Patrioten

Brexit afgørelse

Recommended Posts

modpol
For 8 minutter siden, Patrioten skrev:

Hvorfor blive i en union hvor man ingen indflydelse har - latterligt !

Ser frem til at Englænderne får succes udenfor denne sammenspiste kaffeklub for levebrødspolitikere !

Jeg ser da også gerne at Englænderne får succes, men det er betyder ikke at Danmark har samme mulgihder som de har. De har en andre størelse og en hisotrik som giver dem nogle fordel, bla. Commonwealth of Nations.

De dele kan vi ikke kopier, så vi kan ikke sammenlige os med dem.

Hvorfor forlade en union der gavner os - latterligt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 38 minutter siden, Patrioten skrev:

Ser frem til at Englænderne får succes udenfor denne sammenspiste kaffeklub for levebrødspolitikere !

Jeg ser frem til at de,

- Udsætter dato'n for at forlade EU
- Får nyt valg
- Bliver i EU

Og så får de den succes som du leder efter. Udover den kedelige oplevelse af bruge så meget tid på noget de slet ikke ville.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 29 minutter siden, modpol skrev:

Jeg ser da også gerne at Englænderne får succes, men det er betyder ikke at Danmark har samme mulgihder som de har. De har en andre størelse og en hisotrik som giver dem nogle fordel, bla. Commonwealth of Nations.

May er nu igang med at lave en plan B, som hun først nu er begyndt at tale med de andre partier i parlamentet om!

Hun troede at hun kunne køre løbet kun med de konservative som forhandlingspartner nede i EU.

Ikke engang hendes støtteparti DUP i Nordirland, var interesseret i hendes aftale med EU.

Det forlyder, at når hun nu på mandag har fået strikket en aftale sammen med de andre partier, om hvad det er briterne vil, så vil hun sende aftale B til afstemning mandag i parlamentet for en godkendelse.

Derefter vil hun tage til Bruxelles, for at få EU`s godkendelse af denne plan, hvor EU jo så ved, at aftalen ér godkendt i det britiske parlament.

Men hvis EU så afviser denne plan, så kører det måske mod en såkaldt hård Brexit?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 44 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg ser frem til at de,

- Udsætter dato'n for at forlade EU
- Får nyt valg
- Bliver i EU

Og så får de den succes som du leder efter. Udover den kedelige oplevelse af bruge så meget tid på noget de slet ikke ville.

Jeg er enig i at de muligheder ville være godt, men de er desværre urealistiske, hard brixit synes uundgåeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 36 minutter siden, Convex Earth skrev:

May er nu igang med at lave en plan B, som hun først nu er begyndt at tale med de andre partier i parlamentet om!

Hun troede at hun kunne køre løbet kun med de konservative som forhandlingspartner nede i EU.

Ikke engang hendes støtteparti DUP i Nordirland, var interesseret i hendes aftale med EU.

Det forlyder, at når hun nu på mandag har fået strikket en aftale sammen med de andre partier, om hvad det er briterne vil, så vil hun sende aftale B til afstemning mandag i parlamentet for en godkendelse.

Derefter vil hun tage til Bruxelles, for at få EU`s godkendelse af denne plan, hvor EU jo så ved, at aftalen ér godkendt i det britiske parlament.

Men hvis EU så afviser denne plan, så kører det måske mod en såkaldt hård Brexit?

Briternes ønsker kan ikke opfyldes da det vil underminere hele EU eksistensgrundlag, så de får et nej. De kan ikke få en frihandelsaftaler uden forpligtigelser.

Hvem vil så ikke have en sådan aftaler, det ville Danmark jo også heller, Norge, Sverige osv. osv..

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 1 time siden, modpol skrev:

Vi skal da ikke kopiere noget som helst, vi skal sku da være os selv !

Uden Union ser unionsmodstandere muligheder og tilhængerne ser forhindringer og sådan er det bare, men jeg accepterer ikke den “ vi ved hvad vi har, men ikke hvad vi får “ logik fordi unionen’s regelimplementering spreder sig som en kræftknude og for 90% vedkommende er det ikke noget vi har indflydelse på !

Lag på lag på lag bliver vi mere og mere underlagt regelsæt der er udenfor vores indflydelse og betegnelsen nationalstat bliver mere og mere et narrativ som tiden går !

De sidste 40 år har debatten gået på at indskrænke unionens indflydelse, men det er gået stik modsat og det er en gåde at ansvarlige politikere ikke reagerer, men forklaringen er jo desværre at fanden hytter sine “loyale unions soldater” !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 19 minutter siden, Patrioten skrev:

Vi skal da ikke kopiere noget som helst, vi skal sku da være os selv !

Uden Union ser unionsmodstandere muligheder og tilhængerne ser forhindringer og sådan er det bare, men jeg accepterer ikke den “ vi ved hvad vi har, men ikke hvad vi får “ logik fordi unionen’s regelimplementering spreder sig som en kræftknude og for 90% vedkommende er det ikke noget vi har indflydelse på !

Lag på lag på lag bliver vi mere og mere underlagt regelsæt der er udenfor vores indflydelse og betegnelsen nationalstat bliver mere og mere et narrativ som tiden går !

De sidste 40 år har debatten gået på at indskrænke unionens indflydelse, men det er gået stik modsat og det er en gåde at ansvarlige politikere ikke reagerer, men forklaringen er jo desværre at fanden hytter sine “loyale unions soldater” !

Det er ellers DF's plan hvis det går godt for UK, at forslå en tilsvarende deal for Danmark.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 10 timer siden, modpol skrev:

Det er ellers DF's plan hvis det går godt for UK, at forslå en tilsvarende deal for Danmark.

Hvilken deal ? Jeg taler om no deal !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 23 timer siden, Patrioten skrev:

Okay - prins Knud får en chance til !

Ingen skal vel for f..... bestemme over hvordan et andet lands agurker ser ud og hvis landet med de krumme agurker vil eksportere og nogen vil købe dem kan de vel sælge efter kilo prisen og ikke kasseprisen !

Agurkerne var en påmindelse om flueknepperiet i EU tyranniet !

Samhandelsaftaler angår kun de enkelte lande indbyrdes og rager ikke EU som kun skal tage sig af toldregler !

Nu var det jo de danske regler, vi havde haft i hundrede år, som også kom til at gælde i andre lande, så du virker helt oversart.

Den sidste sætning, du skriver, forstår jeg bare ikke. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 21 minutter siden, Patrioten skrev:

Hvilken deal ? Jeg taler om no deal !

UKIP fik jo ingen valgt ind i det britiske parlament, og derfor er der slet ingen EU modstanderpartier, så hvordan skulle det dog gå til?

Du har bare slet ikke forstået det.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind