Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
RasmusSchmidt

Det tredje riges storhed og fald

Recommended Posts

RasmusSchmidt

Hej med jer. 

Er der nogen af jer som har læst den danske oversættelse af William Shirers "The rise and fall of the third reich" og kan fortælle om den holder?🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
On 25/1/2019 at 10:47, RasmusSchmidt skrev:

Hej med jer. 

Er der nogen af jer som har læst den danske oversættelse af William Shirers "The rise and fall of the third reich" og kan fortælle om den holder?🙂

Fortæl hvis bogen er super god, for det er måske på tide for mig at blive opdateret. Men hvis den er skrevet af en kulturmarxist, så har det ikke interesse. Men bogen er fra 1960 kan jeg se, så mon ikke der er sket noget "nyt" i mellemtiden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
RasmusSchmidt

Det skal jeg gøre. 

Det skal jeg ikke kunne sige om den er.

Bogen er ret gammel, men den bliver konstant nævnt som den bedste bog om det tredje rige på diverse forums. Men der er helt sikkert kommet noget ny viden siden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 26/1/2019 at 17:04, Leonidas skrev:

Fortæl hvis bogen er super god, for det er måske på tide for mig at blive opdateret. Men hvis den er skrevet af en kulturmarxist, så har det ikke interesse. Men bogen er fra 1960 kan jeg se, så mon ikke der er sket noget "nyt" i mellemtiden?

Så du vil kun høre om de positive sider, det er måske også din ideologi?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 2 timer siden, modpol skrev:

Så du vil kun høre om de positive sider, det er måske også din ideologi?

Jeg vil høre det der er relevant, og uden for mange adjektiver. F.eks de onde nazister gjorde det. Den brutale Hitler sagde dat. Jeg vil selv have lov og dømme ud fra fakta. Jeg er naturligvis ikke tilhænger af nazismen. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 13 timer siden, Leonidas skrev:

Jeg vil høre det der er relevant, og uden for mange adjektiver. F.eks de onde nazister gjorde det. Den brutale Hitler sagde dat. Jeg vil selv have lov og dømme ud fra fakta. Jeg er naturligvis ikke tilhænger af nazismen. :) 

Det gør vi jo alle sammen i en eller anden grad (altså dømmer ud fra vores egen moral).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...