osv. med dertilfølgende kommende borgerkrige (som nok aldrig bliver til noget), men det er vel ikke sådan, at man ikke må oplyse de officielle tal.

Eller skal vi til at begynde at tage flere flygtninge så det reelle tal kommer til at stemme overens med islamkritikernes fantasi? :) 
A46m6OD.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind