Christelk

Donor børn

Recommended Posts

DenBruneMunk

At sygdom spredes sådan?

At donorbørn har samme forælder?

Der er vel intet nyt i historien, udover at disse sædbanker ikke burde kunne holde sådan en person hemmelig, når lige præcis den person's spreder en sygdom, burde der kunne kræves at dette blev afværget og andre modtagere informeret.

Nogen gange, kræver det at noget skal gå galt før man retter op, forebyggende er ikke altid så let at få igennem, der skal desværre noget alvorligt ske før de rigtige åbner øjne og skaber ændringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
For 7 timer siden, DenBruneMunk skrev:

At sygdom spredes sådan?

At donorbørn har samme forælder?

Der er vel intet nyt i historien, udover at disse sædbanker ikke burde kunne holde sådan en person hemmelig, når lige præcis den person's spreder en sygdom, burde der kunne kræves at dette blev afværget og andre modtagere informeret.

Nogen gange, kræver det at noget skal gå galt før man retter op, forebyggende er ikke altid så let at få igennem, der skal desværre noget alvorligt ske før de rigtige åbner øjne og skaber ændringer.

Det jeg tænkte på er om det hele nu også er sandt ? Jeg mener at de næppe ville give oplysninger om , hvor mange andre der er tale om !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg har altid været skeptisk omkring fænomenet donorbørn. Netop fordi der kan være ting man ikke ved om donoren, og fordi 2 børn af samme donor kan risikere, at finde sammen og få børn med hinanden.

Hvis man som kvinde får et barn med en mere eller mindre tilfældig mand, er der også en risiko for sygdomme o.l., men jeg er overbevist om, at det er de færreste mænd, der på traditionel vis bliver far til lige så mange børn, som en donor kan blive det, så problemet vil være større ved brug af donorer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
For 7 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg har altid været skeptisk omkring fænomenet donorbørn. Netop fordi der kan være ting man ikke ved om donoren, og fordi 2 børn af samme donor kan risikere, at finde sammen og få børn med hinanden.

Hvis man som kvinde får et barn med en mere eller mindre tilfældig mand, er der også en risiko for sygdomme o.l., men jeg er overbevist om, at det er de færreste mænd, der på traditionel vis bliver far til lige så mange børn, som en donor kan blive det, så problemet vil være større ved brug af donorer.

De bliver nu undersøgt nøje og kun hver tiende bliver godkendt. men da de fleste er Studenter vil mange jo nok også komme til at studere. Og da der kun findes få Universiteter er risikoen for at to halvsøskende får børn sammen meget stor !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 11 minutter siden, Christelk skrev:

De bliver nu undersøgt nøje og kun hver tiende bliver godkendt. men da de fleste er Studenter vil mange jo nok også komme til at studere. Og da der kun findes få Universiteter er risikoen for at to halvsøskende får børn sammen meget stor !

WTF betyder det?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 24 minutter siden, Christelk skrev:

Den forstår jeg ikke helt.

Jeg går også ud fra, at donorer bliver undersøgt, men som vi kan se af start-indlægget kan det alligevel ske, at der dukker sygdomme op. Og det er jo ikke særligt hensigtsmæssigt, at mange vokser op og får disse sygdomme. Havde manden ikke været donor, så ville han nok max. være blevet fra til............, tjaa, højt sat, 10 børn.

Man kan ikke gå ud fra, at donor-far'ens uddannelsesniveau får betydning for børnenes ditto (hvis det er det du mener), og man kan heller ikke gå ud fra, at at mennesker altid danner par, og får børn, med nogen, der har samme uddannelsesmæssige baggrund som dem selv. Nogen "over-scorer" og nogen "under-scorer", sådan er det, og sådan har det altid været.

Personligt har jeg mødt mange par, hvor kvinden har uddannet sig til sygeplejerske og manden arbejdede som falck-redder (mens det ikke krævede uddannelse). Det er heller ikke usædvanligt, at læger og sygeplejersker finder sammen.

Og så er der jo alle de børn/mennesker, der har en helt anden far end de tror.:fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind