Nationalisten

Man lever i sus og dus når man er varetægtsfængslet

Recommended Posts

Nationalisten
Skrevet (redigeret)

Når man har lavet et drabsforsøg eller noget andet storkriminelt hvor dommeren har givet en fire ugers varetægtsfængel så kan man nemt tro at man kommer til at få det meget hårdt i arresthuset. Men som denne video fra kriminalforsogen viser så har man det langt bedre i et arresthus end som hjemløs eller syg person på et hospital (som både de landsskadlige røde og blå partier har støttet) Burde det ikke være en STRAF at være varetægtsfængslet? 

Til sammenligning så er der denne artikel hvor de svageste kun kommer til at få et bad om ugen https://www.fyens.dk/kerteminde/Sparegyser-Et-bad-om-ugen-til-aeldre-og-handicappede/artikel/3315367

Så man har det langt bedre i et arresthus end som en af de ældre som skal spise dårligt vakuumpakkert mad, imens man kun kan få et bad om ugen. 

Redigeret af Nationalisten
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

Er det overhovedet tilladt at se videoen?;)

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 11 timer siden, Nationalisten skrev:

Når man har lavet et drabsforsøg eller noget andet storkriminelt hvor dommeren har givet en fire ugers varetægtsfængel så kan man nemt tro at man kommer til at få det meget hårdt i arresthuset. Men som denne video fra kriminalforsogen viser så har man det langt bedre i et arresthus end som hjemløs eller syg person på et hospital (som både de landsskadlige røde og blå partier har støttet) Burde det ikke være en STRAF at være varetægtsfængslet? 

Til sammenligning så er der denne artikel hvor de svageste kun kommer til at få et bad om ugen https://www.fyens.dk/kerteminde/Sparegyser-Et-bad-om-ugen-til-aeldre-og-handicappede/artikel/3315367

Så man har det langt bedre i et arresthus end som en af de ældre som skal spise dårligt vakuumpakkert mad, imens man kun kan få et bad om ugen. 

Nej varetægtsfængslet er ikke en straf og man er endnu ikke dømt (og derfor potentielt uskyldig).

I nogle straffesager vurderer dommeren at frihedsberøvelse i en kortere eller længere periode, mens sagen efterforskes er nødvendig.

Det kan være for at sikre anklagets tilstedeværelse, forhindre flere forbrydelser, eller for at sikre sig imod påvirke af sagens efterforskning.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nationalisten

Når man så har fået sin dom for drab, hjemmerøveri eller grov voldtægt så kan man komme på luksushotellet Herstedvester eller Storstørm. Det er de hårde kriminelle der kommer til Herstedvester men de får også et luksusophold i forhold til hvad de ældre eller handicappede får. Selv tosser som Peter Madsen fik en luksuscelle i Storstørm

http://www.lokalavisen.dk/112/2018-06-01/-Her-er-Peter-Madsens-nye-celle-Udlandet-kalder-det-luksus-2269722.html

En god artikel der beskriver hvor godt man har det i Storstrøm https://www.bt.dk/danmark/se-billederne-indefra-her-er-danmarks-nye-kaempe-faengsel

Det fængsel har Danmark brugt 1 milliard kroner på. Imens så sparer Danmark på sygehuse og ældre, men det er også vigtigere at kriminelle har det rigtigt godt eller hvad? Herstedvester er også luksus

Der er man sikker på at få god mad og bad flere gange om ugen........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 13 timer siden, Nationalisten skrev:

De indsatte får en finger stukket op i anus, når de har haft besøg, for at se om de smugler narkotika ind i arresthusene.

Det skulle du prøve.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg er nu okay med, at folk, der er varetægtsfængslede, lever under menneskelige forhold. For vi må huske på, at så længe man er varetægtsfængslet, er man ikke dømt skyldig endnu. Så synes jeg det er et fint princip at lade tvivlen komme folk til gode.

I øvrigt er jeg uenig i den holdning om, at vi bare skal nedbryde folk i fængslerne. Jeg går mere ind for at bygge dem op. Nedbryder man dem, så er der da bare endnu større risiko for, at de vil fortsætte ad en kriminel løbebane, når de kommer ud.

Det, at være fængslet og buret inde og ikke have noget privatliv, er også en hård nok straf i sig selv. Der er ingen grund til at vi skal ødelægge mennesker mere end højest nødvendigt ved også at lade dem leve som svin inde i fængslet. Jeg ser sådan på det, at nok skal folk straffes - men derudover må der vel også være en tanke om at få dem på rette fode igen. Og det tror jeg IKKE på, at man gør, ved at træde på dem mere end højest nødvendig.

Men det er nok her, at jeg er uenig med den yderste højrefløj. Jeg tror ikke på, at man får bedre mennesker ud af at lade dem leve under kummerlige forhold. Fængslet og frihedsberøvelsen ER en straf i sig selv, uanset hvordan man vender og drejer det.

Når dette er sagt, kan jeg godt give jer ret i, at det er skørt, at fængselsindsatte har det bedre end hjemløse. Men det skyldes, at vi i Danmark håndterer de hjemløse forfærdeligt ringe. Jeg synes, at det er en skændsel, at der er så meget som én eneste hjemløs i Danmark (mod sin vilje - for nogle vælger frivilligt at leve som vagabonder). Det kan vi ikke være bekendt som det velfærdfssamfund, vi bryster os af at være. Helt ærligt: Hvor svært kan det være at bygge de der 5000-6000 små boliger til vore hjemløse? Vi kan godt deltage i krige og bruge milliarder på krudt og kugler - men bygge 5000-6000 små boliger (f.eks. skure) til vore hjemløse, næh, det kan vi ikke....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nationalisten
Skrevet (redigeret)
For 16 minutter siden, Anklageren skrev:

De indsatte får en finger stukket op i anus, når de har haft besøg, for at se om de smugler narkotika ind i arresthusene.

Det skulle du prøve.

Er det værre end at få tøret røv af en somalier imens man får dårlig vakuumpakkert mad, samtidig med at man kun kan få et bad om ugen? 

Redigeret af Nationalisten
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 5 timer siden, dewey skrev:

Er det overhovedet tilladt at se videoen?;)

Nej, så kommer både PET, Illuminati og rumvæsener efter dig!😜

Jeg synes også, at det er absurd, som politiet vil bestemme, hvilke videoer folk må se - når det er videoer, der har samfundsinteresse. Den censur dækker nok reelt over, at man ikke vil have at alt for mange mennesker vågner op. Derfor er der bestemte ting, man ikke vil have, at pøblen ser...

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 23 minutter siden, Nationalisten skrev:

Er det værre end at få tøret røv af en somalier imens man får dårlig vakuumpakkert mad, samtidig med at man kun kan få et bad om ugen? 

Jeg har bare svært ved at forestille mig, at det bliver sjovt at dø i et evt. kommende højreekstremt samfund.

Hvordan vil du kringle den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nationalisten

Et års luksusfængsel for grov vold og røveri. De andre fik samfundstjenste, men kriminelle får ikke den straf som de burde få i dette land. 

Det kan man kun ryste på hovedet af. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind