snoozz

Ømme muskler ?

Recommended Posts

snoozz

De fleste kender nok til det: hvis man laver "uvant arbejde" så dagen efter er man øm i de muskler man har "overbelastet" måske et par dage.

Men dette fænomen er ved at blive for meget for mig, især i benene. Normalt kan jeg sagtens gå ned og købe ind (2 x 10 min gåtur) uden at blive øm, men nu er det snart så slemt at hvis jeg blot går ned og tjekker min postkasse (ned fra 2. sal og op igen) så blir især mine lægmuskler så ømme at det eneste jeg kan 3-4 dage efter, er at humpe ud på toilettet.

Og gør jeg noget "ektraordinært" fx tager til en fest, eller dyrker sport, eller bar går en lange tur, så ligger jeg stort set i sengen en hel uge !

Jeg mistænker lidt at det kan have noget med mine klumpfødder at gøre (så er opereret for at køre akilescenerne længere med dermed også tyndere end normalt).

Nogle gode råd?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Camilla89

Øv hvor træls for dig. 

Uden at kende din alder eller fysiske forfatning, vil jeg gætte på det er fordi du er ude af træning. Det du beskriver er et fysisk og velkendt "fænomen" der ofte kommer hvis du fx. træner/dyrker sport for første gang i lang tid. Det bør ikke være første gang i lang tid du går op og ned ad trapperne. Så dette bør IKKE forårsage det. 

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at konsultere en fysioterapeut for at få deres faglige vurdering af det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Hej jeg er 37 år, så burde da ikke have gammelmands-gigt eller sådan noget.

Nu var det med trapperne også kun et eksempel, det sker ved alle slags fysisk aktivitet, også sex, golf, tennis, eller hvad det nu kan være man laver ;)

Det sker dog ikke hvis jeg har været fuld en aften, hvor man jo ellers godt kan føle sig lidt "brugt" dagen efter.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind