snoozz

Er jeg pædofil?

Recommended Posts

modpol
Skrevet (redigeret)
For 3 minutter siden, Anklageren skrev:

15-årige er ikke seksuelt modne. Det er noget de bliver efterhånden.

Så brude sex ikke være lovligt, i principper er det lovligt for en på 15 år at gå på swingerklub, det skal bare være tilladt efter klubbens regler.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 1 minut siden, modpol skrev:

Lige præcist min pointe :)

Det er den manglende sammenhæng og konsekvens, jeg er imod, jeg har ikke noget fastlåst holding til om det skal være 15 eller 18 eller et steder imellem, bare det er konsekvent og giver mening.

Der er ikke nogen manglende sammenhæng og konsekvens.

Som læreruddannet ved jeg, at teenagere opfører sig mærkeligt, og at de ikke er små voksne.

Det ved de fleste forældre også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 1 minut siden, Anklageren skrev:

Der er ikke nogen manglende sammenhæng og konsekvens.

Som læreruddannet ved jeg, at teenagere opfører sig mærkeligt, og at de ikke er små voksne.

Det ved de fleste forældre også.

I så fald brude det ikke være tilladt for børn at dyrke sex, når de ikke er moden nok til at gennemskue konsekvenserne.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 11 minutter siden, modpol skrev:

Så brude sex ikke være lovligt, i principper er det lovligt en på 15 årig at gå på swingerklub, det skal bare være tilladt efter klubbens regler.

Normalt har swingerklubber dog en aldersgrænse på 18 år. I hvert fald officielt, for der kan også dukke en enkelt 16-17 årig op hist og her. Nogle gange ses der gennem fingre med det.

Men i den nu lukkede Non Stop Bio i Istedgade, som lukkede i 2011 på grund af skimmelsvamp, lukkede de også folk ned til 15 årig ind. Jeg syntes det var et hyggeligt sted med mange skæve typer (ja, har da intet problem med at indrømme, at jeg selv kom der engang imellem). Engang kom jeg i snak  to 15 årige knægte derinde. Jeg spurgte dem, om de ikke var lidt unge, for de havde jo spejlglatte ansigter uden én eneste fure. De svarede, at de ganske rigtigt kun var 15 år  men at de havde fået lov til at komme derind. Og de var ikke de eneste teendrenge, jeg så derinde. De sad ganske enkelt og høvlede den af midt i bioen. Blufærdige var de slet ikke. De var så godt nok begge arabere. Måske spiller det ind. De har en tendens til at være ret fremmelige i en tidligere alder end danske unge, tror jeg.

Det tror jeg ærligt talt ikke, at der skete noget ved. Så derfor er jeg frisindet på området og mener, at hvis nogen på 15-16 gerne vil ind og tage en spiller i en sexbio, skal de da have lov til det. De er jo både kønsmodne og buksemodne.

Unge i den alder er også ret anarkistiske, så forbud hjælper alligevel ikke så meget. De gør, hvad de har lyst til alligevel.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 minutter siden, Lucianone skrev:

Normalt har swingerklubber dog en aldersgrænse på 18 år. I hvert fald officielt, for der kan også dukke en enkelt 16-17 årig op hist og her. Nogle gange ses der gennem fingre med det.

Men i den nu lukkede Non Stop Bio i Istedgade, som lukkede i 2011 på grund af skimmelsvamp, lukkede de også folk ned til 15 årig ind. Jeg syntes det var et hyggeligt sted med mange skæve typer (ja, har da intet problem med at indrømme, at jeg selv kom der engang imellem). Engang kom jeg i snak  to 15 årige knægte derinde. De sagde at de havde fået lov til at komme derind. Og de var ikke de eneste teendrenge, jeg så derinde. De sad ganske enkelt og høvlede den af midt i bioen he he.

Det tror jeg ærligt talt ikke, at der skete noget ved. Så derfor er jeg frisindet på området og mener, at hvis nogen på 15-16 gerne vil ind og tage en spiller i en sexbio, skal de da have lov til det. De er jo både kønsmodne og buksemodne.

Ja men spørgsmålet er om det at værekønsmodne skal være det samme som buksemyndige!!!

Jeg ved godt at Swingerklubber siger 18, det for en sikkerheds skyld. Men det vil ikke være ulovligt for en på 15 år eller at tillade unge på 15 år, at komme der. Problemet opstår hvis grænser ikke overholdes, fordi så slå det hårdt når det er unge under 18 år.

Hvor mange børn på 15 år, er moden nok til ikke at få kønssygdom eller blive gravide, med andre ord, hvor moden er det reelt og kan det overhoved gennemskue konsekvenser af hvad de gør!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 3 minutter siden, modpol skrev:

I så fald brude det ikke være tilladt for børn at dyrke sex, når de ikke er moden nok til at gennemskue konsekvenserne.

Det er underligt, at se på sex på den specielle måde

Det forholder sig helt lignende på en lang række andre områder - uden at nogen synes, det er inkonsekvent.

En 15-årig må købe en smartphone - men en 15-årig må ikke købe en smartphone på afbetaling.

I det tilfælde taler man ikke om, at det er inkonsekvent - og at det helt bør forbydes unge at købe noget (så man ikke er dobbeltmoralsk og inkonsekvent).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 16 minutter siden, modpol skrev:

Ja men spørgsmålet er om det at værekønsmodne skal være det samme som buksemyndige!!!

Jeg ved godt at Swingerklubber siger 18, det for en sikkerheds skyld. Men det vil ikke være ulovligt for en på 15 år eller at tillade unge på 15 år, at komme der. Problemet opstår hvis grænser ikke overholdes, fordi så slå det hårdt når det er unge under 18 år.

Hvor mange børn på 15 år, er moden nok til ikke at få kønssygdom eller blive gravide, med andre ord, hvor moden er det reelt og kan det overhoved gennemskue konsekvenser af hvad de gør!

Ja, man siger nok 18 år for ikke at risikere at få 13-14 årige indendørs. For nok risikerer du stadig, at der kommer 16-17 ind engang imellem. Men når grænsen er 18 år, skulle det være underligt, hvis en under 15 slap ind.

Det kan dog ske. En anden 15 årig, jeg snakkede med i en sexbio på Istedgade for ca. tyve år siden (som sagt var det slet ikke unormalt, at der kom teendrenge derind), indrømmede, at han kom der første gang som 13 årig. Men dengang havde løjet sig ældre. Og der, da han var 15, så han altså også ældre ud. Jeg troede, at han var 18-19 år. Men han var tyrker og de ser ofte ældre ud, end de er. Han havde f.eks. skægstubbe. Men det var jo potentielt lidt lumsk, hvis det er sandt, hvad han fortalte, at han kom der som 13 årig. For så kunne nogen have haft sex med ham og dermed reelt have gjort noget ulovligt. Der må jeg sige, at de har nok sjusket med adgangskontrollen. Men sådan som han så ud, forstår jeg omvendt godt, at de ikke fattede mistanke. Han lignede jo slet ikke en på 15, men mere 18-19.

Denne person er i dag i 30´erne og jeg ved, at han stadig kommer i miljøet. Så han blev åbenbart afhængig. Han er i dag en stor stærk mand med fuldskæg. Da han var 23-24 mødte jeg ham igen og spurgte ham, om han havde taget skade af at komme i sexklubber i en så ung alder. Det mente han bestemt ikke. Tværtimod havde det hjulpe ham til at stå ved sine lyster og acceptere sine fetishes. Så det er også en myte, at alle 14-15-16 årige tager skade af at være tidligt seksuelt aktive. Det kan tværtimod være sundt at få løbet hornene af sig eller tidligt at lære at forstå sin seksualitet. Jeg tror, at Red Barnet bevist har skabt myten om de åh, så skadede tidligt seksuelt aktive unge - fordi der er penge i at gøre unge teenagere til ofre. Og Red Barnet kører ofte disse ensidige kampagner, fordi der er penge i det. Sex sælger og det gør forargelse også. Og det spiller Red Barnet meget på. Deres kampagne kom dog til at fremstå en anelse hyklerisk og hul, dengang deres daværende formand Laue Traberg blev busted på en luderbar i Bruxelles....

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 9 minutter siden, Lucianone skrev:

Denne person er i dag i 30´erne og jeg ved, at han stadig kommer i miljøet. Så han blev åbenbart afhængig. Han er i dag en stor stærk mand med fuldskæg. Da han var 23-24 mødte jeg ham igen og spurgte ham, om han havde taget skade af at komme i sexklubber i en så ung alder. Det mente han bestemt ikke. Tværtimod havde det hjulpe ham til at stå ved sine lyster og acceptere sine fetishes. Så det er også en myte, at alle 14-15-16 årige tager skade af at være tidligt seksuelt aktive. Det kan tværtimod være sundt at få løbet hornene af sig eller tidligt at lære at forstå sin seksualitet.

Det lyder da som om, han aldrig blev moden, når han dyrker sex i klubber.

Sex er bare noget voksne gør ligesom at spise.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 26 minutter siden, Anklageren skrev:

Det er underligt, at se på sex på den specielle måde

Det forholder sig helt lignende på en lang række andre områder - uden at nogen synes, det er inkonsekvent.

En 15-årig må købe en smartphone - men en 15-årig må ikke købe en smartphone på afbetaling.

I det tilfælde taler man ikke om, at det er inkonsekvent - og at det helt bør forbydes unge at købe noget (så man ikke er dobbeltmoralsk og inkonsekvent).

Det er inkonsekvent at sige de er moden nok til at blive forældre men ikke købe på afbetaling, et barn er 18 års afbetaling!!!

Jeg syens man tage for let på at børn dyrker sex, de fleste ser jo også igennem figner med at børn under 15 dyrker sex (deres egne børn). Det er et udtryk for moralsk forfald, og inkonsekvensen er et udtryk for en vaklen, fordi man reelt godt ved at det er helt galt.

Ingen er tilsyneladende villige til at begrænse sex, så man nøjes med alt muligt andet. Kun få ting kræver mere modenhed en sex, som er noget at det mest alvorligt og livs ændrende man kan foretage sig (at få kønssygdomme for livstid eller børn). At negligerer vigtigheden af konsekvensberegning her er at svigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 16 minutter siden, modpol skrev:

Det er inkonsekvent at sige de er moden nok til at blive forældre men ikke købe på afbetaling, et barn er 18 års afbetaling!!!

Jeg syens man tage for let på at børn dyrker sex, de fleste ser jo også igennem figner med at børn under 15 dyrker sex (deres egne børn). Det er et udtryk for moralsk forfald, og inkonsekvensen er et udtryk for en vaklen, fordi man reelt godt ved at det er helt galt.

Ingen er tilsyneladende villige til at begrænse sex, så man nøjes med alt muligt andet. Kun få ting kræver mere modenhed en sex, som er noget at det mest alvorligt og livs ændrende man kan foretage sig (at få kønssygdomme for livstid eller børn). At negligerer vigtigheden af konsekvensberegning her er at svigt.

Der er noget du overser ved lovgivning.

Samfundet kan ikke leve med et forbud, som ingen overholder - og det skal man heller ikke.

Lovgivning er formaliserede normer - og det betyder - at der hersker stor intersubjektiv enighed om en lov - og det er det eneste kriterie, man skal overholde.

Normer er ikke beslægtet med logik.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind