Jump to content
Velkommen til DinDebat
Gæst

Tillykke Danmark

Recommended Posts

Gæst

Håndbold interesserer mig kun lidt, men det var meget flot :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Super flot, og nøj hvor Norge lavede mange fejl, det var nok en af dem vi vandt lidt ekstra på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg er heller ikke verdens største håndboldfan og har faktisk kun set to håndboldkampe LIVE i en sportshal i hele mit liv - mens jeg har set hundredevis af fodboldkampe på stadion. Så jeg er afgjort mere fodboldmand end håndboldmand. Jeg synes, at der scores alt alt for mange mål og spillet er for kaotisk at se på. Hvert mål virker lidt ligegyldigt, når der scores 60-70 mål i mange kampe. Så man når knapt at juble over ét mål, inden modstanderne også har scoret ét. Derfor er det en lidt tam fornemmelse, når der scores. Ikke som i fodbold, hvor der scores langt færre mål og hvor hvert enkelt mål kan være kampafgørende. I håndbold er det først de sidste minutter af kampen, at man fornemmer, at et mål kan være afgørende. Derfor er det ofte sådan, at hvis jeg ser håndbold, så ser jeg kun de sidste ti minutter, da det ofte er der, at kampene afgøres. Resten er bare ét langt kaotisk forspil før finalen.

Så de indledende kampe i Danmarks gruppe mod de der ret svage arabiske hold samt Chile, ja, der så jeg kun få minutter af kampene, fordi der alligevel ingen spænding var. Men kampen mod Norge i indledende runde samt alle kampe i Mellemrunden og semifinaler og finale, ja, der så jeg det hele, næsten da. Fordi der blev kampene anderledes medrivende. Og håndbold KAN da godt være spændende, hvis Danmarks dygtige herrelandshold er med i afgørende kampe i VM, EM eller OL. Ligesom jeg også fulgte kvindelandsholdet under Wilbeck og Pytlick - dengang de kæmpede om medaljer. I dag er kvinderne jo en skygge af sig selv og blev f.eks. kun nr. 8 ved sidste EM.

Men det var et superflot VM af Danmark og når man vinder samtlige kampe i turneringen, fortjener man at blive verdenmester! Så også tillykke herfra til Danmark med historiens første VM-guld i herrehåndbold! Tidligere har Danmark vundet EM to gange samt OL én gang. Men VM manglede i samlingen, da det tidligere var blevet til tre finalenederlag.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...