Patrioten

Brexit afgørelse

Recommended Posts

modpol
For 7 minutter siden, Patrioten skrev:

Ja og aftalen skulle gælde begge veje så vi følger med briterne ud af unionen til marts.

Udenfor unionen kunne vi, blandt meget andet, også genoptage exporten til Rusland !

Pladder, vores eksport til Tyskland og Sverige er langt større end den til UK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 11 timer siden, ThomasSneum skrev:

Svært at spå om. 

En sikker ting, er at England kommer til at fattes penge og det kan allerede mærkes nu. 

For hvad angår afstemningen, så er det jo ikke en afstemning om regeringens duelighed, men alene om aftalen - og hvad forventer folk som ønsker en ny forhandler, at der kan gøres anderledes? Forhandle en bedre aftale?.. kommer jo ikke til at ske. 

Det bliver hard exit eller omafstemning - og selvom meget taler for en ny afstemning, så kan jeg sagtens forstå at folk vil følt sig snydt, hvis det sker. 

Hard exit it is... så må de jo forsøge på den hårde måde. Ærgerligt for england og ærgerligt for os... Men spændende at følge. 

Spændende, Jeps det er det.

Jeg hæfter mig med at den finansielle market reagerede nogenlunde positivt på nyheden, og at nogen iagttagere mener at vi nu er tættere på et nyt folkeafstemning, og det er det de gerne vil.

Den unge del af befolkningen vil elske et ny en, og det er dem som kommer til at leve med resultatet. Jeg tror ikke som du selv skriver at der kommer noget nyt, de kan aldrig enes og jeg håber på et snarligt afstemning.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
1 time siden, Convex Earth skrev:

Så det er svært at sige, hvad der sker fremadrettet!

1. En aftale ligesom Danmark fik da vi sagde nej tak?

2. En aftale ligsom Norge har med EU?

3. En hård Brexit?

Danmark har ikke sagt nej tak til EU medlemskabet, så 1. er en sær kommentar.

Danmark kan jo kun have en undtagelse i forhold til maastricht traktaten, fordi danskerne ikke har sagt nej til EU medlemskabet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 12 timer siden, ThomasSneum skrev:

Det bliver hard exit eller omafstemning - og selvom meget taler for en ny afstemning, så kan jeg sagtens forstå at folk vil følt sig snydt, hvis det sker. 

Derimod kan man vanskeligt forestille sig en aftale, hvor halvdelen af befolkningen ikke føler sig snydt.

Det virker ikke demokratisk, hvis briterne nok fik lov til at stemme om EU - men ikke får en folkeafstemning om den aftale, der nu foreligger med EU.

Det er som at købe katten i sækken.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Patrioten skrev:

Hvad har det med noget som helst at gøre ?

Et Danexit betyder sku da ikke enden på samhandel med nogen som helst, snarere tvært imod !

https://arbejderen.dk/indland/eu-medlemskab-giver-ingen-økonomiske-fordele

Så er det at bruge brixit som undskyldning for en dansk udmeldelse ret dårlig. 2/3 af vores vigtigste eksport partner er fortsat i EU, så alen af den grund er det et godt argument for at forblive i EU.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
1 time siden, Jojojo skrev:

Den unge del af befolkningen vil elske et ny en, og det er dem som kommer til at leve med resultatet. Jeg tror ikke som du selv skriver at der kommer noget nyt, de kan aldrig enes og jeg håber på et snarligt afstemning.

Et sådan valg vil ikke give mulighed for at forblive i EU, men kun give valget med May's brexit eller hard brexit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 30 minutter siden, modpol skrev:

Så er det at bruge brixit som undskyldning for en dansk udmeldelse ret dårlig. 2/3 af vores vigtigste eksport partner er fortsat i EU, så alen af den grund er det et godt argument for at forblive i EU.

Ja og ?

Hvorfor tror du og mange andre at EU betyder alt eller intet ?

Bilaterale aftaler har eksisteret siden ruder konge og eksisterer stadig så hop ud af EU boblen og se istedet på fordele og muligheder udenfor unionen !

For mig hersker der ingen tvivl om at unionen har flyttet sig fra kobling til bremse !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 6 minutter siden, Patrioten skrev:

Ja og ?

Bilaterale aftaler har eksisteret siden ruder konge og eksisterer stadig så hop ud af EU boblen og se istedet på fordele og muligheder udenfor unionen !

For mig hersker der ingen tvivl om at unionen har flyttet sig fra kobling til bremse !

Danskerne kan jo vælge at blive fattige sammen med briterne, men det er der ikke meget som tyder på, at de vil.

Det er en dødssejler at forsøge på at komme ud af EU lige nu.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 16 minutter siden, Patrioten skrev:

Ja og ?

Ja og det var svar på det du påstod omkring at Danmark nu bør følge trop med UK.

Bilaterale aftaler er intet match med EU, der er ingen garantier for hvordan de vil kunne se ud og de tager tid at forhandle. Det er ikke et EU alternativt, udmeldes af EU skal ikke begrunder i økonomi, men i nationalisme og selvstændighed.

Det er hvad du tror på og ønsker, jeg er derimod helt uenig med dig omkring de spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind