Rekruttering

Hændelse i Føtex vækker opsigt på Christiansborg

Recommended Posts

Rekruttering
For 57 minutter siden, Sren skrev:

Intet kunne være mere upassende end læger, der bærer muslimsk hovedtørklæde. 

Forklare os endelig hvorfor det er upassende. Du virker som en der har meget på hjertet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
For 21 timer siden, Rekruttering skrev:

https://amtsavisen.dk/randers/Martin-Henriksen-Randers-Foetex-i-knaefald-for-islam/artikel/422224

Hvad mener i om dette?

Kort forklaring på hvad der skete i Føtex-Randers:
Historien om 62-årige Bjarne Larsen, der ved mødet med en 16-årig tørklædeklædt ekspedient i Føtex på Mariagervej endte med at forlade butikken uden et par nye cowboybukser, går land og rige rundt. Og også på Christiansborg vækker den opsigt.

Butikschefen i Føtex beskyttede sin medarbejder, da 62-årige Bjarne Larsen ikke kunne finde ud af, at tale pænt til ekspedienten og blev dermed bedt om at forlade stedet.

Bag historie om Bjarne Larsen (Så vidt jeg har forstået det): Han har været udsat for noget terror af en art, og er dermed blevet bange for folk, som har noget at gøre med Islam. Kort fortalt, men det er sådan jeg forstod det. (Kan ikke lige finde linket, hvorpå det stod)

Min mening: (I selvfølgelig velkomne til at være uenige)

Jeg mener, at butikchefen handlede fuldkommen rimligt, da ekspedienten bestemt ikke skulle have været behandlet på således en måde. Hun kunne umuligt have vidst, alt det Bjarne har været igennem - men det er dog ikke ens betydning med, at det retfærdiggøre hans handlinger - så at han vælger at reagere som han gøre, er totalt uhørt. 
Hvis han ikke kan klare, at se andre mennesker som ikke er danske, så kan han sgu bare blive indenfor og købe hans skide cowboybukser på nettet. 

Bjarne har selv et ansvar for at genkende at han har været igennem en traumatisk oplevelse og er blevet påført psykisk skade, som han har brug for hjælp til at komme sig over. Han har en ualmindelig disproportional reaktion på noget helt normalt, som nu forhindrer ham i tingene i dagligdagen.

...

Men argumenter ala Bjarne's har jeg nu tit hørt og læst... F.eks. fra nogen "feminister" som argument for at mænd ikke må det ene og det andet... En muslim/mand/sort/hvid/rødhåret/venstrehåndet gjorde mig ondt, så derfor må alle muslimer/mænd/sorte/hvide/rødhårede/venstrehåndede ikke gøre xyz.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Bjarne her kunne blot have sagt "Jeg ser mig lige lidt mere omkring", og så fundet en anden sælger, istedet for tilsyneladende råbe op om at man ikke vil købe noget af en med tørklæde på. Tidlige traume eller ej, mage til afstumpethed.

Som andre er inde på så køb dog tøj på nettet. Måske er det af muslimer der pakker tingene, men så ved han det ikke.

Omvendt minder det mig om 2 episoder:

Den første er mig som ung butikselev i en computerbutik. En kunde kommer ind og klager over at den blækpatron han købte forleden ikke virker. For det første var farverne/designet på emballagen ændret 3 mdr tidligere, dels kunne han ikke vise en bon, og dels var vores varer mærket for unik gengenælde, altså selv i tilfælde hvor man ikke ligefrem har notreret et serienr på kvitteringen.

Da jeg afviste ham kylede han sin for gamle patron købt et andet sted gennem lokalt og hidsede sig op. Heldig min chef greb ind, lidt skræmmende for en 18-årig knægt.

Et andet tilfælde. Som jeg ikke helt forstår. Men jeg arbejdede på en grillbar og der manglede personale. Min chef havde så funde en sød ung, men muslimk pige til det.

Altså pigen vidste ikke engang hvad en hotdog var, så det var samt op af bakke, men nuvel man kan vel godt servere svinekød uden at spise det selv.

Det var i April, og der er mest pres på om sommeren så det passede fint med at hun kunne blive oplært inden. Hun var nu også MEGET sød, og jeg var lige blevet 18 år, så vi var tit alene uden chefen og flirtede lidt når der ikke lige var kunder ;)

Men gudhjælpemig om hun så ikke i starten af juni tror jeg det var, ville have 7 ugers ferie, fordi hun skulle til Mekka!

Ja dav det var netop de 7 uger vi skulle bruge "forstærkninger" allermest. Men hun insisterede. Og fik så en fyreseddel ;) Naturligvis.

Jeg har intet imod muslimer, der er mindst lige så mange danskere som laver div kriminelle handlinger, også endnu værre (danske bank fx), men de får jo bare et "fyh det må du ikke", men hvis en muslim får en parkeringsbøde så er man dybt kriminel, og skal i nyhederne (og overdrevet).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hun sluttede forresten sin sidste arbejdsdag med at sige "du er skidelækker" Hun hed Tamara og jeg har ikke set hende lige siden.

Men ok alligevel, selv hvis vi havde vekslet numre eller lign, er der så ikke noget med at muslimer ikke må have sex før ægteskab?

Det koncept har jeg aldrig forstået.

Tænk sig at gifte sig med en man ikke har knaldet med endnu. Hvad nu hvis hun viser sig at være pissekedelig i sengen.

I ved den type kvinder der nærmest bare ligger sig ned spreder benene og "spiller død" gg?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ab1959

Jeg må indrømme at jeg sjældent ser på de ekspedienter som jeg køber tøj af. Det interesserer heller ikke. Hvordan de vælger at gå klædt må være efter retningslinjer deres chef stiller op. Det er Føtex som har ekspedienten ansat. Det er dem som har godkendt alle aspekter af uniformen, så det ville have klædt Bjarne Larsen at gå på Facebook for at lave en kampagne imod Føtex's ledelse istedet for at lade det gå ud over en ekspedient, som blot forholder sig til hvad der er tiladt efter forretningens uniforms regler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 19 timer siden, Sren skrev:

Intet kunne være mere upassende end læger, der bærer muslimsk hovedtørklæde. 

Hvad mener du så med en tørklæde Dommer, eller en Burka Dommer i Retten?😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, Convex Earth skrev:

Hvad mener du så med en tørklæde Dommer, eller en Burka Dommer i Retten?😉

Jeg ville ikke havde det godt med en dommer i hijab, men en dommer - som tror - at jorden er flad, ville være værre

- omtrent på linje med en dommer i burka eller niqab - så jeg vil ikke sige, at bare dommeren ikke bærer muslimske symboler, så er den hellige grav velforvaret :)

SM_illustrasjon_IdaWangen_sak2_627.jpg

Hvordan ville du have det med en dommer, som går klædt sådan her - nu hvor vi alligevel er i gang med at forestille os dommere, som går klædt i noget - som dommere aldrig bærer i den virkelige verden?

Du får en kasse bajere, hvis du kan finde en dommer i burka et eller andet sted i verden.

Redigeret af Anklageren
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sren
Skrevet (redigeret)
On ‎18‎-‎01‎-‎2019 at 16:08, Rekruttering skrev:

Forklare os endelig hvorfor det er upassende. Du virker som en der har meget på hjertet.

Tørklædet er ekstremt værdiladet. Læger er nok de sidste, der bør skilte med deres værdier op i fjæset på deres patienter. Hvad nu hvis lægens værdier er i modstrid med eller fjendtlige over for de værdier, som patienten selv abonnerer på? Det har man som patient vel ikke umiddelbart lyst til at blive konfronteret med så direkte under konsultationen. Et læge-patient-forhold er i langt høj grad end fx en butiks forhold til dens kunder baseret på tillid. Det er forstyrrende og kan ødelægge tillidsforholdet mellem læge og patient, at lægen skilter med sine værdier under konsultationen. Læger har altid optrådt neutralt i patienternes tilstedeværelse.  

Redigeret af Sren
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 9 minutter siden, Sren skrev:

Tørklædet er ekstremt værdiladet. Læger er nok de sidste, der bør skilte med deres værdier op i fjæset på deres patienter. Hvad nu hvis lægens værdier er i modstrid med eller fjendtlige over for de værdier, som patienten selv abonnerer på? Det har man som patient vel ikke umiddelbart lyst til at blive konfronteret med så direkte under konsultationen. Et læge-patient-forhold er i langt høj grad end fx en butiks forhold til dens kunder baseret på tillid. Det er forstyrrende og kan ødelægge tillidsforholdet mellem læge og patient, at lægen skilter med sine værdier under konsultationen. Læger har altid optrådt neutralt i patienternes tilstedeværelse.  

Man kan bare lade være med at tillægge tørklædet værdi, hvis man ikke har lyst til det.

Det er noget man frivilligt vælger at gøre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Selvfølgelig skal butikschefen beskytte sin medarbejder. Han (eller Føtex) har selv ansat hende og hun har ikke gjort noget galt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind