snoozz

Hvad gør man med en svindler på nettet?

Recommended Posts

snoozz

Ja den helt klassiske: x person sælger en vare online, som han reelt ikke har, i al fald ikke leverer, fx en mobiltlf, eller computerdele.

Og sælger den gerne til flere personer uden nogensinde at levere til nogen.

Men hvad kan man egenligt stille op. Politiet gør jo ingenting. Man har lyst til at møde op på hans adresse, alle mand der er blevet snyd, men så ender man let selv med en voldsdom.

Jeg har lidt på fornemmelsen at det er en teenager der er tale om. Så hvad gør man. Ringer til hans forældre? Laver en hade-side på Facebook?

Spammer ham med SMS´er?

Skal helst være inden for lovens rammer, men også genere ham mest muligt.

Jeg har hans navn, adresse og tlfnr (som han naturligvis ikke svarer på).

HAr også overvejet at forfølge en hund i nabolaget og så sende ham en hundelort med posten. Eller måske endda min egen hvis jeg har tyndskid en dag ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Anmeld det til politiet, når der er nok der gør det skal de nok reagere på et tidspunkt.

Hvis jeg var sikker på det var en teenager, og ved hjælp af krak, facebook osv. kunne finde ud af at han bor hjemme ved forældrene, så kunne jeg godt finde på at ringe til forældrene og på en pæn måde, og lagt op som bekymring om den unge mands fremtid, spørge dem om de er vidende om hvad han går og laver

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Jeg handler tit på nettet og har heldigvis ikke støt på en svindler , meld vedkommende til politiet , jeg har købt en Beomaster 7000 for en tusse på DBA ,den er jeg godt i tvivl om at den er varm , nårmal prisen brugt 3000 kr , ham der kom med den lignede en normal middelklasse mand , 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Så er han anmeldt til politiet.

Jeg kæmpede noget med hjemmesiden, den vil ikke godtage min dokumentation for både skriveriet, og kvitteringen fra banken osv, uanset om man giver den filer i RTF, JPEG, DOC, eller TXT format skriver den "ukendt filtype".

Så fik lov at gøre det i en Email i stedet.

Man kan åbenbart ikke mere ringe til politiet og anmelde kriminelle forhold.

De skal sikkert spare - og om de overhovedet gør noget i denne sag, finder jeg yderst tvivlsomt selvom beviserne jo er klokkeklare, og jeg er ikke den eneste som personen har solgt samme vare til, uden at levere den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 46 minutter siden, snoozz skrev:

Jeg kæmpede noget med hjemmesiden, den vil ikke godtage min dokumentation for både skriveriet, og kvitteringen fra banken osv, uanset om man giver den filer i RTF, JPEG, DOC, eller TXT format skriver den "ukendt filtype".

De skal sikkert spare - og om de overhovedet gør noget i denne sag, finder jeg yderst tvivlsomt selvom beviserne jo er klokkeklare, og jeg er ikke den eneste som personen har solgt samme vare til, uden at levere den.

:gogo: Held og lykke med det. 
Hold os nysgerrige underrettet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 56 minutter siden, snoozz skrev:

Havde lidt bøvl med Bauhaus og gik op på Odense politigård og ville sludre med politiet. Kom ind i et rum, hvor der stod træk et nummer for tyveri - pas OSV. Kunne ikke finde noget nummer, der dækkede det jeg ville snakke med politiet om og kunne se at dem der fik anmeldt, snakkede med en kontordame.

Politiet gør det meget svært for bedsteborgeren at anmelde noget som helst og er man så nået igennem møllen og fået en politimand i tale, sker der ikke noget som helst bagefter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Meld det til politiet og glem så alt om at se de penge igen. Formentlig hjælper politiet ikke. Det er lidt ligesom med en lottokupon. Du vinder formentlig ikke den store præmie, men chancen er der da.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Suk!

Ja hvorfor nedlægger politikerne ikke bare politiet så? Hvis de alligevel er reduceret til kontordamer, og telefonpassere, og så et par enkelte til at fange fartsyndere, og medvirke i TV-programmer som "politijagt" og lign.

Det tog mig sgu en hel eftermiddag at få anmeldt en ellers ikke kompliceret sag. Simpel og enkel og klokkeklar. Deres opgave er kun at opsøge manden og anholde ham, og få ham stilt for en domstol, og derfra i fængsel.

Men uha det "lugter jo også af arbejde", så det ignorerer vi....!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 39 minutter siden, snoozz skrev:

Suk!

Ja hvorfor nedlægger politikerne ikke bare politiet så? Hvis de alligevel er reduceret til kontordamer, og telefonpassere, og så et par enkelte til at fange fartsyndere, og medvirke i TV-programmer som "politijagt" og lign.

Det tog mig sgu en hel eftermiddag at få anmeldt en ellers ikke kompliceret sag. Simpel og enkel og klokkeklar. Deres opgave er kun at opsøge manden og anholde ham, og få ham stilt for en domstol, og derfra i fængsel.

Men uha det "lugter jo også af arbejde", så det ignorerer vi....!

Så kom der jo ingen og hjalp politikerne, når deres carporte og biler brændte. Hele min familie, består af politi og militær folk og magen til dovne hunde, skal man lede længe efter.

Politiet skal heller ikke arrestere for meget, fordi vi har ikke plads i fængslerne og kommer der for mange forbrydere det år, skal kandidaterne jo lukkes ud på halv tid, som i 2006 under Lene Espersen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind