Rekruttering

Hændelse i Føtex vækker opsigt på Christiansborg

Recommended Posts

Anklageren
For 2 timer siden, Sren skrev:

Hvorfor lader du, som om du er interesseret i at debattere?

Det interesserer mig ikke ret meget, hvad du mener om tørklæder, men jeg vil da gerne debattere, hvis der dukker noget interessant op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 19/1/2019 at 10:20, Convex Earth skrev:

Hvad mener du så med en tørklæde Dommer, eller en Burka Dommer i Retten?😉

Tvivler på en dommer i retten må give udtryk for hverken religion eller politik af nogen art, er ret overbevist om at de skal holde sig neuttrale i de henseender

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 20 minutter siden, basle72 skrev:

Tvivler på en dommer i retten må give udtryk for hverken religion eller politik af nogen art, er ret overbevist om at de skal holde sig neuttrale i de henseender

Ja, jeg tror heller ikke at f.eks. muslimer nogensinde ville få tilladelse til at bære islamiske beklædninger i Retten! :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

I det man som virksomhed ansætter en person, og den person ellers overholder interne regler for beklædning og opførsel, så er man også nødt til som arbejdsgiver at forsvare de ansatte overfor fjolser som ham her, kan ikke være anderledes.

Mener debatten i denne tråd om islamisering er helt afsporet. Verden er blevet mindre og så kan det ikke undgåes at nationaliteter, og religioner blandes, det er helt naturligt.

Og helt ærligt det handler jo ikke om et skide tørklæde, min farmor gik altid med tørklæde når hun ikke var hjemme for at holde på frisuren, og hun var ærke dansk, næ det handler om at de ikke er som os, og at der er nogle få af dem der er ekstremister, og som ikke kan begå sig nogen steder i verden, hvorfor pokker skal det gå ud over den almindelige muslim, der tilpasser sig det danske samfund, ja nogen af dem går med tørklæde fordi de er troende ( ikke ensbetydende med at de er nogle skidte mennesker) men der er da også kristne danskere der går rund med en halskæde med et kors, eller andre med en fisk bag på bilen, og når man kigger nogle hundrede år tilbage i tiden hvor korstogene var, ja så var vi kristne ikke et hak bedre, vil måske endda påstå det var værre.

Kender selv nogle muslimer, og oplever dem som nogle utroligt rare mennesker, ja de spiser ikke gris, synd for dem, bacon er gudespise, der er efterhånden også en del danskere der slet ikke spiser kød, pigerne går med tørklæde, min datter går med cap, de er faktisk ikke så forskellige fra os danskere når det kommer til stykket. Har for øvrigt aldrig oplevet nogen af dem, prøve at pådutte mig deres religion eller skikke, ej heller oplevet at de ser skævt til hvordan jeg lever.

Tror egentlig at dem der er glødende racister er skyld i mange flere af de problemer der er med herboende muslimer, en de selv er 

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
Skrevet (redigeret)

Jeg synes, der er mange vinkler på denne sag. 

Hvis jeg ser sagen som ansat, leder, regler og menneskerettigheder, så skal lederen selvfølgelig støtte sin ansat og smide kunden ud af Føtex. Vi er alle mennesker med eller uden tørklæde.

Men hvis jeg kikker på sagen udfra et mere samfundssyn og udfra grobunden for den 50 årig Bjarnes ønske om en medarbejder uden slør, bliver jeg trist, men jeg forstår Bjarne. Ikke at jeg er enig med ham, men jeg forstår hans grundlag for at kræve det. 

Jeg har skrevet det før, men den regering vi har, har skabt dette fremmedhad. Bjarne er “bare” en del af den gruppe af befolkningen, som føler sig truet og presset af de ændringer, der sker i dk, og som der er sket de sidste 50 år. Når mennesker føler sig truet har de brug for en syndebuk, og syndebukken bliver sjældent, den der har”skylden”. 

Redigeret af gumle
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 19/1/2019 at 04:47, snoozz skrev:

Men ok alligevel, selv hvis vi havde vekslet numre eller lign, er der så ikke noget med at muslimer ikke må have sex før ægteskab?

Det koncept har jeg aldrig forstået.

Tænk sig at gifte sig med en man ikke har knaldet med endnu. Hvad nu hvis hun viser sig at være pissekedelig i sengen.

Det må kristnende heller ikke eller jøder, så det er mere et spørgsmål om folk rent faktisk er troende eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 20/1/2019 at 01:04, snoozz skrev:

Bacon er et grundstof, og det har det altid været !

Så sandt som det er sagt :P

fullsizeoutput_15a7c.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debatsvinet
Skrevet (redigeret)
On 21/1/2019 at 10:15, basle72 skrev:

"Min farmor gik altid med tørklæde når hun ikke var hjemme for at holde på frisuren, og hun var ærke dansk"

SÅ fik vi liige den med Bedstemor og tørklædet... Du glemte lige at skrive at det ikke havde noget med Religion at gøre ... 🤨

"Når man kigger nogle hundrede år tilbage i tiden hvor korstogene var, ja så var vi kristne ikke et hak bedre, vil måske endda påstå det var værre"

Ja, vi var slemme meen det er vi jo ikke mere vi har udviklet os ... Men muslimerne er STADIG 1400 år tilbage i tiden og følger "bogen" til punkt og prikke ....HUSK! der er dødsstraf for at forlade islam ... 💀

"Har for øvrigt aldrig oplevet nogen af dem, prøve at pådutte mig deres religion eller skikke, ej heller oplevet at de ser skævt til hvordan jeg lever."

Hvorfor skulle de også besvære sig med det, de ofrer vel ikke krudt og tid på nogen der skal op at svinge i lygtepælene når det hele er overstået (Kalifatet) ... 🙄

"Tror egentlig at dem der er glødende racister er skyld i mange flere af de problemer der er med herboende muslimer, en de selv er."

Det er nok fordi de er så provokerende de steder de fører sig frem, tror du ikke ?? ... 🤔

Iøvrigt ......

Der er ingen der er mere glødende racister end Arabere ... De var så vidt vides de første til at indfange slaver som de solgt til hele den daværende kendte Verden Fks. Romerriget (Araberne havde hele Afrika som jagtområde) ... Glem ALT om slaverne i US .. Sydstaterne fangede dem ikke selv det sørgede Araberne for ... 🤠

Redigeret af Debatsvinet
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
On 21/1/2019 at 05:52, basle72 skrev:

Ja.

Der har aldrig været nogen dommere med tørklæde nogen steder i verden - så debatten er egentlig tom.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On 18/1/2019 at 15:09, Sren skrev:

Intet kunne være mere upassende end læger, der bærer muslimsk hovedtørklæde. 

Min har været ganske godt i sygehuset. En af de mange forresten.😋😋

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind