snoozz

Nyt badeværelse - tid?

Recommended Posts

snoozz

Det ser ud til at min udlejer endelig (med et års forsinkelse) endelig har fået sat "skub" i planerne om nye badeværelser. Arbejdet skulle gå i gang om ca 2-3 uger.

Mit spørgsmål er hvor længe jeg skal regne med at leve i støj-helvede, og med fremmede i min lejlighed?

Jeg har nemlig ikke lige umiddelbart noget familie, eller nogle venner jeg ville kunne flytte hjem til midlertidigt imens. Og så stoler jeg ikke helt på at have fremmede i min lejlighed uden jeg selv er der, kan de finde på at smårapse? gg.

Det er et helt alm badeværelse i en lejlighed, på vel nok 5-6 m2.

Der er tale om total udskiftning, altså alt fra gulve, toilet, håndvask, fliser, faldstammer, stigerør, hele moletjavsen.

Nu ved jeg ikke hvor mange håndværkere de sætter på opgaven af gangen, men rent fysisk vil kan der nok ikke være mere end 2 mand af gangen.

Så ja hvor længe tror i jeg skal leve i byggerod, og ikke mindst uden toilet (de stiller godnok "sanitetsvogn" op nede på Ppladsen, men ret træls at skulle rende derned hver gang man skal tisse eller noget jo ;)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Tillægsspørgsmål: Der er bebudet huslejestigninger på ca 10% pga disse nye badeværelser, hvilket har fået nogle beboere til at protestere. Her bor mange fattige, så det er mange penge for dem, og strengt taget SKAL de ikke udskiftes. Så nogen må flytte faktisk. MEN mit spørgsmål er - for mit vedkommende er det ca 350 kr, stiger end boligsikring så ikke bare tilsvarende, eller næsten tilsvarende ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 11 timer siden, snoozz skrev:

Det ser ud til at min udlejer endelig (med et års forsinkelse) endelig har fået sat "skub" i planerne om nye badeværelser. Arbejdet skulle gå i gang om ca 2-3 uger.

Mit spørgsmål er hvor længe jeg skal regne med at leve i støj-helvede, og med fremmede i min lejlighed?

Jeg har nemlig ikke lige umiddelbart noget familie, eller nogle venner jeg ville kunne flytte hjem til midlertidigt imens. Og så stoler jeg ikke helt på at have fremmede i min lejlighed uden jeg selv er der, kan de finde på at smårapse? gg.

Det er et helt alm badeværelse i en lejlighed, på vel nok 5-6 m2.

Der er tale om total udskiftning, altså alt fra gulve, toilet, håndvask, fliser, faldstammer, stigerør, hele moletjavsen.

Nu ved jeg ikke hvor mange håndværkere de sætter på opgaven af gangen, men rent fysisk vil kan der nok ikke være mere end 2 mand af gangen.

Så ja hvor længe tror i jeg skal leve i byggerod, og ikke mindst uden toilet (de stiller godnok "sanitetsvogn" op nede på Ppladsen, men ret træls at skulle rende derned hver gang man skal tisse eller noget jo ;)?

Du skal vel nok regne med ca. 8 arbejd dage fra hvad jeg kan se, og det er ikke med eventuelt flise og male arbejde.

Held og lykke, og jeg håber det bliver lidt varmere om tre uger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, snoozz skrev:

Tillægsspørgsmål: Der er bebudet huslejestigninger på ca 10% pga disse nye badeværelser, hvilket har fået nogle beboere til at protestere. Her bor mange fattige, så det er mange penge for dem, og strengt taget SKAL de ikke udskiftes. Så nogen må flytte faktisk. MEN mit spørgsmål er - for mit vedkommende er det ca 350 kr, stiger end boligsikring så ikke bare tilsvarende, eller næsten tilsvarende ?

Hvis du i forvejen modtager boligsikring, så vil huslejeforhøjelsen medføre, at den stiger.

Du kan beregne din boligsikring her: https://www.borger.dk/Handlingsside?selfserviceId=a153fd97-6252-4058-ac3f-5a59079cbded

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Det hurtigste er omkring 1 måned, for alle håndværkere kan jo ikke være der på en gang. Og hvis de er mere sløve 2 måneder.

Tror helt ærligt ikke at du skal være bange for at håndværkerne stjæler noget. Der hvor det mere kniber nogle gange er at de godt kan være dårlige til at låse efter dem mens de er til pause, lige arbejder i en anden lejlighed osv...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ok fpr jeg kan npk ikke være i mim lejlighed, går måske ti købmanden eller bar væk fra larmen de naturligvis vil lave dermed.

Jeg tænkte på, der er faktisk en dør fra min entré og ind til resten af leligheden... kan jeg så ikke bare låse den - så er der kun adgang til entreen og badeværelset? Eller kan der være håndværksmæssige situsatioener, jeg har ikke for stand på det, men hvor de skal ind ikøkkenet et eller noget?

Umiddelsbart sidder alle stophaner og vandrør osv på badeværelset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Jeg regner med at være hjemme det mest af tiden, men kan ikke udelukke at jeg f

går min vej pga larm eller jeg mangler noget hos købmanden imens.

Blir fedt med nyt badeværelse, dat har jeg faktisk aldrig prøvet før, sådan helt nyt !

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Namasté
For 11 timer siden, snoozz skrev:

Jeg tænkte på, der er faktisk en dør fra min entré og ind til resten af leligheden... kan jeg så ikke bare låse den - så er der kun adgang til entreen og badeværelset? Eller kan der være håndværksmæssige situsatioener, jeg har ikke for stand på det, men hvor de skal ind ikøkkenet et eller noget?

Det smarteste ville vel være at spørge håndværkerne om hvor de behøver adgang, sig at du vil holde dørene lukket af for ikke at få støv ind i de øvrige rum.

Tidsplanen for arbejdet i din lejlighed kan du sikkert få oplyst fra den der leder hele opgaven, spørg eventuelt din vicevært eller ejendomskontor om hvem du kan tale med om det.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind