snoozz

Er jeg pædofil?

Recommended Posts

Lucianone
For 57 minutter siden, Anklageren skrev:

Det lyder da som om, han aldrig blev moden, når han dyrker sex i klubber.

Sex er bare noget voksne gør ligesom at spise.

Du må have et kedeligt sexliv, siden du ser på sex på den måde.😜

Jeg synes ikke, at frisind er et tegn på umodenhed, tværtimod.

Det er derimod snarere et tegn på umodenhed at være bonert og reaktionær. Det er derfor veluddannede og/eller oplyste folk ofte har et mere faceteret og varieret sexliv end lavtuddannede og uoplyste folk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)

Normalitet og logik er ikke det fjerneste beslægtet - alligevel forsøges der på at belyse normer logisk.

I det her tilfælde er det seksuelle normer.

Jeg laver nu et helt andet eksempel, der viser, hvor umuligt det er at behandle normer med logikken..

Vi lærer alle sammen i femårsalderen, at vold er forkert, og at det er forkert at slå ihjel.

Alligevel har mennesker dræbt hundreder af millioner normale medmennesker i krige.

Det kan forklares med, at et land er tvunget til at forsvare sig - men den forklaring dur ikke til noget.

En soldat bliver beordret til at angribe en fjendtlig stilling, og det ender med, at han stikker en meget ung mand - der minder ham om sin søn - i maven med en baronet.  Han kigger ind i den unge mands fortvivlede øjne, mens han udånder og hører hans sidste ord.

Det glemmer han aldrig, og efter krigen har han psykiske problemer, fordi han blev traumatiseret af oplevelsen. Han kan ikke udholde tanken om, at den unge mand var en helt normal ung mand ligesom alle andre.

Det viser tydeligt, at der ingen sammenhæng er mellem normer og logik - for det hjælper ham ikke en skid, at landet var nødt til at forsvare sig.

Det sære er, at soldaten ikke anede noget om, hvilke problemer han var rodet ud i, før han stak bajonetten i maven på den unge mand. Vi kan ikke se det.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 35 minutter siden, Lucianone skrev:

Du må have et kedeligt sexliv, siden du ser på sex på den måde.😜

Jeg synes ikke, at frisind er et tegn på umodenhed, tværtimod.

Det er derimod snarere et tegn på umodenhed at være bonert og reaktionær. Det er derfor veluddannede og/eller oplyste folk ofte har et mere faceteret og varieret sexliv end lavtuddannede og uoplyste folk.

Sex bliver ikke kedeligt af, at det er noget naturligt. En hund keder sig heller ikke, når den på den naturligste måde i verden okser løs på en hunhund.

Jeg synes, det andet er barnligt ;)

Sex er ikke noget, man dyrker i klubber, hvor man bruger timer på ingen ting.

- sex er noget man gør :)

- og så siger man til pigen: Du smager godt :D

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
On 10.2.2019 at 12:09, Lucianone skrev:

Om du er pædofil? Nja, det tror jeg nok ikke du er. Jeg tror du måske har efebofile tendenser. Efebofili (ved ikke om jeg staver det korrekt?) er tiltrækning til personer lige efter puberteten og i slutningen af den. Kort sagt teenagere. Det er ikke det samme som pædofili, som er tiltrækning til børn FØR de bliver kønsmodne. Og på dine indlæg at dømme har jeg aldrig haft indtryk af, at du har sådanne lyster.

I dag er det dog sådan, at man blander tingene sammen, så man bliver kaldt pædofil selv hvis man er tiltrukket af teenagere. På den måde bliver nærmest halvdelen af alle voksne mænd potentielle pædofile, fordi det er biologisk helt naturligt at kunne synes, at en pige på f.eks. 16 år kan være køn og attraktiv.

Jeg synes, at det er lidt synd, at man er blevet så pædofilihysteriske, at man er begyndt at blande tingene sammen, så almindelig og helt biologisk naturlig tiltrækning til teenagere også kædes sammen med pædofili. Det giver en unuanceret tone i debatten, hvor mænd med den mindste snert af interesse i unge piger bliver dæmoniseret på lige fod med monstre, der myrder og voldtager små piger. Det gør, at der er sket et uheldigt skred i debatten.

Teknisk eller videnskabeligt set har du ret mht. til efebofilli, hebefili og pædofili.

Men det vurderer loven ikke på, om det er pædofili hysteri synes jeg ikke. Jeg synes derimod at der er for lidt fokus på sex blandt helt unge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 4 timer siden, deliciouscookie skrev:

Teknisk eller videnskabeligt set har du ret mht. til efebofilli, hebefili og pædofili.

Men det vurderer loven ikke på, om det er pædofili hysteri synes jeg ikke. Jeg synes derimod at der er for lidt fokus på sex blandt helt unge.

Nej, loven er firkantet. Men det bliver den måske også nødt til at være, ellers ved man ikke, hvad man har med at gøre.

Men moralsk set er der nuancer mellem efebolili og pædofili. At være efebofil er ikke nødvendigvis så problematisk som at være pædofil. Fordi en efebofil vil med lidt held kunne finde en villig 16 årig. En pædofil ville aldrig kunne dyrke sex på en accepteret måde. I hvert fald ikke i den vestlige verden. I den arabiske verden kan en mand f.eks. godt blive gift med en lille pige!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, Lucianone skrev:

I den arabiske verden kan en mand f.eks. godt blive gift med en lille pige!

Det er forkert

Der er forskellige skoler inden for islam (sharia).

I Shafi'i skal både mænd og kvinder være fyldt 15

I Hanbali skal både mænd og kvinder også være fyldt 15

I Maliki skal både mænd og kvinder være fyldt 17

I Hanafi skal mænd være fyldt 12 og kvinder være fyldt 9

I Jafari (shia islam) skal mænd være fyldt 15 og kvinder være fyldt 9

Det er de religiøse regler i islam.

I den katolske kirke skal manden være fyldt 16, og pigen 14

I hinduismen anbefaler Manu Smriti arrangerede ægteskaber for piger, før de er 12 år. Hvis pigen er ugifte i 3 år efter 12 år (ved 15 år), kan kvinden af sin egen vilje giftes med nogen fra sin egen kaste og rangere med frihed.  Bhishma siger noget lignende i Anushasana Prava af Mahabharata. Hvis pigen er ugift i 3 år efter puberteten (efter 12 år og 8 måneder), skal hun søge en mand selv.

I Anushasana Prava af Mahabharata, Bhishma slår fast, er en 30 år gammel person kan gifte sig med en 10 årig pige, eller en 21-årig mand skal gifte sig med en 7-årig pige.

Derudover bor alle jo i et land, der har en familielovgivning, som alle skal følge - selvom deres religion siger noget andet 

Nogen eksempler

I Irak skal man være 18 for at blive gift, men man kan få dispensation, hvis man er fyldt 15

I Tyrkiet skal man være fyldt 18, men kun 17 med forældrenes tilladelse. Man kan få dispensation, hvis man er fyldt 16.

I Iran skal manden være fyldt 18, og pigen 15. Med forældrenes tilladelse skal manden være fyldt 15 og pigen 13.

I Algeriet skal både mænd og kvinder være fyldt 19 år for at blive gift.

I Ægypten skal både mænd og kvinder være fyldt 18 år for at blive gift.

I Somalia skal mænd være fyldt 18, og kvinder være fyldt 16 for at blive gift.

I Saudi Arabien skal mænd være fyldt 18, og kvinder være fyldt 15 (det er noget helt nyt).

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Okay, så så længe det ikke er tanken om børn, eller meget unge piger der tænder en, er det ikke pædofili?

Eksempel:

Da jeg var 18 år næsten lige fået kørekort og købt en bil, som kom jeg ind på den lokale tankstation, skulle lige tanke, have 6 øl og en pakke smøger osv.

Da jeg stiger ud siger en pige så (som jeg aldrig havde set før) om jeg ikke var sød at købe smøger med ud til hende da hun kun var 17 år - og man skal jo være 18? Jo herregud, fuck forbud, ved selv hvordan det er at mangler smøger i den alder !

For at gøre en lang historie kort, så endte vi ude i en skov hvor vi havde anden seksuel omgang end samleje, og jeg kørte hende hjem igen.

I de følgende uger havde vi tit kontakt, fx havde jeg en ekstra telefon som kun var tændt når min "daværende kæreste" ikke var hjemme. Og med kode hun ikke vidste.

Efterhånden fik et par venner nys om det - dog uden at sladre...

Men så sagde en til mig: Er du godt klar over at (x person (pigen) går i klasse med min lillebror ? . Som på det tidspunkt gik i 6. klasse !

Jeg stoppede naturligvis øjeblikkeligt al kontakt til hende.

Er jeg så ufrivilligt pædofil eller hvad?

Hun på alle måder opførte, talte og så ud som en på 17 år som hun sagde, så jeg havde ingen grund til at betvivle den alder hun selv påstod?

Skal man i virkeligheden til at tjekke ID på alle inden man kysser på dem (eller mere end det)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 17 timer siden, Anklageren skrev:

Der er noget du overser ved lovgivning.

Samfundet kan ikke leve med et forbud, som ingen overholder - og det skal man heller ikke.

Så det skal være lovligt at over for rødt, for stærk, af stjæle og myrde? Fordi de forbud overholds ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 9 timer siden, snoozz skrev:

Okay, så så længe det ikke er tanken om børn, eller meget unge piger der tænder en, er det ikke pædofili?

Eksempel:

Da jeg var 18 år næsten lige fået kørekort og købt en bil, som kom jeg ind på den lokale tankstation, skulle lige tanke, have 6 øl og en pakke smøger osv.

Da jeg stiger ud siger en pige så (som jeg aldrig havde set før) om jeg ikke var sød at købe smøger med ud til hende da hun kun var 17 år - og man skal jo være 18? Jo herregud, fuck forbud, ved selv hvordan det er at mangler smøger i den alder !

For at gøre en lang historie kort, så endte vi ude i en skov hvor vi havde anden seksuel omgang end samleje, og jeg kørte hende hjem igen.

I de følgende uger havde vi tit kontakt, fx havde jeg en ekstra telefon som kun var tændt når min "daværende kæreste" ikke var hjemme. Og med kode hun ikke vidste.

Efterhånden fik et par venner nys om det - dog uden at sladre...

Men så sagde en til mig: Er du godt klar over at (x person (pigen) går i klasse med min lillebror ? . Som på det tidspunkt gik i 6. klasse !

Jeg stoppede naturligvis øjeblikkeligt al kontakt til hende.

Er jeg så ufrivilligt pædofil eller hvad?

Hun på alle måder opførte, talte og så ud som en på 17 år som hun sagde, så jeg havde ingen grund til at betvivle den alder hun selv påstod?

Skal man i virkeligheden til at tjekke ID på alle inden man kysser på dem (eller mere end det)?

Rent juridisk kan du undskyldes med at du handlede i god tro, fordi du har fået urigtige informationer og ikke kan se eller burde have kunne se at de var urigtige.

Hvad værre er at du var din kæreste utro, det er der ingen undskyldning for - selvom det ikke er strafbart så er det så dårligt stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind