Anklageren

Et nyt parti bliver sandsynligvis opstillingsberettiget

Recommended Posts

Patrioten
For 7 timer siden, Anklageren skrev:

Hvis ( ? ) motiv er at fremkalde slagsmål - så byområder bliver raseret - så er det strafbart.

Jeg fjernede lige Paludan fordi selve sætningen virker bekendt i mange andre sammenhænge uden at nogen dog efterfølgende er blevet retsforfulgt, mig bekendt !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 20 minutter siden, Patrioten skrev:

Jeg fjernede lige Paludan fordi selve sætningen virker bekendt i mange andre sammenhænge uden at nogen dog efterfølgende er blevet retsforfulgt, mig bekendt !

Der har aldrig været andre, der vil lave koranafbrændinger med en koran, som kristne har pisset på, og som er smurt ind i svineblod, svineafføring og bacon.

Jeg tror ikke, at muslimerne vil reagere ret meget - men jeg tror - at Paludan håber på at starte voldelig uro og en international krise,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 37 minutter siden, Anklageren skrev:

Der har aldrig været andre, der vil lave koranafbrændinger med en koran, som kristne har pisset på, og som er smurt ind i svineblod, svineafføring og bacon.

Jeg tror ikke, at muslimerne vil reagere ret meget - men jeg tror - at Paludan håber på at starte voldelig uro og en international krise,

Jeg tænkte nu mest på motivet til at starte slagsmål og rasering af byområder - det er jo set mange gange tidligere !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
1 time siden, Patrioten skrev:

Jeg tænkte nu mest på motivet til at starte slagsmål og rasering af byområder - det er jo set mange gange tidligere !

Ja - det er et gammelt problem, og det er meget svært at placere et ansvar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 20 timer siden, Anklageren skrev:

Det er ikke min subjektive holdning

Det kan godt være - at du tror - politikere ikke skal overholde lovgivningen, men hvis de ikke er valgt ind i Folketinget, kan de straffes ligesom alle andre, og det er politiets opgave at rejse sigtelse, hvis det er tilfældet.

Paludan er advokat, og han bevæger sig bevidst i en gråzone - fordi han har den ganske bestemte hensigt at blive en kendt person - så han og hans parti bliver omtalt i pressen. 

Nu er jeg ikke jurist, men der er i lovgivningen sat grænser for, hvor groft man må krænke nogens ære eller opildne til uro.

Jeg har fundet nogen paragraffer i Straffeloven, som det kan vedrøre, men jeg gider ikke debattere jura.

Det er politiets primære opgave at sikre samfundsfreden, så folk ikke kommer op at slås, og så hele byområder ikke bliver raseret - men politiet kan godt gribe ind over for overskridelse af racisme-paragraffen eller andre paragraffer i straffeloven.

Hvis Paludans motiv er at fremkalde slagsmål - så byområder bliver raseret - så er det strafbart.

Ingen kan straffes uden at bryde loven og det gælder også politikker hvis holdninger og metoder man ikke synes om.

Jeg er heller ikke jurist, men det er der andre der er, det er ikke det at provokerer til uro der er ulovligt, men at opfodre eller opildne som du siger (opmuntre til handling), men det gør han IKKE. De er andre som lader sig provokerer til vold og dermed bliver de dem som overtræder lovgivningen.

Tror du at vores jurister bare og sidder og ignorerer manden uden at forholde til sig til det juridiske, når det har været et politiske emne i Folketinget?

Paludans motiv er uden betydning, når han overholder loven. Det er de let provokerede personer som udøver straffelovs overtrædelserne og det er problemet i din analyse, du skelner ikke mellem provokatør og lovovertræder.

Og injurie lovgivning du hentyder til, gælder for private individer og den har han ikke overtrådt, da kan går efter handlinger og ikke religion eller race så racismeparagraffen heller ikke overtrådt.

Det er IKKE belæg for at sige at han har overtrådt lovgivningen endnu.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 25 minutter siden, modpol skrev:

Ingen kan straffes uden at bryde loven og det gælder også politikker hvis holdninger og metoder man ikke synes om.

Jeg er heller ikke jurist, men det er der andre der er, det er ikke det at provokerer til uro der er ulovligt, men at opfodre eller opildne som du siger (opmuntre til handling), men det gør han IKKE. De er andre som lader sig provokerer til vold og dermed bliver de dem som overtræder lovgivningen.

Tror du at vores jurister bare og sidder og ignorerer manden uden at forholde til sig til det juridiske, når det har været et politiske emne i Folketinget?

Paludans motiv er uden betydning, når han overholder loven. Det er de let provokerede personer som udøver straffelovs overtrædelserne og det er problemet i din analyse, du skelner ikke mellem provokatør og lovovertræder.

Og injurie lovgivning du hentyder til, gælder for private individer og den har han ikke overtrådt, da kan går efter handlinger og ikke religion eller race så racismeparagraffen heller ikke overtrådt.

Det er belæg for at sige at han har overtrådt lovgivningen endnu.

Der er jo kun fem demonstranter sammen med Paludan, så jeg forestiller mig ikke. at det har gjort et ret stort indtryk på ret mange.

Det er nok også årsagen til, at han vil til at brænde koranen af.

Det er anderledes, og meningen er vel at forhåne muslimer på grund af deres tro. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 12 minutter siden, Anklageren skrev:

Der er jo kun fem demonstranter sammen med Paludan, så jeg forestiller mig ikke. at det har gjort et ret stort indtryk på ret mange.

Det er nok også årsagen til, at han vil til at brænde koranen af.

Det er anderledes, og meningen er vel at forhåne muslimer på grund af deres tro.

Det er noget som domstolene i givet fald skal tage stilling til, men blasfemi er tilladt i dag og det er provokation også, så jeg er ret overbevist om at han holder sig inden for lovens grænser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind