dewey

Ultima Ratio

Recommended Posts

dewey

I dag meddeler regeringpartiet CDU's formand Annegret Kramp-Karrenbauer: 

"Skulle en flytningesituation som i 2015 gentage sig, vil Tyskland lukke alle sine grænser efter Ultima Ratio princippet." 

Ikke fordi jeg har meget tiltro til vores regering og stoler på politikerne, men i dette tilfælde er jeg ikke i tvivl om, at den beslutning vil blive gennemført. 

Hvad mener i andre om beslutningen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

jeg mener at det må tysken selv bestemme....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Ultima ratio regum, (lat., indskrift på kanoner støbt i Frankrig, da kardinal Richelieu var førsteminister 1624-42), kongernes sidste argument, dvs. krig.

Er det ikke at skyde lidt over målet?

Det er en menneskevenlig tanke at ville hjælpe flygtninge, men vi har ikke plads til hele verden. Stort set alle danskere har en grænse for, hvor mange indvandrere de vil tåle. Den grænse er bare forskellig.

Det må komme an på antallet, om vi skal lukke grænserne, men det bestemmer vi ikke alene.

Vi ejer kun den ene side af grænsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
1 time siden, dewey skrev:

I dag meddeler regeringpartiet CDU's formand Annegret Kramp-Karrenbauer: 

"Skulle en flytningesituation som i 2015 gentage sig, vil Tyskland lukke alle sine grænser efter Ultima Ratio princippet." 

Ikke fordi jeg har meget tiltro til vores regering og stoler på politikerne, men i dette tilfælde er jeg ikke i tvivl om, at den beslutning vil blive gennemført. 

Hvad mener i andre om beslutningen?

Det er godt at de umiddelbart er blevet klogere efter at Merkel & Co har forsøgt at ødelægge landet. Hvad der så rent faktisk vil ske når en lignende situation opstår vil tiden vise.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 18 minutter siden, dna skrev:

Det er godt at de umiddelbart er blevet klogere efter at Merkel & Co har forsøgt at ødelægge landet. Hvad der så rent faktisk vil ske når en lignende situation opstår vil tiden vise.

Det er ikke europæernes største problem, så jeg synes, du skyder over målet.

Tyskland rager op som et fyrtårn over de østeuropæiske lande.

Et land som Ungarn har vedtaget, at arbejdsgiverne kan tvinge de ansatte til at arbejde over - og vente til år 2021 med at betale for overarbejdet. Folket bliver betragtet som noget billigt skidt i Østeuropa - så det er forståeligt, at der har været en folkeflugt til Tyskland østfra.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 2 minutter siden, Anklageren skrev:

Det er ikke europæernes største problem, så jeg synes, du skyder over målet.

Tyskland rager op som et fyrtårn over de østeuropæiske lande.

Et land som Ungarn har vedtaget, at arbejdsgiverne kan tvinge de ansatte til at arbejde over - og vente til år 2021 med at betale for overarbejdet. Folket bliver betragtet som noget billigt skidt i Østeuropa.

Og jeg vil så påstå at hvordan ungarske politikere betragter det ungarske folk ikke er europæernes største problem. Og sådan kan vi jo blive ved.

Derudover fatter jeg simpelthen ikke argumentet. Mener du seriøst at vi KUN skal diskutere europæernes største problem og er det også dig der skal bestemme hvad der er det største problem?

Derudover har jeg en klar fornemmelse af at migrationskrisen har optaget Europa langt mere end Ungarns lov om overarbejde. Jeg kan ikke rigtig se dit indlæg som andet et, endda ret dårligt) forsøg på at fjerne fokus fra trådens emne. Hvad med om du starter din egen tråd om europæernes største problem, Ungarns lov om overarbejde.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 16 minutter siden, dna skrev:

Og jeg vil så påstå at hvordan ungarske politikere betragter det ungarske folk ikke er europæernes største problem. Og sådan kan vi jo blive ved.

Derudover fatter jeg simpelthen ikke argumentet. Mener du seriøst at vi KUN skal diskutere europæernes største problem og er det også dig der skal bestemme hvad der er det største problem?

Derudover har jeg en klar fornemmelse af at migrationskrisen har optaget Europa langt mere end Ungarns lov om overarbejde. Jeg kan ikke rigtig se dit indlæg som andet et, endda ret dårligt) forsøg på at fjerne fokus fra trådens emne. Hvad med om du starter din egen tråd om europæernes største problem, Ungarns lov om overarbejde.

Et af Europas problemer er, at befolkningen i Østeuropa hellere vil bo i Vesteuropa - og kan gøre det på grund af arbejdskraftens frie bevægelighed.

I Vesteuropa fungerer de som løntrykkere.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 1 minut siden, Anklageren skrev:

Et af Europas problemer er, at befolkningen i Østeuropa hellere vil bo i Vesteuropa - og kan gøre det på grund af arbejdskraftens frie bevægelighed.

I Vesteuropa fungerer de som løntrykkere.

Så lav en tråd om det i stedet for at afspore en anden. Man kan sagtens debattere andre emner end netop de emner du mener er de vigtigste.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 32 minutter siden, dna skrev:

Så lav en tråd om det i stedet for at afspore en anden. Man kan sagtens debattere andre emner end netop de emner du mener er de vigtigste.

Det er dig selv, der har afsporet debatten.

Oplægget handler ikke om Merkel - men om fremtiden.

Redigeret af Anklageren
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Det er gode toner. Men tillader vi virkelig invasionen, bare den foregår stille?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind