Leonidas

Ny lorteside DMI.dk

Recommended Posts

Leonidas

Kun nedbørsradaren er jeg tilfreds med. Måske skal jeg blot vænne mig til selve siden, men umiddelbart: Sikke nogle klaphatte! Og hvad laver de skide reklamer? Betaler vi ikke DMI over skatten?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg synes også den er ret dårlig. Hvis de beholder den som den er nu så spår jeg at jeg i hvert fald ikke kommer til at bruge den meget.

Personligt bruger jeg mest apps til vejr (jeg bruger det en del i forbindelse med arbejdet også). Mine to primære er YR (norsk tjeneste) og ByVejr som er baseret på dmi, men den er stadig med dmi's gamle ikoner og "setup". Det håber jeg den fortsætter med. Derudover bruger jeg også Windy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Jeg har allerede slettede DMI fra computeren, det er bare for ringe

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Jeg kan ikke engang finde nedbørsraderen. Den ligner i hvert fald ikke den gamle. 

Jeg forstår heller ikke, hvorfor de skulle lave så meget om på det. Det gamle desigt var velkendt og gennemprøvet. Det er som om at sætte sig ind i en bil, hvor rattet pludselig sidder i bagagerummet.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 13 minutter siden, homofaber skrev:

Jeg kan ikke engang finde nedbørsraderen.

Den findes på vejrkort, hvor du blandt forskellige menu'er kan vælge Radar og Lyn.

Men hvad de forskellige farver symboliserer, er ikke klart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Der er næppe alternativer til DMI's mere "højopløselige" vejrudsigter.

Vejrudsigter er lavet af computermodeller, så man kan jo trække en vejrudsigt for Danmark ud hvor som helst i verden, men det er et automatisk computerbaseret produkt.

Til mindre områder bruger meteorologer nogen andre og mere detaljerede computermodeller, hvor der er nogen parametre man kan ændre på ud fra erfaringer med det bestemte område - og det tvivler jeg stærkt på, at nogen bruger ressourcer på andre steder i verden - heller ikke i Norge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Man kan da finde hvad man søger. Men jeg forstår heller ikke lige det med reklamer? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg tvivler jo ikke på, at VK pønser på at privatisere DMI, og at vi skal se brugen af reklamer i det lys.

DMI ender vel på udenlandske hænder som så meget andet, og så mister vi enhver indflydelse på vejrtjenesten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Jeg kan kun tale for mig selv, men det er for mig layoutet, der er helt gal. Det irriterer mig, at jeg skal scrolle ned for at finde vejrraderen og det andet er, at når man har valgt for eksempel nedbør, skal man klikke menuen frem igen for at vælge noget andet. Det med reklamer så jeg ikke lige, for jeg har adbocker. Men på telefonen ser det endu mere rodet ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg har heller ikke vænnet mig til layoutet - men jeg vil ikke risikere, at min båd synker i en storm ved at bruge andre vejrtjenester. 

Jeg vil heller ikke helt udelukke, at jeg en dag bliver glad for siten, når jeg vænner mig til den.

(Egentlig er det Asiaq, der leverer data til den grønlandske vejrtjeneste, men den er på DMI's site).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind