Gæst Xtreeme

Asperger syndrom og førtidspension

Recommended Posts

snoozz

Haha. Ja kan godt se at det ser lidt "vrøvlet" ud.

Ja mange med fx Diabetes, kan sagtens arbejde helt normalt, bare man har sin medicin. Det er jo forskelligt for hårdt ramt man er af en given sygdom. En med Astma kan sikkert også.

Men der ER også mennesker som måske har flere af den slags sygdomme samtidigt. Måske er overvægtig, astma, maveproblemer, måske er nær efterlønsalderen, eller snarere det modsatte, ikke har afsluttet en uddannelse og derfor ufaglært, er gravide, opereret for hjertefejl eller andet.

Der er 1000 gode grunde til man ikke kan arbejde, især hvis flere af ovennævnte grunde er til stede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

At du ikke "må" eje noget på kontanthjælp er der jo løsninger på. Hvis du fx har en bil så sætter du den bare i din kærestes/ægtefælles/kusines/dine forældres navn.

Er du mor, så få faren til at flytte sin adresse, så kan du få friplads, forhøjede børnepenge og boligsikring og en masse andet guf ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
On 14.2.2019 at 05:53, snoozz skrev:

At du ikke "må" eje noget på kontanthjælp er der jo løsninger på. Hvis du fx har en bil så sætter du den bare i din kærestes/ægtefælles/kusines/dine forældres navn.

Er du mor, så få faren til at flytte sin adresse, så kan du få friplads, forhøjede børnepenge og boligsikring og en masse andet guf ;)

1. Så ejer du heller ikke bilen, men har givet den væk i den forhåbning at du kan låne den.

2. Man kan også bare lease en bil, det er der nogle det vælger fordi bilen så ikke kan konfiskeres ved spritkørsel.

3. Socialbedrageri er ulovligt og derfor er det også forkert at opfodre til det, så ingen opfordringer til socialbedrageri tak.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 13 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg kæmpede selv en lang og sej kamp med jobcenteret inden jeg blev tilkendt førtidspension (af fysiske årsager), jeg fik rigtig meget og god hjælp fra et forum der hed K10, som desværre ikke eksisterer mere, og har siden været med til, at hjælpe andre på deres vej gennem systemet.

Har selv fået hjælp på K10 og det er ærgerligt at det ikke eksistere mere; man kunne altid finde et indlæg, der passede til det man søgte.

Kendte en mand fra Odense, der kom på Reva med fysiske skader. Det kunne han så ikke få pension på; men mens han var på Reva, gik han helt op i limningen og fik tilsidst tilkendt førtidspension Pga. psykiske problemer  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Haha. Ja kan godt se at det ser lidt "vrøvlet" ud.

Ja mange med fx Diabetes, kan sagtens arbejde helt normalt, bare man har sin medicin. Det er jo forskelligt for hårdt ramt man er af en given sygdom. En med Astma kan sikkert også.

Men der ER også mennesker som måske har flere af den slags sygdomme samtidigt. Måske er overvægtig, astma, maveproblemer, måske er nær efterlønsalderen, eller snarere det modsatte, ikke har afsluttet en uddannelse og derfor ufaglært, er gravide, opereret for hjertefejl eller andet.

Der er 1000 gode grunde til man ikke kan arbejde, især hvis flere af ovennævnte grunde er til stede.

Og du fortsætter med at vrøvle.:wacko:

Manglende uddannelse og graviditet har intet med manglende arbejdsevne at gøre.

For 4 timer siden, snoozz skrev:

Ryger der en arv ind på kontoen, så beregner jobcenteret fluks hvor længe man kan leve af pengene, før der igen kan søges om kh. Og skynder man sig at bruge pengene, så har man et problem, for jobcentrets beregning gælder alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Xtreeme

Jeg bliver aldrig helt rask sagde lægen i dag, men symptomerne kan blive sænket en smule, ved hjælp af behandling. Det ser sort ud for mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, Gæst Xtreeme skrev:

Jeg bliver aldrig helt rask sagde lægen i dag, men symptomerne kan blive sænket en smule, ved hjælp af behandling. Det ser sort ud for mig.

Er det p.g.a. aspergeren du synes det ser sort ud, eller p.g.a. din fremtid i det sociale system?

Vores situation ligner slet ikke hinanden, og alligevel er der nok nogle paralleller. Jeg var knap 20 år da min ryg begyndte at give mig problemer, og jeg var ca. 25 år da min læge sagde til mig, at det nok var noget jeg skulle lære et leve med. Da jeg gik fra lægen tænkte jeg, at manden da måtte være bindegal, for "det her kan jeg f*ndeme da ikke lære at leve med:shock:". Men hen ad vejen lærte jeg faktisk at leve med det, og kunne have et godt liv til trods for mine ryg-problemer. I perioder har jeg måttet ligge ned og hvile ryggen flere gange om dagen. Og nu, hvor jeg er midt i 50'erne, har jeg fundet ud af, at de værste af mine ryg-smerter er kommet af nogle fordøjelsesproblemer, som jeg prøver at  behandle og spise mig fra.

Set i bakspejlet vil jeg påstå, at kampen med det sociale system har været det værste af det hele.

Min viden om asperger er meget begrænset, men som med så meget andet, så kommer der hele tiden ny viden, og det gør der sandsynligvis også om asperger.

Jeg ved ikke, om du nogensinde har læst om Anthony William, også kaldet den medicinske seer (der findes bl.a. flere sider om ham på facebook). Det lyder som det rene hokus pokus, men rigtig mange mennesker over hele verden har gode erfaringer med hans kostvejledninger. Iflg. ham handler adhd og autisme  (så vidt jeg husker hører asperger til i autismespektret) om tungmetaller i hjernen, og han kommer med råd om hvilke ting vi kan spise, som trækker tungmetaller ud af kroppen. Der vil komme meget mere om Anthony William i fremtiden, og jeg tror det også kan komme mennesker som dig til gavn.

Sidste år købte jeg hans første bog, Den Medicinske Seer, og i den er der et kapitel om bl.a. adhd. Bogen ligger i øjeblikket hos min mor, og jeg husker ikke præcis hvad kapitlet hed, og hvad der stod, men når jeg får den hjem kan jeg skrive nærmere om det.

Min pointe er, at du nok synes det hele ser sort ud lige nu, men henad vejen vil du finde ud af, at manøvrere i det.

Tag imod lægens behandling, også selvom det måske vil kræve nogle justeringer og ændringer indtil i finder ud af hvad der virker bedst for dig. Og her er det meget vigtigt, at du beder din læge sørge for, at alt hvad du prøver af behandling bliver skrevet ned, så det kan dokumenteres overfor jobcenteret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Xtreeme

"Er det p.g.a. aspergeren du synes det ser sort ud, eller p.g.a. din fremtid i det sociale system?"

Begge dele

“Og her er det meget vigtigt, at du beder din læge sørge for, at alt hvad du prøver af behandling bliver skrevet ned, så det kan dokumenteres overfor jobcenteret.“

Dokumenteres?? Jeg gentager! Min angst KAN IKKE behandles, det eneste man kan gøre er at svække symptomerne. Lige nu tager jeg Quetiapin.

En god artikel.

https://www.ugebreveta4.dk/angst-sender-rekordmange-danskere-paa-foertidspension_20819.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, Gæst Xtreeme skrev:

“Og her er det meget vigtigt, at du beder din læge sørge for, at alt hvad du prøver af behandling bliver skrevet ned, så det kan dokumenteres overfor jobcenteret.“

Dokumenteres?? Jeg gentager! Min angst KAN IKKE behandles, det eneste man kan gøre er at svække symptomerne. Lige nu tager jeg Quetiapin.

Du skrev tidligere, at din læge havde sagt, at symptomerne kan blive sænket en smule med behandling. Og jeg ved godt, at det ikke er det samme som, at det kan fjernes helt.

For 20 timer siden, Gæst Xtreeme skrev:

Når du kommer i kontakt med jobcentret, så vil de indhente lægeoplysninger om dig, og de vil spørge din læge, om det er behandlingsmuligheder.

Hvis din læge så skriver til jobcenteret, at symptomerne muligvis kan sænkes lidt med medicin, så vil jobcenteret kræve af dig, at du forsøger den behandling. Og hvis du så har prøvet behandlingen tidligere, og lægen ikke har skrevet det i journalen, så kommer du ikke videre med jobcentret før du har prøvet det igen. Og det er jo ikke smart hvis nu, at du er stoppet med behandlingen f.eks. p.g.a. bivirkninger.

Jeg prøver at hjælpe og vejlede dig, så du er klædt på når du skal i kontakt med jobcentret, så du forhåbentlig ikke skal opleve alt for mange nederlag i den forbindelse.

Hvis der er behandlingsmuligheder kommer man ikke videre, hverken mod førtidspension eller fleksjob, før behandlingen er forsøgt.

Jobcentrets opgave er, at vurdere din arbejdsevne, og prøve at øge din arbejdsevne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.