Sneleoparden

Tillid

Recommended Posts

Sneleoparden

Hej

Tror jeg har brug for lidt råd, hvis nogen er i stand til det 🙂

Jeg har en kæreste der er 10 yngre end mig selv (48). Vi har været sammen i 6 år, Har et barn sammen og to lidt ældre børn (et hver) fra tidligere forhold.
Vores forhold er fantastisk på mange måder, og længe var vores eneste uoverensstemmelser omhandlende hendes måde at "opdrage" min søn på (han er 10år). Hun er meget mere kontant og udskældende end jeg er, og det havde han svært ved at takle. Omvendt er min søn meget følsom og tager ofte udsagn meget personligt. Dette er dog meget bedre nu. De har begge lært at acceptere hinandens måder at udtrykke sig på, så det er sjældent at jeg havner i midten. Dejligt.
De elsker hinanden, det ved jeg.

Krisen:
For et årstid siden opdagede jeg at hun havde sendt over 1000 SMS'er i løbet at et par måneder til en tidligere kollega og også nøgenbilleder af sig selv. Hun havde i første omgang ikke fortalt om billederne. Jeg har ikke set SMS'erne, da de var slettet. Hun fastholdt at det bare var dumme og sjove ting de skrev om og intet sensuelt eller noget i den retning. Og de stoppede så vidt jeg ved med at skrive til hinanden dengang jeg opdagede det. To måneder senere opdagede jeg at hun en eftermiddag også havde sendt nøgenbilleder til ham. Det var cirka en uge før jeg opdagede SMS'erne. (Jeg så billederne i hendes gamle telefon og kunne se at der var sendt MMS'er til ham samtidig, da jeg betaler vores telefon-abonnementer) Da jeg konfronterede hende med det fortsatte hun i flere dage tid med at benægte det, hver gang jeg ville tale om det. Hun indrømmede det dog en aften hvor vi kunne tale bedre om det, men hvor hun forinden havde parat til at forlade mig fordi jeg blev ved med at sige at jeg følte hun behandlede mig som en idiot, nor hun forsatte med at benægte det.
Hun benægtede at de havde været sammen fysisk, og det vil jeg rigtigt gerne kunne tro på.

Det er faktisk disse løgne og hendes skuespil overfor mig, der gør mest ondt. Ikke selve SMS'erne...

I de par måneder de skrev sammen, havde vi ingen specielle problemer sammen. Vi havde sex og eneste problemer var dem om min søn. Jeg havde ingen rigtig mistanke om at hun følte noget for en anden. Jo. måske lidt... Men slog det altid hen som fjollede tanker.

Vi er kommet over det og har fået det bedre og bedre sammen. Både i dagligdagen og seksuelt. Vi taler ikke om ham og beskeder. Aldrig.

Vi har altid haft et meget aktivt og fantastisk sexliv. Sex betyder rigtigt meget for os begge. Men på det seneste har jeg fået problemer med potensen, når vi skal have sex. Tankerne om at hun måske stadig har følelser for en anden. Måske bare har fundet an anden måde at kontakte ham på. Måske ser ham af og til. Disse tanker kan jeg ikke få ud af hovedet, og når de er der, så ryger min rejsning. Det er sket midt under akten også.
Nu er problemet at jeg næsten ikke kan mere, fordi jeg er bange for at det sker igen. Det er et helvede. Det er min mandighed. Min selvtillid.

Går vores sexliv i stykker, så bliver min frygt for at hendes eventuelle følelser for en anden endnu større, og tankerne, som jeg ikke kan få væk bliver endnu værre. Det er en ond spiral, jeg er på vej ind i.

Det eneste, der kan få mig ud af det, er at hun overbeviser mig om at der kun er min. At hun kun vil være med mig. Men det siger hun aldrig. Vi fortæller ofte at vi elsker hinanden, og skrives meget ved i løbet af dagen. Det har vi altid gjort. Jeg har (måske for ofte) fortalt hende på alverdens måder at hun er min eneste ene. Hvor meget jeg elsker hende og hvor dejlig hun er.Og jeg ved at hun stoler 100% på min kærlighed.

Jeg er godt klar over at man aldrig kan få sikkerhed for hinanden. At det hele handler om tillid. Tillid til at det ikke sker igen, og at de ikke er fortsat. Men denne tillid brød hun og jeg føler, at jeg selv skal finde tilliden til hende igen blot ved at hun er med mig. 

Jeg har intet der viser mig at at hun er mig utro. Men synes ind imellem hun swiper noget væk fra sin telefon, lige når jeg kommer. Og at hun er begyndt at smile og få lys i øjnene når hun taler om sin sexfixerede chef, der for nylig er blevet single. Det kan dog sagtens bare være lidt paranoia, som jeg har fået af episoden...

Hvordan får jeg tilliden tilbage igen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

fyr kosten.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kapper39
Skrevet (redigeret)

Tror valget i situationen står mellem at vise tillid ..eller ikke gøre det.

Tiden må vise om tillid er løsningen. Men hvis du ikke orker det ...så er det måske bedre at bryde det. Bede om en pause eller sådan noget.

Det er ude af din kontrol som jeg ser det.

Redigeret af kapper39

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zan-Zari

Snak med hende!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Tænker en parterapeut kunne være rigtig god, tror kun i kommer videre hvis i får snakket det rigtigt grundigt igennem, og det lader det til i har svært ved på egen hånd 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha hvis man virkeligt har brug for par-terapi, så ved begge parter nok inderst inde at forholdet allerede er "dødt".

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Det er kun tåber der tager til par terapi , det er voksne mennesker vi taler om og hvis voksne mennesker ikke kan tale sammen , så er det på tide at gå fra hinanden 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 1 time siden, stig6499 skrev:

Det er kun tåber der tager til par terapi , det er voksne mennesker vi taler om og hvis voksne mennesker ikke kan tale sammen , så er det på tide at gå fra hinanden 

Er det voksent at ignorere, om de selv har lyst til at gå fra hinanden?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 8 timer siden, Anklageren skrev:

Er det voksent at ignorere, om de selv har lyst til at gå fra hinanden?

Det jeg har noget i mod er at behandle voksne som børn , par terapi er at behandle voksne som børn , og de der går til par terapi er måske ikke blevet voksne 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind