Turbopomfritten

Utroskab

Recommended Posts

Lucianone
On ‎11‎-‎02‎-‎2019 at 15:22, Anklageren skrev:

Jeg forstår ikke, hvor du vil hen?

Man ændrer ikke virkeligheden ved at kalde voldsmænd navne.

For mig at se er det ligesom en mand, der går over gaden på et fodgængerfelt uden at se sig for (fordi bilerne skal holde tilbage).

Nogen bliver jaloux. Det har altid været sådan - og i fremtiden vil det også være sådan.

I 2017 steg anmeldte voldsforbrydelser til 27.026 - så vold er noget almindeligt.

Jeg tror nu, at udviklingen langsomt, men sikkert, går i retning af mere rummelighed og mindre jalousi.

Bare se samfundet i dag og sammenlign med for 30-40 år siden.

I mine forældres generation, blev stort set alle gift og levede i monogame forhold hele livet. Og der var ikke ret stor rummelighed i samfundet overfor folk, der valgte at leve på en anden måde.

I min generation er vi i min familie i alt 17 fætre og kusiner. Det er kun godt halvdelen af os der er blevet gift og lever i monogame parforhold med samme mand eller kvinde. Der er i dag større rummelighed og accept af at man vælger at lave i andre konstellationer end vor forældre og bedsteforældre gjorde. Jeg er f.eks. aldrig blevet gift, fordi det aldrig har sagt mig noget at leve det der VVV-liv. Villa, Volvo, vovse (plus W som i Wife).

Det skaber også lidt rod med de nye konstellationer. Jeg har f.eks. en kusine, som har fem børn med tre forskellige mænd. Jeg synes jo nok, at det må være et ret rodet familieliv. Men hende om det...

Men ja, jalousi findes stadig i stor stil, det benægter jeg ikke. Men der er ikke desto mindre større rummelighed og accept af folk, der vælger at leve i åbne forhold eller ikke at leve med samme person hele livet, end der var for 30-40-50 år siden. Det viser, at der langsomt, men sikkert er sket et skred. Monogami er blevet mindre IN.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 3 timer siden, Lucianone skrev:

Det skaber også lidt rod med de nye konstellationer. Jeg har f.eks. en kusine, som har fem børn med tre forskellige mænd. Jeg synes jo nok, at det må være et ret rodet familieliv. Men hende om det...

Problemet er som sædvanlig at det reelt går ud over børene, når de voksende træffer dårlige valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 14 minutter siden, modpol skrev:

Problemet er som sædvanlig at det reelt går ud over børene, når de voksende træffer dårlige valg.

Ja, jeg synes også at det er noget rod at de er fem søskende, der reelt kun er halvsøskende og hvor de samlet har tre forskellige fædre.

Det kan også virke lidt egoistisk, når mødre og fædre bare avler en masse børn til sig med forskellige forældre. Det er som om, at det ofte er deres egne behov fremfor børnenes, der skal tilfredsstilles (læs sex med forskellige mænd/kvinder og en masse unger, som de måske synes er cool at have - mange især kvinder anser nok børn som en slags statussymboler).

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, Lucianone skrev:

Bare se samfundet i dag og sammenlign med for 30-40 år siden.

I mine forældres generation, blev stort set alle gift og levede i monogame forhold hele livet. Og der var ikke ret stor rummelighed i samfundet overfor folk, der valgte at leve på en anden måde.

Det handlede ikke kun om manglende rummelighed. Mange ting i samfundet har ændret sig siden da.

Da jeg var barn var det ikke nemt for en enlig kvinde, at forsørge både sig selv og nogle børn. Dels var det sikkert dyrt, at have sit barn i pasning og dels var mange ting (bl.a. husleje) forholdsvis dyrere end i dag.

Til gengæld er jeg sikker på, at mange børn voksede op i familier, hvor min. en af forældrene egentlig hellere ville noget andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 16 timer siden, Entrelac skrev:

Det handlede ikke kun om manglende rummelighed. Mange ting i samfundet har ændret sig siden da.

Da jeg var barn var det ikke nemt for en enlig kvinde, at forsørge både sig selv og nogle børn. Dels var det sikkert dyrt, at have sit barn i pasning og dels var mange ting (bl.a. husleje) forholdsvis dyrere end i dag.

Til gengæld er jeg sikker på, at mange børn voksede op i familier, hvor min. en af forældrene egentlig hellere ville noget andet.

Det at en forældre egentlig hellere ville noget andet, så jo netop igen en voksende som skubber sine egnen utilstrækkelighed ned over børnene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind