Leonidas

Svensk undersøgelse viser højere frekvens af udlændinge i ulykker

Recommended Posts

Leonidas

Mohammad-Reza Yahya har lavet en trafikundersøgelse.

https://www.vti.se/sv/nyhetsarkiv/nyhetsarkiv/invandrare-i-svensk-trafik-under-lupp/

" Risken är högst för de körkortsinnehavare som är födda i Mellanöstern och Nordafrika. Den är, enligt studien, 270 procent högre än för infödda svenska körkortsinnehavare. "

Er undersøgelsen valid eller lavet af en som er part i spørgsmålet? Eller er der andre undersøgelser, som har andre resultater? Hvordan ser trafiksituationen ud i Mellemøsten og Nordafrika? :) Husk den pæne tone.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 27 minutter siden, Leonidas skrev:

Hvordan ser trafiksituationen ud i Mellemøsten og Nordafrika? :) Husk den pæne tone.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Vi har i mange år vidst, at ikke vestlige indvandrere oftere er kriminelle - og overtrædelser af færdselsloven er altså også med i den statistik - selv om det strengt taget ikke er kriminalitet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 11.2.2019 at 17:06, Leonidas skrev:

Mohammad-Reza Yahya har lavet en trafikundersøgelse.

https://www.vti.se/sv/nyhetsarkiv/nyhetsarkiv/invandrare-i-svensk-trafik-under-lupp/

" Risken är högst för de körkortsinnehavare som är födda i Mellanöstern och Nordafrika. Den är, enligt studien, 270 procent högre än för infödda svenska körkortsinnehavare. "

Er undersøgelsen valid eller lavet af en som er part i spørgsmålet? Eller er der andre undersøgelser, som har andre resultater? Hvordan ser trafiksituationen ud i Mellemøsten og Nordafrika? :) Husk den pæne tone.

Det lyder ikke overraskende, så det er sikkert sandt nok. Igen det skylde jo ikke race, men andre faktorer, så som holdning og kultur i forhold til trafik og sikkerhed.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 12.2.2019 at 07:48, fedt skrev:

Jeg spurgte en indvandrer engang, hvorfor bruger i aldrig blinklyset? Indvandreren svarer helt alvorligt, det koster mange penge at reparere blinklys og hvis man ikke "slider" på blinklys, kan man spare penge.

https://24nyt.dk/forskning-indvandrerbilister-er-langt-farligere-i-trafikken/

Jeg bruger heller ikke blinklyset. Det kommer squ ikke andre ved hvor jeg skal hen 😜

• Synes godt om 1
  • Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seeckt

Jeg vil tro at der er flere faktorer i det. Hvis man kigger på, hvem der (uanset etnicitet) er mest farlig i trafikken og andre sammenhænge så er det helt klart unge mænd med dårlig impulskontrol.

Disse findes i alle kulturer, men nogle omstændigheder fremmer bare deres hyppighed og deres dominans i visse samfundsgrupper. I socialt vanskelige miljøer vil man således som regel finde en større procentdel af disse typer, da deres ydre betingelser for at udvikle en souveræn impulskontrol er ringere, deres psykiske stress er højere og en kontant konfliktløsningsstrategi kan betale sig mere umiddelbart end en pæn og kompromisbaseret fremgangsmåde.

Indtil dette punkt er vi nok på den ukontroversielle side af sagen. Den forlader jeg sikkert når jeg argumenterer at visse kulturer også kan hæmme eller fremme disse karakteristikker. F.eks. fordi kulturens geografiske hjemstavn er så plaget af krig, usikkerhed og mistillid at det er en mere rå type mænd som præger billedet, da de er i stand til at varetage deres families interesser i et barskt miljø. Så jeg vil mene at der i nogle lande kan være en selektion for det man med et moderne ord kalder for toxic masculinity. Dette bliver muligvis forværret når der kommer religion oveni, som (modsat andre clanbaserede kulturer) ikke engang giver kvinder et hjemligt råderum, men gør mandens dominans total - derved er kritik et tabu, og da (selv)kritik er bærende for forbedring, læring og sund ydmyghed, fører det til dårlig tilpasningsevne.

Når denne type mænd så søger mod andre lande, ender de i en massiv konflikt. Deres indre livsmission er at være dominerende, hurtige og have ret hele tiden, men deres nye omgivende samfund kræver langsigtede bedrifter (f.eks.10-15 år på diverse skolebænke for en almindelig erhvervskvalifikation), øjenhøjde med hunkønsvæsener, accept af at alle og ingen har ret det meste af tiden, og kooperative strategier. De bliver snotforvirrede tabere og det forværrer selvkontrollen endnu mere.

Læg dertil at de efterhånden har ret store parallelsamfund hvor man kan springe over hvor gærdet er lavest (sort arbejde, småkriminalitet, og muligvis snyd med kørekortet).

Så har Du en gruppe som mangler væsentlige forudsætninger for at være en veluddannet trafikant, køre defensivt, forstå egne og tekniske begrænsninger, tøjler behovet for action og respektere det offentlige rum som et sted hvor man ikke udlever sine kicks på andres bekostning. Simple as that.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LesterCrest

Svenskerne bærer byrden af at have en massiv trafik til Europa. De laver temmelig meget kontrol af de køretøjer som kommer med færgerne til Ystad og Trelleborg. De fanger en del, men den massive kontrol ved grænsen tager ressourcer fra kontroller andre steder i landet.

Transportbranchen vil bare spare og de er villige til at gå langt. Jeg fandt engang en blog som fortæller lidt om moralen hos en del af firmaerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind