Leonidas

Ny lorteside DMI.dk

Recommended Posts

Namasté
For 1 time siden, Jojojo skrev:

Jeg har allerede slettede DMI fra computeren, det er bare for ringe

Det har jeg også gjort.

Førhen havde jeg lavet genvej til 'radar' ind på mit skrivebord og på mobilen, så jeg kunne gå direkte til at se denne mulighed - DET kan man heller ikke med det nye! ☹️

Jeg bruger TV2 vejr og YR.no fremover - ikke at de er fejlfrie, men i hvert fald bedre end DMI's nye gøjemøg!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 2 timer siden, Namasté skrev:

Det har jeg også gjort.

Førhen havde jeg lavet genvej til 'radar' ind på mit skrivebord og på mobilen, så jeg kunne gå direkte til at se denne mulighed - DET kan man heller ikke med det nye! ☹️

Jeg bruger TV2 vejr og YR.no fremover - ikke at de er fejlfrie, men i hvert fald bedre end DMI's nye gøjemøg!

Hvilken computermodel bruger YR.no?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Namasté
For 9 timer siden, Anklageren skrev:

Hvilken computermodel bruger YR.no? 

Såvel DMI som yr.no benytter sig af data fra blandt andet ECMWF (European Centre for Medium-Range Weather Forecasting)

Men nu er det jo ikke selve forudsigelserne vi diskuterer som sådan, men DMI' nye elendige layout - og netop dette nye 'smarte' layout er grunden til at jeg fravælger DMI. 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hmm.. med en reklameblock, så ersiden faktisk helt i orden. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Den er ubrugelig. Heldigvis findes der en uoriginal DMI app som ser ud som den altid har gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
On 11/2/2019 at 04:54, Namasté skrev:

Såvel DMI som yr.no benytter sig af data fra blandt andet ECMWF (European Centre for Medium-Range Weather Forecasting)

Men nu er det jo ikke selve forudsigelserne vi diskuterer som sådan, men DMI' nye elendige layout - og netop dette nye 'smarte' layout er grunden til at jeg fravælger DMI. 😉

For mig betyder kvaliteten meget, fordi jeg sejler, så jeg går ret meget op i vejrudsigter.

Jeg ved godt, hvor de får data fra - men data bliver sat ind i en computermodel.

Så vidt jeg ved, så hedder den computermodel, DMI bruger her hvor jeg bor i Grønland stadigvæk Hirlam - som ihvertfald for et par år siden var/er den mest detaljerede model. Jeg ved ikke om DMI bruger den i Danmark. Jeg har for længe siden læst om det på DMI's site, men det er ikke med på den nye.

Det ser ud til, at Hirlam bliver brugt af MET i Norge.

https://en.wikipedia.org/wiki/HIRLAM

Jeg vil gerne vide mere om det

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind