Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
fedt

Danmarks nye kampfly skyder skævt

Recommended Posts

modpol
For 52 minutter siden, Ham selv. skrev:

Jeg så TV dengang, og jeg hørte og så alt det "Danmark"  af "undskyldninger" for Maersk`s handlinger handlede om, "Danmark" prøvede at vaske hænder på Maersk`s vejene.

Ingen danske dansker må gå i krig, for en anden magt, uanset deres politiske overbevisning, det går helt tilbage til i Spanien i gamle dage og WW2, regler og love er ikke bare til for sjovt, den dybere mening med love er jo faktisk at "nogen" skal overholde dem, men PYT!, det fatter du ikke en brik af.

Poul Jørgensen

Lidt ironisk at du kan sige sådan noget vås. Det er ikke ulovligt at gå i fremmede magters krigstjeneste, så længe de ikke er i konflikt med Danmark.

Mærsk transportere og det må de gøre for hvem de vil, så længe der ikke er sanktioner som forhindre det.

Du kender tydeligvis ikke loven og derfor er det ironisk at du kan sige at jeg ikke fatter at man skal overholde loven. Det ville du især vide hvis du kendte mig som person og mit liv.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
On 3.9.2019 at 16:27, Ham selv. skrev:

Maersk lagde skibe til  i krigen i  Q8, han skiftede så "flag" på sine skibe, men stadigt var han som sådanne "dansker",,, og det skete der intet ved, men HVIS du går i "krig" for noget DU tror på, i et andet land, hvis du så overlever det, og du kommer "hjem" til Danmark, så kommer du i fængslet på ubestemt tid.

Så er mit spørgsmål til dig lige nu, er der forskel på dig og mærsk, altså ud over alle de penge Mærsk har????.

Hvorfor skulle Mærsk ikke straffes for hans handlinger????.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Q8 er en tankstation,mener du Kuwait??

Mærsk er død, hans firma har ikke deltaget i nogen krigshandling, men har tjent på at selje krigsmateriel rundt for USA.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ham selv.
On 12.9.2019 at 18:03, Terence skrev:

Q8 er en tankstation,mener du Kuwait??

Mærsk er død, hans firma har ikke deltaget i nogen krigshandling, men har tjent på at selje krigsmateriel rundt for USA.

Terence. Du burde vide at Q8 i gamle dage hed Kuwait petroleum, men Pga. deres omdømme og for at lokke kunder til, så blev det omdøbt til Q8. Poul Jørgensen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 13 timer siden, Ham selv. skrev:

Terence. Du burde vide at Q8 i gamle dage hed Kuwait petroleum, men Pga. deres omdømme og for at lokke kunder til, så blev det omdøbt til Q8. Poul Jørgensen 

Hvorfor tror du lige jeg lavede en connection.

Benzinkrig i dit forvringede univers giver sære billeder.

Hat du set du skal finde ny købmand, han lukker i Holeby, så er det slut med at stå og gale efter kunderne.

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
On ‎02‎-‎09‎-‎2019 at 09:07, Ham selv. skrev:

"Sjovt" at der var 5 mand ombord på hans helikopter  i vadehavet, for der var KUN 4 mand på selve helikopteren, den "5" mand er der ingen der ved hvem han var, men begravet blev han, sammen med det der virkeligt skete dengang.

Nåmen, så er JEG da stolt af at kunne løse mysteriet omkring denne 'myyystiske 5. mand' - det har åbenbart plaget dig i alle disse år - hvor pokker han mon kom ind i billedet. 🤨 

Så, here we go:

'Lørdag den 10. februar 1968, under eftersøgning af nogle forsvundne strandjægere, styrtede en dansk S-61 Sikorsky rednings-helikopter ned i vadehavet mellem Esbjerg og Fanø.
Alle fem ombordværende blev dræbt, da helikopteren ramte sandbanken på 1,5 meters vand.
De dræbte var den 32 årige telegrafisk og fenrik Kurt Grenaa, den 35 årige førstepilot og kaptajn Jens Stenner, andentekniker og oversergent Filip Haus, den 34 årige førstetekniker og seniorsergent Bent A. Larsen, samt den 23 årige andenpilot og flyverløjtnant Jørn Dyresli Nielsen'

http://krigeren.dk/danske-soldater-faldet-i-tjenesten-1936-1974/

Selv undrer jeg mig nu MERE over hvem hulan der mon kan have plads til en 17 meter lang og 6,36 bred cerut i indkørslen - (som fx. en Starfighter f-104)

Og om man overhovedet MÅ have sådan et bæst holdende og dryppe DOT-4 motorolie i perlestenene...?

Jeg ved bare at min svoger havde store problemer med kommunen, og det var endda bare en bette campingswoun uden nummerplader. 😬

Så jeg tænkte - at NÅR du nu så gavmildt havde givet os denne fordums helts daværende adresse, så var det jo nærliggende lige at tjekke matriklen ud på Google Earth.. 👍 - men ak, 'Søndergårdsvej' i Værløse HAR slet ikke nogen nr. 155, numrene går desværre kun til 77...

Nå, måske de manglende husnumre bare er fløjet deres vej sammen med 'cerutten'...  🚜🤠🍺

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ham selv.
For 2 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Nåmen, så er JEG da stolt af at kunne løse mysteriet omkring denne 'myyystiske 5. mand' - det har åbenbart plaget dig i alle disse år - hvor pokker han mon kom ind i billedet. 🤨 

Så, here we go:

'Lørdag den 10. februar 1968, under eftersøgning af nogle forsvundne strandjægere, styrtede en dansk S-61 Sikorsky rednings-helikopter ned i vadehavet mellem Esbjerg og Fanø.
Alle fem ombordværende blev dræbt, da helikopteren ramte sandbanken på 1,5 meters vand.
De dræbte var den 32 årige telegrafisk og fenrik Kurt Grenaa, den 35 årige førstepilot og kaptajn Jens Stenner, andentekniker og oversergent Filip Haus, den 34 årige førstetekniker og seniorsergent Bent A. Larsen, samt den 23 årige andenpilot og flyverløjtnant Jørn Dyresli Nielsen'

http://krigeren.dk/danske-soldater-faldet-i-tjenesten-1936-1974/

Selv undrer jeg mig nu MERE over hvem hulan der mon kan have plads til en 17 meter lang og 6,36 bred cerut i indkørslen - (som fx. en Starfighter f-104)

Og om man overhovedet MÅ have sådan et bæst holdende og dryppe DOT-4 motorolie i perlestenene...?

Jeg ved bare at min svoger havde store problemer med kommunen, og det var endda bare en bette campingswoun uden nummerplader. 😬

Så jeg tænkte - at NÅR du nu så gavmildt havde givet os denne fordums helts daværende adresse, så var det jo nærliggende lige at tjekke matriklen ud på Google Earth.. 👍 - men ak, 'Søndergårdsvej' i Værløse HAR slet ikke nogen nr. 155, numrene går desværre kun til 77...

Nå, måske de manglende husnumre bare er fløjet deres vej sammen med 'cerutten'...  🚜🤠🍺

"Ethanol-Erik".

Dejligt at du har prøvet at sætte dig ind i sagen, det syntes jeg er ret sejt, Stenner boede i Nr: 155 på Søndergårdsvej i Lille Værløse, jeg blev født i Nr: 157 D:6/12-56, jeg har så selv søgt på de numre senere, og jeg vil give dig 100% ret, der er noget der ikke passer, husnumrene er underligt nok væk, men " Ethanol-Erik" hvis du går ind på GOOGLE og søger på Søndergårdsvej, så vil du kunne se en masse "rækkehuse" på højre side af vejen, og de starter med Nr:1, der boede viseværten og i Nr: 199 boede min Mormor og Morfar, så et eller andet sted imellem de 2- numre har der i sagens natur været Nr: 155 og 157, på samme side, men det kan jo komme an på en prøve, du henter mig, også skal jeg vise dig de numre. Og nu da du er inde på GOOGLE, og har Søndergårdsvej på billedet, så ligger der en lille sø lidt syd for Søndergårdsvej, hvis du følger "Højdevej" syd på, så er søen der, hvis du så går over søen, så ligger/lå der en flyvestation, (jeg ved du ved det, men OK!, den hed flyvestation Værløse, skide sjovt ikke, den lå ved siden af Jonstruplejeren som var en militærlejer, men alt det ved du jo godt, men da Stenner kom hjem fra Korea der fik han en starfeiter 1004F som "tak" for sit arbejde, og selvfølgeligt laver du sjov, det ved jeg, man kan sgu da ikke lande en starfeiter 1004F på en villavej, så selvfølgeligt landede han på Flyvestation Værløse, hvor han gik på "arbejdet" hver dag, altså indtil han blev dræbt da hans helikopter blev skudt ned over vadehavet af et misil fra en russisk undervandsbåd efter de havde været ude og hente en russisk politisk afhopper, men selvfølgeligt ved du alt om det, ellers syntes jeg du skal søge lidt på nettet, og et er sikkert, hvis du ikke bare vil "jagte" mig, så vil du blive overrasket over hvad der skete dengang,,,, under den kolde-krig. Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 39 minutter siden, Ham selv. skrev:

- han blev dræbt da hans helikopter blev skudt ned over vadehavet af et misil fra en russisk undervandsbåd efter de havde været ude og hente en russisk politisk afhopper...

Et eller andet sted, så kommer det ikke bag på mig at du naturligvis er MEGET klogere end datidens havarikommission. 🤡

Man mistænkte dengang FØRST en sindssyg jæger for at have skudt efter helikopteren, men fandt ret hurtigt ud af at ulykken skyldtes en knækket drivaksel i motoren.

Med hensyn til de FEM ombordværende, så synes jeg at der blev lidt stille fra dig - eller hvad? :banan:

Jeg er dog stadig DYBT imponeret over denne danske Jens - han var angiveligt født i 1933 - og da Koreakrigen udspilledes fra Søndag den 25. juni 1950 til våbenstilstandstraktaten Mandag den 27. juli 1953, så var denne 'Mister Topgun' altså bare et sted mellem 17 og 20 år gammel, da han gav den gas som kaptajn på en bombejager - dér ude hvor 'solen brød som torden frem bag Kina-bugtens kaj'... 🤠

Og slutteligt - NEJ, jeg har ingen interesse i at køre sightseeing med dig - jeg er ligeledes pææænt ligeglad med hvor din mormor boede..

- i det hele taget er jeg ret kold i røven hvad angår dine - skal vi bare sige, 'lettere tågede erindringer'...🍺 

Redigeret af Ethanol-Erik
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ham selv.
For 7 timer siden, Ham selv. skrev:

"Ethanol-Erik".

Dejligt at du har prøvet at sætte dig ind i sagen, det syntes jeg er ret sejt, Stenner boede i Nr: 155 på Søndergårdsvej i Lille Værløse, jeg blev født i Nr: 157 D:6/12-56, jeg har så selv søgt på de numre senere, og jeg vil give dig 100% ret, der er noget der ikke passer, husnumrene er underligt nok væk, men " Ethanol-Erik" hvis du går ind på GOOGLE og søger på Søndergårdsvej, så vil du kunne se en masse "rækkehuse" på højre side af vejen, og de starter med Nr:1, der boede viseværten og i Nr: 199 boede min Mormor og Morfar, så et eller andet sted imellem de 2- numre har der i sagens natur været Nr: 155 og 157, på samme side, men det kan jo komme an på en prøve, du henter mig, også skal jeg vise dig de numre. Og nu da du er inde på GOOGLE, og har Søndergårdsvej på billedet, så ligger der en lille sø lidt syd for Søndergårdsvej, hvis du følger "Højdevej" syd på, så er søen der, hvis du så går over søen, så ligger/lå der en flyvestation, (jeg ved du ved det, men OK!, den hed flyvestation Værløse, skide sjovt ikke, den lå ved siden af Jonstruplejeren som var en militærlejer, men alt det ved du jo godt, men da Stenner kom hjem fra Korea der fik han en starfeiter 1004F som "tak" for sit arbejde, og selvfølgeligt laver du sjov, det ved jeg, man kan sgu da ikke lande en starfeiter 1004F på en villavej, så selvfølgeligt landede han på Flyvestation Værløse, hvor han gik på "arbejdet" hver dag, altså indtil han blev dræbt da hans helikopter blev skudt ned over vadehavet af et misil fra en russisk undervandsbåd efter de havde været ude og hente en russisk politisk afhopper, men selvfølgeligt ved du alt om det, ellers syntes jeg du skal søge lidt på nettet, og et er sikkert, hvis du ikke bare vil "jagte" mig, så vil du blive overrasket over hvad der skete dengang,,,, under den kolde-krig. Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Hvis du kigger på GOOGLE map, så heder vejen Søndergårdsvej, og selve boligforeningen hedder "Vesterbo", på min dåbsattest står der Søndergårdsvej 157 Vesterbo L. Værløse, jeg ved ikke om man i dag har ændret husnumrene til at være et nummer ud fra "Vesterbo" , men det har man jo så nok. Poul Jørgensen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 10 timer siden, Ham selv. skrev:

"Ethanol-Erik".

Dejligt at du har prøvet at sætte dig ind i sagen, det syntes jeg er ret sejt, Stenner boede i Nr: 155 på Søndergårdsvej i Lille Værløse, jeg blev født i Nr: 157 D:6/12-56, jeg har så selv søgt på de numre senere, og jeg vil give dig 100% ret, der er noget der ikke passer, husnumrene er underligt nok væk, men " Ethanol-Erik" hvis du går ind på GOOGLE og søger på Søndergårdsvej, så vil du kunne se en masse "rækkehuse" på højre side af vejen, og de starter med Nr:1, der boede viseværten og i Nr: 199 boede min Mormor og Morfar, så et eller andet sted imellem de 2- numre har der i sagens natur været Nr: 155 og 157, på samme side, men det kan jo komme an på en prøve, du henter mig, også skal jeg vise dig de numre. Og nu da du er inde på GOOGLE, og har Søndergårdsvej på billedet, så ligger der en lille sø lidt syd for Søndergårdsvej, hvis du følger "Højdevej" syd på, så er søen der, hvis du så går over søen, så ligger/lå der en flyvestation, (jeg ved du ved det, men OK!, den hed flyvestation Værløse, skide sjovt ikke, den lå ved siden af Jonstruplejeren som var en militærlejer, men alt det ved du jo godt, men da Stenner kom hjem fra Korea der fik han en starfeiter 1004F som "tak" for sit arbejde, og selvfølgeligt laver du sjov, det ved jeg, man kan sgu da ikke lande en starfeiter 1004F på en villavej, så selvfølgeligt landede han på Flyvestation Værløse, hvor han gik på "arbejdet" hver dag, altså indtil han blev dræbt da hans helikopter blev skudt ned over vadehavet af et misil fra en russisk undervandsbåd efter de havde været ude og hente en russisk politisk afhopper, men selvfølgeligt ved du alt om det, ellers syntes jeg du skal søge lidt på nettet, og et er sikkert, hvis du ikke bare vil "jagte" mig, så vil du blive overrasket over hvad der skete dengang,,,, under den kolde-krig. Venlig Hilsen Poul 

Søndergårdsgade har på intet tidspunkt været længere end den nuværende, på luftfoto tilbage til 1954 er der marker der hvor rækkehusene Søndersø park ligger nu.

Så vidt jeg kan se er 82 det højeste nummer på vejen.

Ret fantasifuld historie at  Jens Stenner lige fik en Starfigher med hjem, hvor får du dog alle de skøre historier fra??? 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ham selv.
For 6 timer siden, Terence skrev:

Søndergårdsgade har på intet tidspunkt været længere end den nuværende, på luftfoto tilbage til 1954 er der marker der hvor rækkehusene Søndersø park ligger nu.

Så vidt jeg kan se er 82 det højeste nummer på vejen.

Ret fantasifuld historie at  Jens Stenner lige fik en Starfigher med hjem, hvor får du dog alle de skøre historier fra??? 

Prøv at klikke på et af rækkehusene, alle har et nummer, fra 1 til 197, nu heder det Vesterbo, i gamle dage hed det Søndergårdsvej, det ved jeg, jeg er født der. Poul Jørgensen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...