Tigermanden

Integrationen er en kæmpe succes, vi burde juble over

Recommended Posts

Patrioten
For 2 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Du har helt ret, problemet er først og fremmest at disse folk tror de kan tage deres kultur til landet, og så lægger de religionen frem og begrunder deres adfærd i den tro de kommer med, så først kultur , så kommer religionen bagom.

Fuldstændig rigtigt og et tåbeligt postulat at kultur og religion ikke skulle være årsagen som nogen påstår.

Vi har alskens grupper indvandrere med vidt forskellige kulturer og religion der har præcis de samme sociale udfordringer, men kun islams muslimer skaber omfattende problemer på alle niveauer så at påstå deres religion og kultur ikke er problemet er sku himmelråbende naivt !

Hele den vestlige verden har stadig berøringsangst overfor islam og det har banet vejen for de problemer som denne konfronterende og aggressive religion er omgærdet af idag !

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 12 timer siden, Lucianone skrev:

Nu bor jeg så IKKE tusindevis af km. fra Danmark, så derfor kommer jeg jo i kontakt med en del arabere/muslimer/indvandrere/flygtninge.

Jeg er med på, at man skal passe på med at generalisere. Men det er jo også en generalisering, når folk hævder, at integrationen går fint. Så har man vel lov at svare, at man ikke umiddelbart kan genkende dette billede. Generelt altså.

Det er ikke fordi, jeg ikke også kender til de positive historier. Naturligvis findes de. Men med de problematiske ghettoer vi har rundt omkring i landet, hvor der er tusindevis af dårligt integrerede arabere/muslimere, så synes jeg, at det er lidt en tilsnigelse at betegne integrationen som en succeshistorie. Havde den været dét, havde vi ikke haft alle disse ghettoer.

Først og fremmest mener jeg, at ghettodannelser bør bekæmpes. Der, hvor man efter min opfattelse har størst succes med integrationen, er når udlændingene/indvandrerne/flygtningene/muslimerne/araberne o.s.v. placeres i små samfund, hvor de tvinges til at blande sig med danskerne. Placerer man dem derimod i hobetal samlet i en ghetto, som Gellerupparken eller Vollsmose, er det dømt til at blive en fiasko. Så primært er vejen frem imod bedre integration efter min opfattelse at forhindre disse ghettoer i at opstå.

Du har selv spillet fodbold på et muslimsk fodboldhold, og det er en form for integration og en positiv historie.

Derfor er det ikke dig, jeg skrev om.

Så meget har jeg aldrig været i kontakt med muslimer, selvom jeg engang boede i en ghetto i nogen år.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
Lige nu, Anklageren skrev:

Du har selv spillet fodbold på et muslimsk fodboldhold, og det er en form for integration og en positiv historie.

Jeg kan ikke få armene ned. Måske var det hold en jeg kender, spillede imod, hvor dommeren blev truet på livet! Og der var flere slagsmål? :boo:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 5 minutter siden, Leonidas skrev:

Jeg kan ikke få armene ned. Måske var det hold en jeg kender, spillede imod, hvor dommeren blev truet på livet! Og der var flere slagsmål? :boo:

Jeg kan godt citere den positive historie, da Lucianone spillede fodbold på et arabisk fodboldhold, men jeg vil lade ham selv fortælle om det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
On ‎07‎-‎02‎-‎2019 at 23:19, Anklageren skrev:

Jeg kan godt citere den positive historie, da Lucianone spillede fodbold på et arabisk fodboldhold, men jeg vil lade ham selv fortælle om det :)

Et øjeblik. Skal nok fortælle om det. Men først nogle dystre tal. Mere end 60% af borgerne i landets 29 ghetto´er er på offentlig forsørgelse:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/ghetto-chok-saa-mange-er-arbejdsloese/7508333

Men det siger noget om, at jeg var inde på noget, da jeg tidligere i tråden skrev, at ghettodannelse er den største udfordring i kampen for bedre integration....

Og så til historien, du fisker for:

For efterhånden en del år siden, da jeg stadig var en sporty ung mand, boede jeg ved Gellerupparken i Århus. Ikke lige midt i parken, men opad den. En dag fik jeg lyst til at spille fodbold for sjovt og jeg gik over og spillede lidt med araberdrengene derovre. Jeg var jo selv ret ung dengang. Jeg blev sat på mål og de fandt så ud af, at jeg var okay brugbar som målmand. Næste gang jeg kom forbi derovre, kom der en knægt over til mig og sagde, at de manglede en målmand på det lokale fodboldhold og han kendte træneren. Jeg lod mig lokke og sådan gik det til, at jeg blev målmand for én af Gellerupparkens dengang to indvandrerklubber. Eller vi var faktisk to danskere på holdet, men den anden var konverteret muslim! Så jeg var eneste ikke muslim på holdet.

Var det så et eksempel på god integration? Både og - vil jeg sige! Jeg synes, at det var positivt, at de var så ivrige efter at få mig vantro og blege dansker med på holdet. Det viser, at der ER kræfter i de arabiske miljøer, der ikke har noget imod at komme nærmere ind på danskere. Jeg bemærkede dog, at dem, der var mest imødekommende overfor mig, var de yngste på holdet. Måske fordi de var bedre integrerede end de lidt ældre. Nogle af de ældre på holdet, der var omkring de 30 år gamle, kunne knapt tale dansk. Men der var nogle unge fyre i 16-20 års-alderen på holdet, der talte fint dansk og den ene af disse brugte jeg som tolk. Han var 18 år gammel og var egentlig meget flink og fortalte mig, at han var så lidt muslim, at han sagtens kunne finde på at tage i byen og drikke øl. Sådan fandt jeg ud af, at ikke alle muslimer behøver være fanatiske. Der var dog også nogle på holdet, der virkede lidt fanatiske. Nogle af dem havde bedetæppe med og i pausen satte de sig ned og bad!

Jeg spillede dog kun for holdet i én sæson. Det var sådan noget hyggebold på Serie 5, selvom vi dog lå i toppen af Serie 5. Men selvom det var en lærerig og spændende oplevelse, så VAR det altså svært at være enlig vantro dansker på et muslimsk fodboldhold og det holdt ikke i længden. Men jeg havde da nogle positive oplevelser, som nuancerede mit syn på arabere og muslimer. Jeg lærte, at nogle af dem er flinke nok og har fine intentioner. Og så er der andre, der er mere utilnærmelige og reaktionære. Men man skal i hvert fald ikke skære alle over én kam. Og det har jeg da heller aldrig gjort. Men derfor kan jeg jo godt mene, at jeg ikke mener, at integrationen gennemgående er nogen stor succeshistorie her i landet....

@Leonidas:

I den tid, jeg spillede for holdet, undgik vi de helt store skandaler. Men det er sandt, at generelt var fyrene på holdet ret temperamentsfulde. De havde helt klart kortere lunte end danske spillere. Men der var ingen kampe, hvor det gik totalt over stregen, så jeg vil sige, at de opførte sig nogenlunde civiliseret. Den mest dramatiske kamp var, da vi spillede lokalopgør mod Gellerupparkens dengang anden klub. Det var en tyrkisk funderet klub, der hed FC Kammeraterne - også kaldet FCK i daglig tale. Den er dog mig bekendt nedlagt i dag. Mens min gamle klub stadig eksisterer (i dag er de vist helt oppe i Serie 2 eller Serie 3, så det går fint for dem). Der er noget om, at tyrkerne og araberne ser lidt skævt til hinanden. Der var i hvert fald en uvenlig atmosfære på banen og også udenfor banen. Det var et helt stort lokalopgør og det var sådan set lidt spændende at være midt i dét skuespil. Der var ca. 500 tilskuere til den kamp og det var sæsonrekord, fordi FCK (Kammeraterne) ville man ikke tabe til! 500 lyder ikke af mange, men husk at i Serie 5 er der som regel ikke mere end 25-100 tilskuere. 500 tilskuere er lige så mange, som der er til mange kampe i f.eks. Danmarksserien! - Og tabte, nej, det gjorde vi heller ikke, da vi vandt 3-2 efter en spændende og dramatisk kamp. Der var tre røde kort og det var eneste kamp, jeg var med i, hvor det gik lige til grænsen. Jeg fik faktisk selv en advarsel i denne kamp, så jeg var ingen engel selv he he. Men man måtte jo sætte sig i respekt, når der blev gået så hårdt til makronerne!

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg tror i skal nærlæse den rapport som eb har med her. 

Det lugter langt væk af snarligt valg. 

Fakta er at der er mange sider af integrationen som går bedre og bedre. Men regeringen bestiller den ene tåbelige rapport efter den anden. I dec. var det en helt uduelig rapport om manglende forbedring hos ikke-vestlige i skolen og denne gang er der fokus på ghettoområderne. Well... allerede i artiklen kan man se flere fejl, hvis konklusionen er dårlig integration. De kigger alene på ikke vestlige (har de mon igen udeladt de ikke-vestlige som har giftet sig med vestlige?) De medtager alle på overførsler - hvilket vil sige også syge, gamle, unge under uddannelse osv. 

De burde naturligvis have fokuseret på hvor mange arbejdsparate som ikke er i arbejde. Og det kan de så sammenligne med vestlige som også bor i ghettoen. I burde kunne gennemskue hvorfor de ikke gør det. 

Og hvis man alene fokuserer på ghettoer, ser man så samfundets vindere? Næppe... 

Så man forsøger at male et billede af en fejlslagen integration, ved kun at tage udgangspunkt i områder, hvor problemet typisk er sociale problemer og manglende ressourcer... ikke integration. 

Deres undersøgelser er helt uden videnskablig metode, men typisk finder de så en 'professor' som vil kommenterer positivt. 

Det er igen en ren bestillingsrapport fra en desperat regering. Igen siger undersøgelsen intet om hvordan det går med integrationen. 

I billedet kan I se fremskridtet på uddannelsesområdet - de her unge studerende er også med i regeringens elendige undersøgelser om integration i ghettoen. Men de repræsenterer noget dårligt, når regeringen laver de her tåbelige fejl-konklusioner.

Screenshot_20190209-123130.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Man skal være ukuelig optimist og en hel del verdensfjern, for at betragte integrationen som vellykket.
Kun lige over 40% mænd, der får en erhvervsuddannelse og godt nok fine 65% af kvinderne, som jo desværre så er de mest fraværende på arbejdsmarkedet. Så dem uddanner vi stort set bare, til at gå hjemme.
Halleluja !!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 6 timer siden, Zorglup skrev:

Man skal være ukuelig optimist og en hel del verdensfjern, for at betragte integrationen som vellykket.
Kun lige over 40% mænd, der får en erhvervsuddannelse og godt nok fine 65% af kvinderne, som jo desværre så er de mest fraværende på arbejdsmarkedet. Så dem uddanner vi stort set bare, til at gå hjemme.
Halleluja !!

Du blander igen og igen, ting sammen. 

Fremgangen på uddannelse vil naturligvis også kunne ses på beskæftigelsen. Men det tager jo lidt tid. Det gode er at der er fremgang for både mænd og kvinder - kvinder klarer sig dog bedst i uddannelse, hvilket er det samme for den "vestlige" gruppe. 

Desuden bør man også tage højde for folk med krigs-følger, gamle mennesker som kommer sent til landet som flygtning osv. 

Med de forbehold, som er helt forventlige, ser det sgu meget fint ud. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Du blander igen og igen, ting sammen. 

Fremgangen på uddannelse vil naturligvis også kunne ses på beskæftigelsen. Men det tager jo lidt tid. Det gode er at der er fremgang for både mænd og kvinder - kvinder klarer sig dog bedst i uddannelse, hvilket er det samme for den "vestlige" gruppe. 

Desuden bør man også tage højde for folk med krigs-følger, gamle mennesker som kommer sent til landet som flygtning osv. 

Med de forbehold, som er helt forventlige, ser det sgu meget fint ud. 

Jeg blander bestemt ikke tingene sammen :)
Men det er da ok, at du syntes det er ok. Jeg har nok bare lidt højere forventninger, end dig. Sådan er vi jo så forskellige. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 45 minutter siden, Zorglup skrev:

Jeg blander bestemt ikke tingene sammen :)
Men det er da ok, at du syntes det er ok. Jeg har nok bare lidt højere forventninger, end dig. Sådan er vi jo så forskellige. ;)

Ja, hvis du vil have PTSD ramte kvoteflygtninge, gamle udlændinge uden sprogkundskaber til at klare sige lige så godt på det danske arbejdsmarked, som indfødte danskere - ja, så forventer vi forskellige ting. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind