snoopylarsen

billeder på facebook

Recommended Posts

snoopylarsen

hej alle

jeg kunne godt tænke mig og hører jeres mening om hvordan i håndtere offentlig institutioners brug af billeder af jeres børn på sociale medier...

Det er blevet mere og mere populært at vuggestuer, børnehave, skoler, fritids ordninger får profiler på blandt andet facebook. Grunden til det er ofte at de ønsker at profilere deres institution, og det er jo som sådan godt nok...

Meeen det ender ofte i at de bruger billeder af vores unger til det. Hvad er jeres mening om dette? 

Hilsen Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 time siden, snoopylarsen skrev:

hej alle

jeg kunne godt tænke mig og hører jeres mening om hvordan i håndtere offentlig institutioners brug af billeder af jeres børn på sociale medier...

Det er blevet mere og mere populært at vuggestuer, børnehave, skoler, fritids ordninger får profiler på blandt andet facebook. Grunden til det er ofte at de ønsker at profilere deres institution, og det er jo som sådan godt nok...

Meeen det ender ofte i at de bruger billeder af vores unger til det. Hvad er jeres mening om dette? 

Hilsen Michael

Det må de absolut ikke, med mindre du gir dem tilladelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoopylarsen
For 18 minutter siden, Jojojo skrev:

Det må de absolut ikke, med mindre du gir dem tilladelse

Den del er jeg med på, og pågældende instituion (skole) jeg har problemer med har som sådan også accepteret. Men nu vil de så sige til mit barn, at hun ikke må deltage i de situationer hvor de tager billeder som skal på facebook...

det betragter jeg som en decideret eksklusion af barnet...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 46 minutter siden, snoopylarsen skrev:

Den del er jeg med på, og pågældende instituion (skole) jeg har problemer med har som sådan også accepteret. Men nu vil de så sige til mit barn, at hun ikke må deltage i de situationer hvor de tager billeder som skal på facebook...

det betragter jeg som en decideret eksklusion af barnet...

Du bliver nød til at vælge, og melder ud hvad du vil. der er noget med mel i munden.

Personligt kan jeg ikke se noget forkert med Fb, eller aviser, til gengæld kan jeg se noget forkert med ikke at snakke om de problemer du oplever. Der må være noget som hedder forældre råd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zan-Zari

Det er uden tvivl institutionens ansvar, at sørge for, at din datter ikke figurerer på billederne - og det gør man altså ikke ved at ekskludere hende fra oplevelserne!

Hvis hun så skulle ende på et billede, som institutionen død og pine VIL bruge på FB, så må de jo sløre hende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind