Turbopomfritten

Utroskab

Recommended Posts

modpol
On 7.2.2019 at 17:14, Turbopomfritten skrev:

Jeg har muligvis rodet mig ud i noget,  som egentlig er lidt skidt.

Sagen er den,  at jeg har fået kontakt til en gammel veninde fra tiden i folkeskolen, som jeg gik i for snart 20 år siden.  Vi har fulgt hinanden på diverse medier gennem tiden,  uden egentlig at snakke sammen. 

Nu har vi så udvekslet  snap chat, og det er fint. Vi er kommet ret godt ind på hinanden. Faktisk er det endt ud i at det viser sig,  at vi begge,  synes hinanden var ret søde dengang,  og nu efter nogle måneder med snapchat egentlig synes det igen.  

Det er kommet helt derud,  hvor der er blevet delt nogle seksuelle fantasier om hinanden. Udfordringen og problemet kommer så nu. Kvinden er gift og har et barn med sin mand, hvilket jeg også hele tiden har været vidende om

Jeg har naturligvis sagt at det er en smule forkert,  men hun savner bekræftelse og anerkendelse i sit ægteskab. Jeg har spurgt direkte  og det tyder ikke på, at han umiddelbart har lyst til at ændre sig for at få det på ret køl. Kvinden  har ikke lyst til at blive skilt. Hun ser sig selv samme sted om flere år, bare lykkelig igen. 

Endnu en udfordring opstår, idet kvinden umiddelbart ønsker at have sex med mig,  og dermed være sin mand  utro.

Jeg har sagt det er forkert,  men på den anden side,  vil jeg godt,  selvom jeg godt ved der aldrig bliver noget. 

Hvad i alverden skal jeg stille op? 

Jeg vil jo godt se mig selv i øjnene bagefter uden at tænke"Det var dumt" men på den anden side, har jeg jo udtrykt for hende hvorfor jeg ikke synes vi skal gøre mere end vi allerede har gjort.  Jeg har ligeledes vendt den egoistiske tanke i mit hoved,  som siger" bare gør det,  det er hendes problem og ikke dit"  

Det kan naturligvis bemærkes at jeg i forvejen ikke har nogen forpligtelser.  Ingen børn,  flirt, kone, kæreste bolleven eller andet i den dur.

Hvad ville du have gjort?

Du har ret så langt er det et mellemværende mellem hende og hende mand. Men er det moralt ok, ikke at sige noget til manden som bliver holdt for nar, og hvis har hun ellers sex med udover dig?

Hvis du har sex med hende så vil det mest moralske dog være at informerer manden om forholdet, så han kan tage sin  situation op til genovervejelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 14 timer siden, Lars Forever skrev:

Lad dog det ligge, hvis man tror man ejer andre, skal man revurdere sin situation, for det er sgu der forholdet til at andet menneske knækker...

At udøve vold på baggrund af jalousi, bevidner at man grundlæggende befinder sig på abe-stadiet, det hidhører under samme ramme som æresdrab. Statistisk tror jeg for øvrigt heller ikke der er baggrund for den påstand.

Karma rammer jo ikke nogen, der slår jo ikke pludseligt et lyn ned i nogen.

Ufatteligt hvad religiøse normer har givet os af doktriner, også når det gælder syndens normer og rettigheder i menneskelige forhold, samt retten til synd og tilgivelse.

Milde moses gik ikke forgæves på bjerget...

Jeg forstår ikke, hvor du vil hen?

Man ændrer ikke virkeligheden ved at kalde voldsmænd navne.

For mig at se er det ligesom en mand, der går over gaden på et fodgængerfelt uden at se sig for (fordi bilerne skal holde tilbage).

Nogen bliver jaloux. Det har altid været sådan - og i fremtiden vil det også være sådan.

I 2017 steg anmeldte voldsforbrydelser til 27.026 - så vold er noget almindeligt.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lars Forever

Men hvor mange af dem er vold med jalouis som afgørende faktor? Simpel vold...og i 2018 faldt de forøvrigt igen 😊 statistik er ikke sandhed blot systematiske og relaterbare data intervaller.

Jeg kalder dem ikke navne, jeg definerer deres kognitive stade.

For mig at se er det konen som går over for grønt,  alt imens hendes mand vælger at blive stående tilbage, for hvad skal han på den anden side.

Jeg forsøger blot at belyse at mænds jalousi, kombineret med vold ligner det som (ofte de samme) mænd kalder middelalderlige mellemøstlige værdier.

Jeg har en klar holdning til utroskab, men jeg har også en klar holdning til andre bibelske værdisæt som tilhører en tid som ikke er længere, og som udelukkende baserer sig på at mange mænd ikke har udviklet deres kognitive evner en tøddel siden stenalderen.

Tilbage til emnet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 6 timer siden, Lars Forever skrev:

Men hvor mange af dem er vold med jalouis som afgørende faktor? Simpel vold...og i 2018 faldt de forøvrigt igen 😊 statistik er ikke sandhed blot systematiske og relaterbare data intervaller.

Jeg kalder dem ikke navne, jeg definerer deres kognitive stade.

For mig at se er det konen som går over for grønt,  alt imens hendes mand vælger at blive stående tilbage, for hvad skal han på den anden side.

Jeg forsøger blot at belyse at mænds jalousi, kombineret med vold ligner det som (ofte de samme) mænd kalder middelalderlige mellemøstlige værdier.

Jeg har en klar holdning til utroskab, men jeg har også en klar holdning til andre bibelske værdisæt som tilhører en tid som ikke er længere, og som udelukkende baserer sig på at mange mænd ikke har udviklet deres kognitive evner en tøddel siden stenalderen.

Tilbage til emnet...

Jalousi er ikke noget der nogen sinde forsvinder - så i den forbindelse er det intetsigende, hvad der tidligere har eksisteret af bibelske værdisæt.

Tidligere drabschef ved Københavns Politi, Ove Dahl, siger:

"Der vil blive ved med at være omkring 50 drab om året i Danmark i gennemsnit. Sådan har det været i de 40 år, jeg har været i politiet. Det kan vi ikke ændre på. Jeg ved godt, det er lidt hårdt at sige, men sådan er det bare," siger Ove Dahl og peger på, at der altid vil være motiver til at begå drab.

"Jeg gætter på at op mod 45 af de 55 drab er såkaldte kontaktdrab. Det er nogen, der kender hinanden – familie, omgangskreds, venner, kolleger. Langt de fleste af kontaktdrabene skyldes jalousi. "

https://www.bt.dk/krimi/klar-laest-antallet-af-drab-det-hoejeste-i-14-aar-det-kan-vi-ikke-aendre-paa

Det ændrer intet som helst, at du kalder det middelalderlige værdier.

I alle samfund - til alle tider - har der været jalousi.

Noget andet er, hvis man føler et behov for at forklare det

- som du åbenbart gør.

Når indvandrermænd er voldelige, bruges deres kulturelle baggrund som eneste forklaring. Kultur er altså blevet noget de andre har - noget førindustrielt, uciviliseret, umoderne der kan forklare deres mærkelige handlinger. Kristne havde "det" også engang i fortiden.

Det er vist der, du er :)

Når det gælder danske mænds voldelige adfærd bruges derimod naturvidenskabelige og sociologiske forklaringer, som kan opdeles i tre modeller:

1. Den aggressive mand bygger på den evolutionshistoriske teori om, at mænds særlige aggressivitet er udviklet gennem survivel of the fittest fra dengang mænd jagede mad med spyd.

2. Testeronmanden er den medicinske teori, som forklarer mænd voldelighed og stærkere seksuelle drift  med de mandlige kønshormoner.

3. Den syge mand er en socialvidenskabelig teori om, at den samfundsmæssige udvikling og kvindens frigørelse har sat mænd under socialt og psykisk pres.

Ikke desto mindre begås næsten alle jalousidrab af etnisk danske mænd

Redigeret af Anklageren
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 20 timer siden, Lars Forever skrev:

Karma rammer jo ikke nogen, der slår jo ikke pludseligt et lyn ned i nogen.

Det er da sket før.

Og flere har været tæt på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg har aldrig helt forstået det der koncept med, at man ejer hinanden. Jeg har aldrig prøvet den slags forhold og vil det heller ikke. Ingen skal bestemme, hvem jeg skal være sammen med. Ligesom jeg heller ikke agter at bestemme, hvem andre skal være sammen med. Hvorfor kan to mennesker overhovedet kræve ejerskab over hinanden?

Men grunden til, at vi mennesker ser meget forskelligt på den slags, har nok noget med den seksuelle polforvandling at gøre. Søg evt. på Youtube på seksuel polforvandling. Det er et interessant emne. Folk der er langt fremme i denne proces, har sværere ved at indfinde sig i et monogamt parforhold og vil helst ikke bindes. Jeg er sikkert én af dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 8 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg har aldrig helt forstået det der koncept med, at man ejer hinanden. Jeg har aldrig prøvet den slags forhold og vil det heller ikke. Ingen skal bestemme, hvem jeg skal være sammen med. Ligesom jeg heller ikke agter at bestemme, hvem andre skal være sammen med. Hvorfor kan to mennesker overhovedet kræve ejerskab over hinanden?

Men grunden til, at vi mennesker ser meget forskelligt på den slags, har nok noget med den seksuelle polforvandling at gøre. Søg evt. på Youtube på seksuel polforvandling. Det er et interessant emne. Folk der er langt fremme i denne proces, har sværere ved at indfinde sig i et monogamt parforhold og vil helst ikke bindes. Jeg er sikkert én af dem.

Man ejer kun hinanden hvis man indgår i en sådan pagt, det kaldes ægteskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Vil lige påpege at jalousi i den grad faktisk MEST er hos kvinderne !

Og vold ligeså !

Fx: Startede et forhold ret tidligt (vi var 16 og 15 år, og i samme sekund hun blev 18 flyttede vi sammen) Det var vi mere eller mindre allerede, bare ikke officielt, med adresse osv.

Nå men I den alder har man jo en masse venner og veninder. Ret hurtigt blev det til at jeg ikke måtte besøge min pige-veninder, de kunne komme på besøg hos os, men kun hvis hun også selv var hjemme. Så slet ikke, og den sidste flyttede så også til en anden del af landet, så der døde det venskab anyway.

Men så kom "turen" også til alle det mandlige venner. Jeg kunne ikke tage en eftermiddag med minigolf, eller et slag billiard på den lokale kro.

EN gang "fik jeg dog lov" til at spille "stor golf" med et par mandlige venner. Men selv der kom hun sgu rendende ude på hul 5 - uanmeldt! Ikke fordi hun gerne ville være med til golf eller ville se på fordi hun kedede sig eller lign. Hun ville se om vi drak bajere i mens !

Og så den "klassiske" med uanset hvad man skal (om det så blot er på tanken efter en pakke smøger i 10 min), så "Hvad havde du så tænkt dig JEG skulle lave imens?

For helvede, jeg er ikke din underholdning find dog på noget selv, bare i 10 min ?!?!?

Senere blev jeg trodsig, så tog altså på kroen, spillede minigolf, på fisketur, eller hvad vi nu fandt på, uanset om hun ville have det eller ej. Så begyndte hun også at blive fysisk voldelig.

Så droppede jeg at have sex med hende - både fordi hun var voldelig, og fordi hun mest var liderlig for at få et barn mere (og dermed børnepenge i 18 år). Hvordan ved jeg det ? Fordi hun droppede P-pillerne uden at sige det. Og endda ekstra snu: hun købte dem stadig og der manglede en i pakken hver dag, så det så ud som om hun tog dem. I virkeligheden skyllede hun bare en ud i toilettet hver dag.

Det har hun også fået nu - barn nr 2, og også nr 3 faktisk. De 2 sidste er bare ikke med mig, men med en anden stakkels fyr.

Redigeret af snoozz
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lars Forever
Skrevet (redigeret)

Jeg har prøvet, det hele, alt det og en smule mere, og har lært af det :)

Redigeret af Lars Forever

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kapper39

Hmm syntes ikke denne dame ofre meget i det der ...

Jeg ville ikke gide men omvendt så er det jo hende der har størst problem som jeg ser det. Kan du leve med at det er sex så go for it. Meeen nu skriver du noget med i har nogle følelser fra gammel tid og det blomstre igen osv... syntes du så ikke det lidt underligt hun ikke vil gå all in på det ?

Du kan jo ende med at bliver trist af det bekendtskab tror jeg ... men det skal du jo vurdere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind