Nationalisten

Man lever i sus og dus når man er varetægtsfængslet

Recommended Posts

modpol
For 24 minutter siden, Jojojo skrev:

Nationalisten suger det ikke rigtigt til sig, han er mere fokuserede på det negative 😟

Det ligger næsten i navnet "Nationalisten" :)  tydeligvis en låst ideolog.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Synes lige der "glemmes nogle aspekter".

Udover hvad der allerede er sagt, så er den første video fra 2012. Den unge mand i videoen ryger i cellen. Det er ikke længere tilladt. Kun undendørs, hvilket så kun er den ene time i døgnet, det kan satme være ubehageligt - hvis ellers er ryger.

Desuden er mange af de indsatte, både dem i arresthuse og øvrige fængsler ofte syge allerede når de kommer - det kan være alt misbrugere, til kræft-ramte.

Desuden er der stor risiko for at komme ud som hjemløs, da man ikke får fx kontanthjælp imens. Selv hvis man er så heldig at få skaffet sig et sted at bo, så er man typisk håbløst bagud med alle regninger.

Jeg ved godt at man kan arbejde i fængslet, men det sker til en aflønning på 8 kr i timen. Og det siger sig selv at selv om man har en endda meget billig lejlighed er det ikke muligt at betale sin husleje ud af 8 kr i timen.

Desuden er (langt de fleste i al fald) jo ikke spærret inde på sygehusende, men kan frit gå en tur i byen i et supermarked fx, eller endda vælge at tage hjem.

Mht til hjemløse, så får de kontanthjælp, og de kan endda for lån på kommunen til indskud på en bolig. Det er bare mit indtryk at de søger de forkerte steder. Mange af dem insisterer på at boligen i så fald skal ligge i en af de store byer, for det er der de har deres venner.

Men det er mere end alm svært at finde boliger i de byer man reelt kan betale på en kontanthjælp. Kan da godt være man kan blive nødt til at flytte til Lolland, men det er trods alt også bedre end at overnatte i det fri.

Det er nu også udemærket mad man får på sygehusene, og der skal man hverken lave eller betale det selv. Det er kun i de lukkede fængslet man får det serveret (uden betaling).

Jeg er dog enig i at der er skåret FOR meget i ældreplejen. Fx emsempler fra for leden hvor en 92-årig dårligt gående og blind man ikke kunne få plads på et plejehjem.

Men det betyder sgu ikke at fængslerne og arresthuse er "luksushoteller".

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Skrevet (redigeret)

TS skulle lige nappe 1-3 måneder i iso i et arresthus. Bad max 3 gange ugentligt og du pisser i håndvasken i din celle.
Det klarer tankerne ;)
Når det så er sagt, er forholdene bedre i de åbne fængsler, end på mange plejehjem. Og det kan vi sgu ikke byde de ældre.

Redigeret af Zorglup
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
For 8 timer siden, Anklageren skrev:

De indsatte får en finger stukket op i anus, når de har haft besøg, for at se om de smugler narkotika ind i arresthusene.

Det skulle du prøve.

Hvilken finger er det ???🙄

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 20 minutter siden, ottoleisner skrev:

Hvilken finger er det ???🙄

Der er sådan en ivrig pegefinger med latex handsker ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det er altså kun ved konkret mistanke de gør det.  Jeg har siddet i både åbent og lukket. I lukket skal man dog ikke være genert over at strippe sig nøgen mens 2 store mænd står og kigger på en. Det er når de ransager ens celle som de gør jævnligt, så gælder er også det tøj man har på.

Men det med fingre op er kun læger der må, og så kunne de stakkels læger jo slet ikke lave andet en tjekke røvhuller hele dagen gg.

Men jeg har prøvet det 2 andre steder, i sengen med min ekskæreste, og på sygehuset ;)  Men det var nu ikke for at tjekke efter stoffer eller mobiltelefoner ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 9 timer siden, snoozz skrev:

Det er altså kun ved konkret mistanke de gør det.  Jeg har siddet i både åbent og lukket. I lukket skal man dog ikke være genert over at strippe sig nøgen mens 2 store mænd står og kigger på en. Det er når de ransager ens celle som de gør jævnligt, så gælder er også det tøj man har på.

Men det med fingre op er kun læger der må, og så kunne de stakkels læger jo slet ikke lave andet en tjekke røvhuller hele dagen gg.

Men jeg har prøvet det 2 andre steder, i sengen med min ekskæreste, og på sygehuset ;)  Men det var nu ikke for at tjekke efter stoffer eller mobiltelefoner ;)

Håber du selv kan se at der er noget galt, når du har siddet inde mindst to gange i hhv. et åbent og lukket fængsel. Det er altså ikke normalt og tyder på en kriminel løbebane.

Redigeret af DenBruneMunk
Stop det.  Gå efter tråden og ikke personen, det er ikke tilladt
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 8 timer siden, snoozz skrev:

Du kunne godt have provokeret dem lidt og have anmeldt dem for blufærdighedskrænkelse.

Det kan ikke være rigtigt, at man skal finde sig i alt, bare fordi folk har uniformer på. Så må de godt gøre alt det, vi andre ikke må gøre (krænke andres blufærdighed mod deres vilje, f.eks.).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
1 time siden, Lucianone skrev:

Du kunne godt have provokeret dem lidt og have anmeldt dem for blufærdighedskrænkelse.

Det kan ikke være rigtigt, at man skal finde sig i alt, bare fordi folk har uniformer på. Så må de godt gøre alt det, vi andre ikke må gøre (krænke andres blufærdighed mod deres vilje, f.eks.).

Det gør de heller ikke, men alternativet er ingen udgang eller besøg, og så indvilliger man til meget for lidt frihed :)

Men der er ikke noget som kommer umotiveret ud af det blå og stikker en finger op i røven på en fange, der er altid en årsag og der skyldes fangens egen adfærd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nationalisten
For 3 timer siden, modpol skrev:

Håber du selv kan se at der er noget galt, når du har siddet inde mindst to gange i hhv. et åbent og lukket fængsel. Det er altså ikke normalt og tyder på en kriminel løbebane.

Og det kræver en del at komme i et lukket fængsel. Det er ikke bare et par slag i ansigtet efter man har været sur (det giver 30 dages fængsel og i mange tilfælde betinget med vilkår om samfundstjenste) Der skal en del mere til. Jeg er overrasket over at høre at der er folk her som har været i både åbent og lukket fængsel. Hvad sad du inde for?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind