Patrioten

Brexit afgørelse

Recommended Posts

modpol
For 10 timer siden, Patrioten skrev:

Sikken da en gang vrøvl modpol !

Befolkningen har stemt os ind i en samhandelsunion der efterfølgende har udviklet sig til et overstatsligt magtapparat der efterlader især de små lande med en symbolsk indflydelse.

Jo mere man udvider et demokrati jo mindre indflydelse har man så hvor sætter du grænsen ?

Hvis vi omdannede unionen til at omfatte verdens 7 kontinenter ville Asien udgøre 60% og Europa 10% samt Oceanien 1% i denne unions kommission !

Hvor mange af Europas interesser tror du der blev tilgodeset når denne unions kommission fremlagde forslag for denne unions parlament ?

Du skriver at EU’s magtbeføjelser er sket af egen fri vilje, nej de er sket via EU kommissionen hvor de få store lande sidder på 75% af magten og i sådan en magtkonstruktion har parlamentet kun symbolsk betydning i de endelige beslutninger !

Langt de fleste beslutninger sker uden parlamentets indblanding !

Hvor vidt man kan klandre de små landes ledere for denne udvikling er et godt spørgsmål da langt de fleste først er hoppet på toget mens det var i fart (mod afgrunden) !

Hvis danske interesser og selvbestemmelse skal frem i førersædet igen er der kun en vej og det er ud af unionen og måske erstatte den med en EØS light aftale !

Der er al mulig grund til at misunde englændernes farvel til denne spændetrøje !

Pladder vi stemt ja til:

Romtraktaten
Edinburgh (efter nej til Maastrichttraktaten) - unions traktaten

Så har de folkevalgte (som vi har stemt på) stemt ja til:
Amsterdamtraktaten
Nicetraktaten
Lissabontraktaten

Jeg kender din holding til udvidet demokrati, og som jeg sagde så er den modsatte jo selvstændige kommuner som kan have er frivilligt samarbejde på landsplan, så slipper vi også for et folketing!!! 

Reelt har du ingen indflydelse, uanset på hvilket niveau. Man sætte grænsen der, hvor beslutningerne bør tages. Dvs. både EU og FN niveau afhængig af om det et fælles europæisk anliggende eller et globalt.

Jeg ønsker minder EU, og mere FN. EU tager sig af alt for meget af de globale sager og nogle sager skal endda tilbage til nationalstaterne. Andre ting burde måske så, kommer til EU men er det ikke i dag.
Det skal efter min mening altså være behovs bestemt og ikke ideologisk.

FN skal ikke tilgodeset Europas interesser, den skal tilgodeset vores fælles globale interesser.

EU kommissionen er valgt af de folkevalgte politikker i de repræsentative demokratier, de er derfor valgt politisk selvom de skal være en form for embedsmænd. Kommissionens beslutninger er inden for parlamentets og traktaternes rammer.

Du ved hvis ikke hvad danske interesser er, fordi det er bestemt ikke selvbestemmelse uden om fællesskabet!!
Pt. har vi ikke et valget mellem EØS eller EU, men et Europa i flere gear ville da være fint med mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
On 16/1/2019 at 09:29, modpol skrev:

Af punkt 1 og 2, så er man endnu ikke begynde at forhandle om fremtiden mellem UK og EU.

Lige pt. er det skilsmissen som skal på plads, og alt anden end en hård Brexit synes umuligt. Men det er briternes egen skyld, de kommer ikke med noget konkret de er enige om, de ønsker stritter i alle retninger. De er kun enige om at de er imod, men ikke hvorfor de er imod og hvad der ellers burde have været.

EU kan omvendt ikke tåle at give en væsentlig bedre aftale, så Dansk eksport må forvente en nedgang på 17 milliarder årligt, og søge  nye markeder, hvilket er svært at opdyrke.

Ja, det er rigtigt, at man ikke helt kan sammenligne det med Danmarks nej i sin tid til EU!

Vi var medlem og skulle blot have nogle visse undtagelser og var fortsat medlem af EU.

Storbritannien vil helt ud af EU, og samtidig have nogle fordele som om de er medlem.

Dette er en anden situation, som betyder at de enkelte partier i England, skal blive enige om hvad det er de vil.

Således at det kan føre til et flertal i deres parlament og vedtages.

Så kommer det gode spørgsmål, om EU og de enkelte lande i EU vil gå med til dette?

Kan man nå dette inden den udgangen af marts måned, hvor Storbritannien træder ud af unionen?

Næppe - vil de så forlænge fristen for briternes udmeldelse?

May er begyndt at tale med de andre partileder i deres parlament, og skal komme med en plan B efter weekenden på mandag.

Mit bud er, at det bliver de nok ikke enige om, og hvis ikke de kan blive enige om en udtrædelses aftale med dem selv, ja så kører det mod en såkaldt hård Brexit den 29. marts 2019!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 10 timer siden, Anklageren skrev:

giphy.gif

Det er helt ude i hampen, at du kun tror, der er to slags briter

Hvis May havde vundet afstemningen, var det da helt sikkert, at briterne ryger ud - så tilhængerne af at forblive i EU stemte selvfølgelig imod Mays aftale i parlamentet - og dem er der mange af.

Citat: "Knap havde May rakt hånden ud, før der dog kom et ultimatum fra Labour-lederen Jeremy Corbyn: Oppositionspartiet sætter sig kun ved forhandlingsbordet, hvis May garanterer, at 'no-deal' ikke er en mulighed.

Hans ultimatum bliver ifølge BBC bakket op af samtlige oppositionspartier, også Liberaldemokraterne og Det Skotske Nationalparti."

https://www.dr.dk/nyheder/udland/may-vil-forhandle-med-rivaler-efter-mistillidsafstemning

8. januar 2019 - 11. januar 2019 blev briterne spurgt: Hvis Brexit-aftalen bliver stemt ned af parlamentsmedlemmer, vil du støtte eller modsætte dig et Storbritannien, der blot forbliver i EU?

Stærkt støtte 31%

Noget støtte 14%

Noget imod 11%

Stærkt modsætte sig 28%

Ved ikke 16%

Det vil sige at 45% af briterne støtter et fortsat medlemskab af EU - eller støtter det stærkt

Kun 39% af briterne er imod et  fortsat medlemskab af EU - eller er meget imod.

Resten ved ikke, hvad de vil.

Går du ind for, at flertallet skal trynes?

Du snor og vrider dig i nettet !

Briterne har stemt sig ud af EU - længere er den ikke og ud kommer de !

Alle de åndssvage undersøgelser skifter uge for uge og er komplet ligegyldige !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 3 minutter siden, Patrioten skrev:

Du snor og vrider dig i nettet !

Briterne har stemt sig ud af EU - længere er den ikke og ud kommer de !

Alle de åndssvage undersøgelser skifter uge for uge og er komplet ligegyldige !

Du er altså imod, at folket skal bestemme deres egen fremtid, men det havde jeg nu også regnet med ;)

UKIP er blevet bitte - bitte -  små.

Briterne er så trætte af UKIP, fordi de føler, at de købt katten i sækken - så en ny afstemning er ikke usandsynlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 2 timer siden, modpol skrev:

Pladder vi stemt ja til:

Romtraktaten
Edinburgh (efter nej til Maastrichttraktaten) - unions traktaten

Så har de folkevalgte (som vi har stemt på) stemt ja til:
Amsterdamtraktaten
Nicetraktaten
Lissabontraktaten

Jeg kender din holding til udvidet demokrati, og som jeg sagde så er den modsatte jo selvstændige kommuner som kan have er frivilligt samarbejde på landsplan, så slipper vi også for et folketing!!! 

Reelt har du ingen indflydelse, uanset på hvilket niveau. Man sætte grænsen der, hvor beslutningerne bør tages. Dvs. både EU og FN niveau afhængig af om det et fælles europæisk anliggende eller et globalt.

Jeg ønsker minder EU, og mere FN. EU tager sig af alt for meget af de globale sager og nogle sager skal endda tilbage til nationalstaterne. Andre ting burde måske så, kommer til EU men er det ikke i dag.
Det skal efter min mening altså være behovs bestemt og ikke ideologisk.

FN skal ikke tilgodeset Europas interesser, den skal tilgodeset vores fælles globale interesser.

EU kommissionen er valgt af de folkevalgte politikker i de repræsentative demokratier, de er derfor valgt politisk selvom de skal være en form for embedsmænd. Kommissionens beslutninger er inden for parlamentets og traktaternes rammer.

Du ved hvis ikke hvad danske interesser er, fordi det er bestemt ikke selvbestemmelse uden om fællesskabet!!
Pt. har vi ikke et valget mellem EØS eller EU, men et Europa i flere gear ville da være fint med mig.

Nej, det modsatte er ikke selvstændige kommuner, men selvstændige nationalstater !

Jeg hader marionet demokratier hvor regeringsledere blot fungerer som embedsmænd og formidlere af overstatslige regler og forordninger !

Folketingsvalg og valg til EU er samme narrative bolledej og drejer sig kun om at vælge hvilke EU håndlangere der skal sidde hhv. hjemme og ude - det har intet med selvbestemmelse at gøre !

Tænk at kalde sig “regeringschef” i et land hvor 75% af lovgivningen er bestemt på forhånd - totalt nederen !

Enhver frihedselskende person håber naturligvis på at denne rædselsunion lider døden, men desværre er “frihed og selvbestemmelse” synonym med EU formynderi for den nuværende generation der er vokset op med dette uvæsen !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 3 minutter siden, Anklageren skrev:

Du er altså imod, at folket skal bestemme deres egen fremtid, men det havde jeg nu også regnet med ;)

UKIP er blevet bitte - bitte -  små.

Briterne er så trætte af UKIP, fordi de føler, at de købt katten i sækken - så en ny afstemning er ikke usandsynlig.

Et historisk flertal imod May’s latterlige aftale er samtidig en utvetydig tilslutning til en hård brexit !

Folket har talt og parlamentet har talt - ud af lortet omgående - ikke flere dikkedarer !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 18 minutter siden, Patrioten skrev:

Nej, det modsatte er ikke selvstændige kommuner, men selvstændige nationalstater !

Jeg hader marionet demokratier hvor regeringsledere blot fungerer som embedsmænd og formidlere af overstatslige regler og forordninger !

Folketingsvalg og valg til EU er samme narrative bolledej og drejer sig kun om at vælge hvilke EU håndlangere der skal sidde hhv. hjemme og ude - det har intet med selvbestemmelse at gøre !

Tænk at kalde sig “regeringschef” i et land hvor 75% af lovgivningen er bestemt på forhånd - totalt nederen !

Enhver frihedselskende person håber naturligvis på at denne rædselsunion lider døden, men desværre er “frihed og selvbestemmelse” synonym med EU formynderi for den nuværende generation der er vokset op med dette uvæsen !

Det modsatte af centraliserede styring er decentraliserede styring, og komunerne er de mindste kendte enheder hvor der er mest selvstændighed.

Jeg siger det kun for at afsløre dine tankegang, du har låst dig fast på nationalstaten som mål, men alle dine argumenter kan bruge på samme vis til at argumenter imod nationalstaten for kommunalt selvstyre. Så logisk holder dine argumenter ikke vand, men jeg ved naturligvis godt at din holdninger bygger på førelser mere end noget andet. En romantiserende fædrelandskærlighed, hvor det ypperste er en nationalistisk nationstat.

Jeg er som bekendt dybet uenig med din ideologi, og deler ikke dine førelser og tanker.

Hvad der for dig er frihedselskende, er for andre det modsatte. Dine politik, er reelt en forhindring for at kunne opnår en ny verdensorden med fred og sikkerhed, enhed og samarbejde og en forhindring for at kunne opnår de nødvendige klimamål.

Den enes frihed er den andens fængsel, husk det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ab1959
Skrevet (redigeret)

Jeremy Corbyn fremstår mere og mere som den leder England har brug for.

Hvad er det for nogle forhandlere, England har sendt til EU?

Jeg husker dengang vi sendte folk derned og piskede dem som ynkelige hylende hunde indtil at vi fik dikteret dem de 4 forbehold, vi havde for at være med i deres elitære kaffeklub. Svenskerne fik også en special-aftale med EU omkring deres tygge-tobak.

Det kan lade sig gøre at sætte foden ned. Unionen er i krise og er ved at springes på grund af Polens ønske om en tilbagevenden til de glade dage med et mere diktatorisk styre uden magtens 3-deling, Ungarns ønske om at være et indhegnet Schweiz midt i det hele, et Spanien som egentlig havde bedst af at lade regionerne få selvstændighed og et Frankrig, hvor præsidenten slet ikke har nerverne til tryne befolkningen som Clemenceau havde da han fængslede de fredselskende og krigstrætte borgere på må og få.

England kan få en bedre aftale medmindre at det er et samlet Europa som så dem isoleret og ude af Europæisk politik for altid.

Redigeret af ab1959
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, Patrioten skrev:

Et historisk flertal imod May’s latterlige aftale er samtidig en utvetydig tilslutning til en hård brexit !

Folket har talt og parlamentet har talt - ud af lortet omgående - ikke flere dikkedarer !

Du holder dog bare ikke til sandheden.

Du er næsten den eneste, som tror, at parlamentet stemte imod Mays aftale, fordi de går ind for at briterne skal forlade EU uden en aftale.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
1 time siden, modpol skrev:

Det modsatte af centraliserede styring er decentraliserede styring, og komunerne er de mindste kendte enheder hvor der er mest selvstændighed.

Jeg siger det kun for at afsløre dine tankegang, du har låst dig fast på nationalstaten som mål, men alle dine argumenter kan bruge på samme vis til at argumenter imod nationalstaten for kommunalt selvstyre. Så logisk holder dine argumenter ikke vand, men jeg ved naturligvis godt at din holdninger bygger på førelser mere end noget andet. En romantiserende fædrelandskærlighed, hvor det ypperste er en nationalistisk nationstat.

Jeg er som bekendt dybet uenig med din ideologi, og deler ikke dine førelser og tanker.

Hvad der for dig er frihedselskende, er for andre det modsatte. Dine politik, er reelt en forhindring for at kunne opnår en ny verdensorden med fred og sikkerhed, enhed og samarbejde og en forhindring for at kunne opnår de nødvendige klimamål.

Den enes frihed er den andens fængsel, husk det.

Jeg er sikker på at du tilhører generationen der ikke kan huske tiden før “skæve agurker” unionen kom på banen og fred være med det, men du må også acceptere at der fandtes et velfungerende Europa før EU !

Uden en personlig reference til tiden før EU kan man nemt blive lullet ind i en forestilling om at ingen kan klare sig på egen hånd og det er en vildfarelse som MSM desværre er medskyldig i og på det punkt bliver fraværet af højreorienterede EU kritiske medier mere end tydeligt !

Stil dig selv spørgsmålet om hvorfor det er utænkeligt at et europæisk samarbejde kun behøver omfatte samhandel og intet andet ?

Ingen af de områder unionisterne påstår man ikke kan stå alene med holder vand og tjener kun som skræmmemidler mod en voksende EU modstand der kan blive overvældende hvis Brexit falder ud til briternes fordel !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind