Gæst

Så let er det at krydse en grænsemur

Recommended Posts

dewey

Klaus Stuttman's Cartoon i Spiegel.de. 

Teksten: Byg dog endelig hans mur

mauer2_kol.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 7 timer siden, modpol skrev:

Ja men det ændre ikke på det faktum at en mur vil afholde nogle fra at krydse grænsen ulovligt. Men at det er for dyrt og det allerede er grænsehegn de steder hvor der ikke er en naturlig mur, at der er kamera og drone overvågning samt grænsevagter er så en anden sag.

Jeg forholder mig ikke til det politiskes i en mur, men i det praktiske i at naturligvis vil en mur have en effekt.

Så kan vi også forholde os til, at meget tyder på, at Trump IKKE får bygget muren

Nu har han været præsident i to år uden at få den bygget - selvom han lovede at starte byggeriet dag 1 på kontoret - og i de  første to år - hvor der ikke blev bygget en mur - har Republikanerne haft flertal i begge parlamentets kamre.

Det er først nu, hvor Republikanerne har mistet flertallet i huset, at Trump har lukket dele af regeringen ned for at få penge til muren.

Det er galimatias, at Trump har ventet med at finde de store kanioner frem, til han har mistet flertallet i kongressen.

Alting vil blive meget sværere for Trump de næste to år inden valget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Man kan jo sammenligne lidt med narkotika.

Nogle ganske få har måske hampplanter selv, og går op i at dyrker dem osv.

Men alt andet, kommer jo udefra: Ecstasy, Kokain, P-piller, Speed, og hvad det alt sammen hedder.

Og det ville også komme ind selvom de nu sætter vildsvinehegn op GG.

Teknologien har overhalet lovgivningen. Hvis jeg vil have smuglet noget, fx 1 kilo Kokain ind i DK, uden risiko for at "blive taget"? Så køber jeg da bare en fjernstyret båd, som sejler til et GPS-punkt. Fx en øde strand om natten....!

.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 15 timer siden, snoozz skrev:

Man kan jo sammenligne lidt med narkotika.

Nogle ganske få har måske hampplanter selv, og går op i at dyrker dem osv.

Men alt andet, kommer jo udefra: Ecstasy, Kokain, P-piller, Speed, og hvad det alt sammen hedder.

Og det ville også komme ind selvom de nu sætter vildsvinehegn op GG.

Teknologien har overhalet lovgivningen. Hvis jeg vil have smuglet noget, fx 1 kilo Kokain ind i DK, uden risiko for at "blive taget"? Så køber jeg da bare en fjernstyret båd, som sejler til et GPS-punkt. Fx en øde strand om natten....!

Lige præcis, er det kyststrækning, så er der en nem vej da kyststrækning ikke kan mandsopdækkes og små både især dem af træ, ikke kan ses på radar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, modpol skrev:

Lige præcis, er det kyststrækning, så er der en nem vej da kyststrækning ikke kan mandsopdækkes og små både især dem af træ, ikke kan ses på radar.

Jeg tror også, at det mest er symbolværdien, der betyder noget.

Politikere går mest op i, om de får vælgere, så meget af det vi læser om politik er en slags teater.

Nu bliver Støjberg undersøgt af ombudsmanden på grund af "noget" med de såkaldte barnebrude og skal udlevere hemmelige mails. Nu er det spændende om de mails viser sig at være slettede som sædvanligt.

Verden vil bedrages, og politikere bliver belønnet for den måde, de snakker på. Hvis de snakker "rigtigt", får vælgerne indtrykket af, at de er handlekraftige ... 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 7 minutter siden, Anklageren skrev:

Jeg tror også, at det mest er symbolværdien, der betyder noget.

Politikere går mest op i, om de får vælgere, så meget af det vi læser om politik er en slags teater.

Nu bliver Støjberg undersøgt af ombudsmanden på grund af "noget" med de såkaldte barnebrude og skal udlevere hemmelige mails. Nu er det spændende om de mails viser sig at være slettede som sædvanligt.

Verden vil bedrages, og politikere bliver belønnet for den måde, de snakker på. Hvis de snakker "rigtigt", får vælgerne indtrykket af, at de er handlekraftige ...

Fuldstændig enig, var det faktisk virksomme løsninger de ønskede, så er det næste altid en anden løsning en den fremførte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
On ‎06‎-‎02‎-‎2019 at 09:37, modpol skrev:

Ja men det ændre ikke på det faktum at en mur vil afholde nogle fra at krydse grænsen ulovligt. Men at det er for dyrt og det allerede er grænsehegn de steder hvor der ikke er en naturlig mur, at der er kamera og drone overvågning samt grænsevagter er så en anden sag.

Jeg forholder mig ikke til det politiskes i en mur, men i det praktiske i at naturligvis vil en mur have en effekt.

En mur har en effekt, og vi behøver ikke kigge ret langtl tilbage hvordan det virker, eller koster for vores  samfundet 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Trump har stoppet med at mumle om en national nødsituation, både offentligt og privat. 

Det er ellers en skam, for det kan kommende Demokratiske regeringer bruge til mere alvorlige emner som at lave en vidtrækkende indsats mod klimaforandringerne eller våbenvolden.

Men nu har Trump malet sig op i et hjørne, for hans eget parti vil hverken støtte en ny nedlukning af statsapparatet eller at erklære en national nødsituation.

I Trumps state of the union tale kom han ind på at forene USA

1-jack-ohman-sacramento-bee-and-cartooni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sukla

Så skal der sættes pigtråd eller spyd på den grænsemur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Nu er der åbnet en lille dør for at muren/hegnet bliver bygget, og endda betalt af en Mexico i en eller anden grad. Om det lykkes er nok langt fra sikkert endnu, men det virker da trods alt som en fin måde at finansiere muren på.

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2019/02/12/ted-cruz-el-chapos-money-should-pay-border-wall-mexico/2854584002/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind