Recommended Posts

snoozz
Skrevet (redigeret)

Stadig flere især unge bliver hjemløse - men er 18 og skal klare sig selv der med? - skubbet ud af familien. Eller der kan være 1000 andre årsager, fx en pludseligt opsagt lejekontekt eller en skilsmisse, alt muligt.

Men hvor g'ør vi af disse mennesker?

1 nu antager jeg at man har børn under 18 år. samme regler er for singler uden børn groft set.

MEN;

1. nu snakkes der så meget i vore dage om lige stilling. Kvinder skal have lige løn osv og de har jeg heller ikke noget imod.

2.MEN hvad blev der så med lige barsel?

3.

Hvis et parforhold med børn i går i stykker kan kvinden i forholdet henvende sig på kommuen (man antager allerede HER at moren skal have børnene), og giver hende en anvist bolig.

4.

Når faren så kommer op på kommunen og siger "min kæreste er skredet", så får han at vide at han kan flytte på herbeg, forsorgshjem eller lign, hvis de ellers har plads.

Jeg kunne blive ved.

Da min eks skred opdagede jeg at det jeg troede var VORES venner, slet ikke var det, men HENDES venner. Forstået sådan at de tog pari med hende, netop fordi hun have barnet.  De gav mig 2 timer hver 3. uge, som morgen ikke overhodlt, jeg kunne sidde i toget på vej hjem til dem, og så få en SMS "Vi er ikke hjemme, så¨det blir ikke i dag". 

www.sand.dk

HVad kan man stille op ?!?!?

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 11 timer siden, snoozz skrev:

Stadig flere især unge bliver hjemløse - men er 18 og skal klare sig selv der med? - skubbet ud af familien. Eller der kan være 1000 andre årsager, fx en pludseligt opsagt lejekontekt eller en skilsmisse, alt muligt.

Men hvor g'ør vi af disse mennesker?

1 nu antager jeg at man har børn under 18 år. samme regler er for singler uden børn groft set.

MEN;

1. nu snakkes der så meget i vore dage om lige stilling. Kvinder skal have lige løn osv og de har jeg heller ikke noget imod.

2.MEN hvad blev der så med lige barsel?

3.

Hvis et parforhold med børn i går i stykker kan kvinden i forholdet henvende sig på kommuen (man antager allerede HER at moren skal have børnene), og giver hende en anvist bolig.

4.

Når faren så kommer op på kommunen og siger "min kæreste er skredet", så får han at vide at han kan flytte på herbeg, forsorgshjem eller lign, hvis de ellers har plads.

Jeg kunne blive ved.

Da min eks skred opdagede jeg at det jeg troede var VORES venner, slet ikke var det, men HENDES venner. Forstået sådan at de tog pari med hende, netop fordi hun have barnet.  De gav mig 2 timer hver 3. uge, som morgen ikke overhodlt, jeg kunne sidde i toget på vej hjem til dem, og så få en SMS "Vi er ikke hjemme, så¨det blir ikke i dag". 

www.sand.dk

HVad kan man stille op ?!?!?

I vore dage har parforholdet fået en anden betydning end da jeg var ung, nu skal man pludselig have hver sin bolig hvilket betyder et overophedet boligmarked i storbyerne som slet ikke kan følge med !

Det betyder at unge hjemløse ofte må bo hos venner eller leje et værelse så man kan vel på en måde sige at unge hjemløse er ofre deres egen generations definition af parforhold !

Lige barsel har ingen gang på jord i Danmark hvor gentagne undersøgelser har vist at ikke engang den tilladte barsel bliver udnyttet til fulde. Danske mænd gider sku ikke det barsels fis !

At moderen altid har haft forrang i tildeling af forældremyndighed hænger nok sammen med at hun føder barnet og er indehaver af mælkejungerne til den nyfødte, men senere hen har faderen lige muligheder hvis ellers parterne er enige. Er det ikke tilfældet må domstolene ind over og diktere reglerne og lige der kan faderen komme i klemme hvis ikke han har job og bolig hvilket nok ikke er et problem når det gælder moderen. Uretfærdigt, ja mon ikke !

Jeg er tæt på et guldbryllup og taler derfor ikke af erfaring med begrebet eks., men hvis jeres fælles venner foretrak din ex. burde du måske analysere årsagen dertil og justere ind derefter.

Uanset hvad må du ind i kampen på den mest positive måde hvis du fremadrettet vil have et barn der glæder sig til at være sammen med sin far !

Dette samvær inkluderer naturligvis ikke indestængt frustration over barnets moder der i barnets øjne jo blot er MOR !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind