Gæst

Geert Wilders' parti - en yngleplads for konvertitter til islam

Recommended Posts

Patrioten
For 5 timer siden, Anklageren skrev:

Der er ingen reel erstatning for viden.

Min bevidsthed om hvor lidt jeg ved - er vokset i takt med den viden, jeg har fået.

Ja og salig er enhver i sin egen tro - for den samme viden tolkes vidt forskelligt, hvilket et debatforum jo er et godt bevis på !

Kort sagt, er glasset halv fyldt eller halv tomt og een fjer bliver til fem høns osv. osv. - den menneskelige vidensfantasi er utæmmelig og stiller sp.tegn ved selv det mest åbenlyse hvilket giver plads til tro på flad jord, paranormalitet, guder o.lign.!

Viden er også kun magt hvis du kan overbevise andre om at din viden er den rigtige !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Ligefrem yngleplads ?
En fjer der bliver til 5 høns.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Ja det må du nok sige Zorglup, der skal ikke meget til at bringe glæde i den muslimske lejr !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 16 timer siden, Patrioten skrev:

Ja og salig er enhver i sin egen tro - for den samme viden tolkes vidt forskelligt, hvilket et debatforum jo er et godt bevis på !

Kort sagt, er glasset halv fyldt eller halv tomt og een fjer bliver til fem høns osv. osv. - den menneskelige vidensfantasi er utæmmelig og stiller sp.tegn ved selv det mest åbenlyse hvilket giver plads til tro på flad jord, paranormalitet, guder o.lign.!

Viden er også kun magt hvis du kan overbevise andre om at din viden er den rigtige !

Jeg skelner imellem holdninger og viden - men det er der ikke alle - som gør :)

Det giver ikke mening for mig - fire eksempler til at belyse, hvorfor jeg ikke synes, det giver mening.

Viden - situation 1: 

Han: Skal vi ikke tage til stranden? Solen skinner fra en skyfri himmel, og det er meget varmt.

Hun: Nej - det synes jeg ikke, for det er koldt, det regner og solen er skjult bag et tæt skydække.

SAMTALEN GIVER INGEN MENING

Viden - situation 2:

Parret ligger nu i sengen, og i soveværelset er der helt mørklagt med sorte rullegardiner, som slutter tæt. De kan slet ikke kigge ud, og de har ligget i sengen i 8 timer, De aner derfor ikke, hvordan vejret er.

Han: Skal vi ikke tage til stranden? Solen skinner fra en skyfri himmel, og det er meget varmt.

Hun: Nej - det synes jeg ikke, for det er koldt, det regner og solen er skjult bag et tæt skydække.

SAMTALEN GIVER STADIGVÆK INGEN MENING

Viden - situation 3:

Parret snakker, om de skal tage til stranden i morgen,

Han: Skal vi ikke tage til stranden i morgen? Solen vil skinne fra en skyfri himmel, og det vil blive meget varmt.

Hun: Nej - det synes jeg ikke, for det vil blive koldt, det vil regne og solen vil være skjult bag et tæt skydække.

SAMTALEN GIVER STADIGVÆK INGEN MENING

Viden - situation 4:

Parret snakker om de skal tage til stranden i morgen,

Han: Skal vi ikke tage til stranden i morgen? 

Hun: Jeg vil gerne med, hvis det bliver godt vejr. Jeg checker lige vejrudsigten. 

SAMTALEN GIVER MENING, FORDI DE TAGER HENSYN TIL, HVAD DE VED

Jeg gentager: Der er ingen reel erstatning for viden

Igen af os har viden om, hvorfor Joram van Klaveren er konverteret til islam - og derfor ville jeg føle mig dum ved at rode mig ud i noget, der minder om situation 2 :)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Om en samtale giver mening afhænger af øret der hører hvorimod viden fortolkes afhængigt af øjet der ser !

1: En mand hælder øl i et glas og stopper midtvejs i glasset og manden ved siden af konstaterer at glasset kun er halv fyldt !

2: En mand drikker af et glas øl og stopper midtvejs og manden ved siden af konstaterer at glasset er halv tømt !

3: Manden påstår nu at han har drukket et glas øl hvorimod manden ved siden af påstår han kun har drukket et halv glas !

4: Manden hælder påny øl i glasset op til midten hvorefter han hælder det over i et glas der kun er halvt så stort !

5: Manden drikker øllet og er enig med manden ved siden af at han har drukket et glas øl !

Ovenstående ex. er viden baseret på observationer men fortolket forskelligt, men ikke desto mindre er ingen fortolkninger forkerte !

Copyrigt: Patrioten

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
On 10/2/2019 at 06:20, Patrioten skrev:

Om en samtale giver mening afhænger af øret der hører hvorimod viden fortolkes afhængigt af øjet der ser !

1: En mand hælder øl i et glas og stopper midtvejs i glasset og manden ved siden af konstaterer at glasset kun er halv fyldt !

2: En mand drikker af et glas øl og stopper midtvejs og manden ved siden af konstaterer at glasset er halv tømt !

3: Manden påstår nu at han har drukket et glas øl hvorimod manden ved siden af påstår han kun har drukket et halv glas !

4: Manden hælder påny øl i glasset op til midten hvorefter han hælder det over i et glas der kun er halvt så stort !

5: Manden drikker øllet og er enig med manden ved siden af at han har drukket et glas øl !

Ovenstående ex. er viden baseret på observationer men fortolket forskelligt, men ikke desto mindre er ingen fortolkninger forkerte !

Copyrigt: Patrioten

Du mener med andre ord, det er i orden, at man skaber sin egen fantasiverden som erstatning for den virkelige verden - så man aldrig kommer i vildrede om, hvem der er de gode - og hvem der er de onde.

Så er der styr på verden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 8 timer siden, Anklageren skrev:

Du mener med andre ord, det er i orden, at man skaber sin egen fantasiverden som erstatning for den virkelige verden - så man aldrig kommer i vildrede om, hvem der er de gode - og hvem der er de onde.

Så er der styr på verden.

Se nu fyrer du en stråmand af igen !

Du nævner nogle uskyldige eksempler der handler om vejrudsigten og intet har med godt og ondt at gøre og jeg svarer med lige så uskyldige eksempler om øl hvorefter du nu drejer det over på at handle om det gode og det onde !

Verden er ikke sort/hvid og det som du anser som den virkelige verden anser andre som en fantasiverden og omvendt !

Hvad hjælper det de mennesker som lige er blevet slået ned og frarøvet sine penge at voldskriminaliteten er faldet når virkeligheden for dem er en anden !

Deres viden er nu virkelighed som de deler med alt og alle de taler med og for dem alle vil din virkelighed være en fantasi uanset hvor mange statistikker du fyrer af !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind