Tigermanden

Integrationen er en kæmpe succes, vi burde juble over

Recommended Posts

Zorglup
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Ja, hvis du vil have PTSD ramte kvoteflygtninge, gamle udlændinge uden sprogkundskaber til at klare sige lige så godt på det danske arbejdsmarked, som indfødte danskere - ja, så forventer vi forskellige ting. ;)

Gamle ? 24- 39 årige. Din egen indsatte tabel ;)
Om igen Thomas ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 4 timer siden, ThomasSneum skrev:

Du blander igen og igen, ting sammen. 

Fremgangen på uddannelse vil naturligvis også kunne ses på beskæftigelsen. Men det tager jo lidt tid. Det gode er at der er fremgang for både mænd og kvinder - kvinder klarer sig dog bedst i uddannelse, hvilket er det samme for den "vestlige" gruppe. 

Desuden bør man også tage højde for folk med krigs-følger, gamle mennesker som kommer sent til landet som flygtning osv. 

Med de forbehold, som er helt forventlige, ser det sgu meget fint ud. 

Måske mistolker jeg dig. Men det jeg reelt hører dig sige, er at du godt ved, at indtil nu er integrationen ikke gået særligt godt. Men at du så tror på, at det vil forbedre sig i fremtiden, dersom du ser fremgang hos de unge.

Det kan da ikke udelukket og det må vi håbe sker. Men jeg er stadig ikke enig med dig, at integrationen overordnet set indtil nu kan kaldes en succeshistorie. Men der er da muligvis solstrålehistorier eller lys i mørket, der giver grobund for forsigtig optimisme.

Jeg er stadig lidt skeptisk, men selvfølgelig håber jeg også, at dommedagsprofetierne bliver gjort til skamme. Men indtil da foretrækker jeg et vist forsigtighedsprincip, så vi bliver nødt til at være kontante overfor dem, der ikke vil Danmark det bedste og ikke vil integreres. Fordi vi skal heller ikke tage unødige chancer og risikerer, at vi ender som i Sverige. Jeg ved ikke, om nogen i alvor mener, at integrationen i Sverige er en succeshistorie?!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 12 timer siden, ThomasSneum skrev:

Men det tager jo lidt tid.

Ja det skal jeg love for, i mange tilfælde hele livet !

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 13 timer siden, Zorglup skrev:

Gamle ? 24- 39 årige. Din egen indsatte tabel ;)
Om igen Thomas ;)

Ikke-vestlige er ikke begrænset til den tabel. Det burde være åbenlyst. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
On 9/2/2019 at 08:25, Lucianone skrev:

Et øjeblik. Skal nok fortælle om det. Men først nogle dystre tal. Mere end 60% af borgerne i landets 29 ghetto´er er på offentlig forsørgelse:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/ghetto-chok-saa-mange-er-arbejdsloese/7508333

Men det siger noget om, at jeg var inde på noget, da jeg tidligere i tråden skrev, at ghettodannelse er den største udfordring i kampen for bedre integration....

Og så til historien, du fisker for:

For efterhånden en del år siden, da jeg stadig var en sporty ung mand, boede jeg ved Gellerupparken i Århus. Ikke lige midt i parken, men opad den. En dag fik jeg lyst til at spille fodbold for sjovt og jeg gik over og spillede lidt med araberdrengene derovre. Jeg var jo selv ret ung dengang. Jeg blev sat på mål og de fandt så ud af, at jeg var okay brugbar som målmand. Næste gang jeg kom forbi derovre, kom der en knægt over til mig og sagde, at de manglede en målmand på det lokale fodboldhold og han kendte træneren. Jeg lod mig lokke og sådan gik det til, at jeg blev målmand for én af Gellerupparkens dengang to indvandrerklubber. Eller vi var faktisk to danskere på holdet, men den anden var konverteret muslim! Så jeg var eneste ikke muslim på holdet.

Var det så et eksempel på god integration? Både og - vil jeg sige!

Jeg synes ikke, der er bedre eksempler på integration, end at man dyrker sport sammen.

Hvad skulle det være?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 13 timer siden, Lucianone skrev:

Måske mistolker jeg dig. Men det jeg reelt hører dig sige, er at du godt ved, at indtil nu er integrationen ikke gået særligt godt. Men at du så tror på, at det vil forbedre sig i fremtiden, dersom du ser fremgang hos de unge.

Det kan da ikke udelukket og det må vi håbe sker. Men jeg er stadig ikke enig med dig, at integrationen overordnet set indtil nu kan kaldes en succeshistorie. Men der er da muligvis solstrålehistorier eller lys i mørket, der giver grobund for forsigtig optimisme.

Jeg er stadig lidt skeptisk, men selvfølgelig håber jeg også, at dommedagsprofetierne bliver gjort til skamme. Men indtil da foretrækker jeg et vist forsigtighedsprincip, så vi bliver nødt til at være kontante overfor dem, der ikke vil Danmark det bedste og ikke vil integreres. Fordi vi skal heller ikke tage unødige chancer og risikerer, at vi ender som i Sverige. Jeg ved ikke, om nogen i alvor mener, at integrationen i Sverige er en succeshistorie?!

Jeg hverken kalde integrationen for en succes eller en fiasko. Men vi er blevet markant bedre over årene - vi har haft rigtig god gavn af udenlandsk arbejdskraft og kunne ikke have holdt vores vækst uden. 

Når vi analyserer, så er opdelingen af vestlige imod ikke-vestlige, nærmest ubrugelig.. misvisende i bedste fald. Ikke-vestlig omfatter krigsflygtninge, som næppe antages af nogen som en ressource for samfundet. Det er alt fra gamle mennesker, traumeskader(PTSD), børn og ressourcesvage. Klare modsætninger til den vestlige gruppe, som hovedsaglig er unge og kvalificerede mennesker som er jobparate fra day one. 

Når vores analyser så går på at integration = selvforsørgende, eller at give et økonomisk positivt aftryk til staten (alm.. danskere giver et negativt økonomisk aftryk) - tja. så er det bare svært. 

Vi har udfordringer med ikke-vestlige, men... de er primært funderet i sociale problemer og ikke i religiøse eller kulturelle. De mennesker udgør kun en meget lille del af alle de ikke-vestlige.

Vi er kommet meget langt og det går stadig fremad. Der er fremgang på næsten alle hylder. 

Nej... Jeg kalder det ikke en succes, men vi er meget langt fra en fiasko. 

Skal vi debatterer hvem vi vil lukke ind i landet, så skal det være et spørgsmål om vi vil imødekomme vores internationale forpligtelser - for det er blandt flygtninge, at vi ser de største udfordringer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 4 timer siden, ThomasSneum skrev:

Ikke-vestlige er ikke begrænset til den tabel. Det burde være åbenlyst. 

Nu blander du igen tingene sammen ;)
Jeg forholdt mig bare til din egen vedhæftede fil. Hverken mere eller mindre ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 40 minutter siden, Zorglup skrev:

Nu blander du igen tingene sammen ;)
Jeg forholdt mig bare til din egen vedhæftede fil. Hverken mere eller mindre ;)

Det er okay du ikke kan følge med. Det overordnet emne er integration. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 22 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det er okay du ikke kan følge med. Det overordnet emne er integration. ;)

Jow jow. Jeg er med endnu. ;)
Går det da for stærkt for dig ? I-n-t-e-g-r-a-t-i-o-n  … evt. klap i hænderne imens du staver. :)

For 5 timer siden, ThomasSneum skrev:

Når vi analyserer, så er opdelingen af vestlige imod ikke-vestlige, nærmest ubrugelig.. misvisende i bedste fald. Ikke-vestlig omfatter krigsflygtninge, som næppe antages af nogen som en ressource for samfundet. Det er alt fra gamle mennesker, traumeskader(PTSD), børn og ressourcesvage.

Hvor mange af dem er det ? Og det fortsætter bare i generationer ? 2g eller 3g ? Næppe.
Og de mennesker der uopfordret er nået til den danske grænse, for at søge asyl, er nok ikke de mest trængende og ressourcesvage 
Netop derfor er jeg stadig tilhænger af kvoteflygtninge systemet. Men det er jo en anden snak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 timer siden, Zorglup skrev:

Jow jow. Jeg er med endnu. ;)
Går det da for stærkt for dig ? I-n-t-e-g-r-a-t-i-o-n  … evt. klap i hænderne imens du staver. :)

Hvor mange af dem er det ? Og det fortsætter bare i generationer ? 2g eller 3g ? Næppe.
Og de mennesker der uopfordret er nået til den danske grænse, for at søge asyl, er nok ikke de mest trængende og ressourcesvage 
Netop derfor er jeg stadig tilhænger af kvoteflygtninge systemet. Men det er jo en anden snak.

Kan ikke komme bag på nogen, at børn af resoursesvage, typisk også har problemer. Men her kan vi virkelig gøre en forskel - og vi gør det. 

Vi sætter større krav til undervisning, social tarv vedr. børn, større berøring til jobmarked osv. osv. Og selvom vi har været længe om at komme hertil, så ser vi allerede forbedringer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind