Gæst Xtreeme

Asperger syndrom og førtidspension

Recommended Posts

Entrelac
For 1 time siden, Gæst Xtreeme skrev:

Entrelac mange tak for hjælpen. Du er et godt menneske. 

Jeg fik selv engang god hjælp af andre brugere på K10.dk, og ved af erfaring, at man nemt kan føle sig lost i det sociale system hvis man ikke kender "spillereglerne".

Du vender bare tilbage hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Doc

Kommunerne i den sidste ende har ingen udvej end at give folk førtidspension fordi realt set er der få, der ansætter en med psykisklidelse og AS er en psykisklidelse. Og der er få med psykiskeudfordringer der magter et arbejde eller har evnen til det.

Mange med AS har desuden også lidelser såsom ADD, ADHD, angst, PTSD, OCD, ODD, TTM, depression osv. Mange har også fysiske problemer.

De syge er kommunernes klienter og uden dem har de intet at give sig til. Det et sygt system vi har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Blot til info:

K10.dk er GENOPSTÅET !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Blot til info:

K10.dk er GENOPSTÅET !

Nemlig.:gogo:

Er du også bruger derinde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Både ja og nej.

Kan nemlig ikke huske min kode, og når jeg ber om en ny kode sender den ingen.

Og laver jeg ny bruger siger den jo min mail allerede er i brug.

Men nu har jeg jo også fået min førtidspension, så læser bare mest med ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Tintin

Jeg fik førtidspension efter fire år på kontanthjælp med syv forskellige sagsbehandler, ligeså mange konsulenter og mentorer. Blev kastet rund i systemet, alt fra tilfældige praktiker, aktiveringer, samtaler, kurser, hvor selv de ansatte ikke så meget logik i at en med psykiske udfordringer skal deltage i sådan noget meningsløst.  Ja sågar yoga var en del af det. Selvom jeg ikke er 40 fik jeg tilkendt førtidspension fordi en af de ansatte på aktiveringscentret spurgte, om ikke pension var noget for mig fordi hans holdning var, at mennesker med autistiske udfordringer og dermed psykiske kan ikke tvinges til arbejde medmindre de selv føler, at de magter ansvar og kontakt med mennesker. Jeg har Aspergers, må ikke stresses, kan ikke arbejde med mennesker, har en lang liste med forskellige udfordringer, tre ting jeg går op i. Selv min familie har taget lidt afstand fra mig fordi jeg er svær i dagligdagen. Og alligevel tog det fire år før jeg fik besked fra Aalborg kommune, at nu er jeg førtidspensionist.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Asperger
On 14.5.2019 at 16:27, snoozz skrev:

Både ja og nej.

Kan nemlig ikke huske min kode, og når jeg ber om en ny kode sender den ingen.

Og laver jeg ny bruger siger den jo min mail allerede er i brug.

Men nu har jeg jo også fået min førtidspension, så læser bare mest med ;)

Fik du førtidspension kun pga. Asperger?

Jeg har også Asperger og har først fået diagnosen efter jeg er blevet over 40 år. Jeg kan heller ikke tåle stress, mange mennesker, kundekontakt osv. men forsøger at finde praktikplads indenfor it, hvor jeg også har en uddannelse. Den er bare forældet, og jeg har ikke lige selvtilliden til at tro på at det kan lykkedes. Så jeg har da tænkt, at det hele var meget nemmere med førtidspension, selvom jeg da gerne vil have flexjob. Men kan jeg så finde et flexjob, hvis jeg får tilkendt det engang når systemet omsider er klar til det. Det er meget nemmere at få ro på fra jobcentret, så jeg ikke skal stresse over hvad de nu finder på.

Skal jeg bare spørge min sagsbehandler om jeg kan søge om førtidspension, så de slipper for at prøve at finde job til mig? Hvad gjorde du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det gør mig lidt trist at man vil sætte folk med Asperger på overførselsindkomst. Jeg har en datter med Asperger og autisme - hun kæmper, og skal kæmpe hele dit liv, med skole/uddannelse og meget som andre måske tager for givet. Men hun giver ikke op og insisterer på at få et helt normalt liv - og det vil lykkes hende.

Nu er spektraforstyrelser meget forskellige, så jeg forsøger ikke at nedgøre jeres beslutning om at søge et liv på overførselsindkomst. Jeg håbede vel bare på mere for jer - som jeg håber på min piges fremtid.

Men held og lykke med det hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 23 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det gør mig lidt trist at man vil sætte folk med Asperger på overførselsindkomst. Jeg har en datter med Asperger og autisme - hun kæmper, og skal kæmpe hele dit liv, med skole/uddannelse og meget som andre måske tager for givet. Men hun giver ikke op og insisterer på at få et helt normalt liv - og det vil lykkes hende.

Nu er spektraforstyrelser meget forskellige, så jeg forsøger ikke at nedgøre jeres beslutning om at søge et liv på overførselsindkomst. Jeg håbede vel bare på mere for jer - som jeg håber på min piges fremtid.

Men held og lykke med det hele.

Jeg har set mange mennesker, der er blevet ødelagte af alt for tidelig i deres liv, at blive henvist til en overførselindkomst, så jeg kan kun være helt enig med dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.