Gæst Loyaltyfirst

Er min kæreste illoyal?

Recommended Posts

Gæst Loyaltyfirst

Har brug for nogen til at hjælpe mig med at tænke klart... Sagen er den, af min kæreste (en kvinde) og jeg var i byen i lørdags, til hendes venindes fødselsdag. I byen møder jeg en af hendes andre veninder, som jeg ikke har det bedste forhold til, da hun har valgt at udtale sig meget uheldigt om både min søn og min livsstil. Jeg bærer nag og det indrømmer jeg gerne, jeg ignorerer hende når jeg møder hende. Men hun valgte så at komme hen til mig i byen og spørge, om jeg stadig var sur på hende, og det kunne jeg jo så bekræfte. Det endte med at hun skubbede mig væk, ikke voldsomt, bare virkelig provokerende. For ikke at lave noget drama besluttede jeg mig til at tage hjem, jeg var virkelig vred og ked af det. Fortæller dette til min kæreste, som meget gerne vil blive i byen med sine venner. Så jeg går alene hjem, hvilket tager næsten en yime. Ikke på et eneste tidspunkt skriver eller ringer hun og spørger om jeg er ok eller om jeg er kommet godt hjem. Næste dag fortæller hun at de hyggede sig rigtig meget, hun kom først hjem efter 5. Og så synes hun i øvrigt det er træls for hende at jeg er uvenner med hendes veninde... Og så er det jeg bare tænker, fuck hvor er hun illoyal! Det vigtigste for hende er ikke mig, men hendes veninder og mit velbefindende er ikke en førsteprioritet for hende. Det kan godt være at jeg stiller høje krav til loyalitet, men kræver intet jeg ikke giver tilbage tifold. Har et motto der hedder, I will support you even when you are wrong, just to prove my love is strong. Er jeg helt galt på den her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
For 4 timer siden, Gæst Loyaltyfirst skrev:

For ikke at lave noget drama besluttede jeg mig til at tage hjem, jeg var virkelig vred og ked af det. Fortæller dette til min kæreste, som meget gerne vil blive i byen med sine venner. Så jeg går alene hjem, hvilket tager næsten en yime. Ikke på et eneste tidspunkt skriver eller ringer hun og spørger om jeg er ok eller om jeg er kommet godt hjem.

Hvorfor skulle din kæreste bekymre sig for, om du er kommet godt hjem? Hvis du har en søn, så må du være et voksent menneske som godt selv kan finde ud af at komme hjem, uanset hvor lang tid det tager.

Det vigtigste for hende er ikke mig, men hendes veninder og mit velbefindende er ikke en førsteprioritet for hende.

Det lyder, som om du ønsker, at din kæreste skal vælge mellem dig og veninderne, og det får dig til at virke egoistisk. Hvis du ikke bryder dig om veninderne, så lad dog din kæreste gå alene i byen og hygge sig med dem.

Har et motto der hedder, I will support you even when you are wrong, just to prove my love is strong.

Det kan du da godt bruge, som et motto for din egen opførsel, hvis du synes; men du kan bestemt ikke forvente, at din kæreste skal efterleve det.  Jeg ville aldrig støtte nogen i noget, som var forkert, uanset hvor højt jeg elskede dem.

Kærlighed kan godt kombineres med almindelig sund fornuft, og ønsker man et varigt forhold, så bør det baseres på gensidig respekt og ærlighed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

En lille smule er du måske forkert på den.

For mig virker det som om veninden kom til dig for at få tingene bragt i orden, og her afviser du hende ved at være sur og bære nag, husk på det er din kærestes veninde, så her må man nogen gange bide i det sure æble og få tingene til at fungere. Der er ingen der siger at du nogensinde skal blive bedste venner med hende, men få snakket med hende om tingene og så glem at bære nag. Som det er nu tvinger du din kæreste til at vælge mellem dig og hendes veninde, og det er vel heller ikke helt fair 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Er det 2 kvinder her? Lyder det som ?

Men jeg forstår altså heller ikke problemet ?

Hun vil gerne videre i byen og feste med nogle andre veninder, og du vil helst bare hjem ?

Jamen så tager hun da bare i byen med de andre veninder, og du kan så bare  tage hjem ?

Længere er den vil ikke. Hvis du gerne vil beholde din veninde/kæreste eller hvad det nu er, så pas på med at have disse besidderiske følelser/tanker. For SÅ smutter hun.

Hvis hun gerne vil på bytur, så kan du enten tage med, eller blive hjemme og hygge selv, eller hvis du selv har en anden ved eller veninde, så hyg dig med dem !

Jeg havde selv en kæreste, som overvågede alting. Altså selv hvis jeg endelig var "på tur" med mine mandlige venner - fx ude og spille golf, så kunne hun sgu finde på at dukke op ude på 5. hul - bare for at se om der var piger med, eller om vi drak øller imens !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.