Gæst

Trumps voksende upopularitet

Recommended Posts

modpol
For 51 minutter siden, Anklageren skrev:

Jeg mener bare, at de kan køre udenom, når den ikke dækker hele grænsen.

jeg er imod en mur af flere andre grunde, men det er en anden sag.

Der er allerde "mur" i dag , hvor der ikke er en naturlig grænse:

669206172.jpg?itok=X67y3Ezf

Hvad er Trump tale om er mig lidt ubekendt, kan være han vil have en mur til alle hele grænsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 3 minutter siden, modpol skrev:

Der er allerde "mur" i dag , hvor der ikke er en naturlig grænse:

669206172.jpg?itok=X67y3Ezf

Hvad er Trump tale om er mig lidt ubekendt, kan være han vil have en mur til alle hele grænsen.

Det er også lidt svært 

20170127_map.jpg

Her er Trump administrationens officielle kort, og det ser uigennemtrængelig ud.

2017-border-map-final.jpg

Hvis man zoomer ind på detaljer, ser det mindre effektivt ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On ‎15‎-‎01‎-‎2019 at 15:19, Anklageren skrev:

Trumps popularitet går fra dårligt til værre.

Det er værd at lægge mærke til, at dette er et gennemsnit af alle målinger - og ikke bare en enkelt uheldig måling.

Selv Rasmussen Reports har nu en tocifret spredning, hvor  de utilfredse overstiger de tilfredse.

Det må da bekymre Trump, som for ikke længe siden har oplevet at få høvl ved midtvejsvalget.

Der er nok ingen tvivl om, at det skyldes Trumps håndtering af grænsesikkerheden.

8hS6QU7.jpg

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

Det er spændende tider derovre, ud over alle de mange sager som kører imod manden.

Et nyt sag fra Cohen kan virkeligt blive giftigt, det har at gøre med Trumps forsøg at bygge en hotel in Moskva, og en direkte order at lyve fra Trump.

Der er mange artikler at vælge fra, men denne here giver en rimeligt godt indblik i sagen, mon ikke der kommer mange flere.

https://www.washingtonpost.com/nation/2019/01/18/democrats-demand-investigation-after-report-that-trump-ordered-michael-cohen-lie-congress-about-russian-project/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 4 minutter siden, Anklageren skrev:

Det er også lidt svært 

20170127_map.jpg

Her er Trump administrationens officielle kort, og det ser uigennemtrængelig ud.

2017-border-map-final.jpg

Hvis man zoomer ind på detaljer, ser det mindre effektivt ud.

Der er jo nok en grund til at man ikke allerede har bygget hele muren :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 minutter siden, modpol skrev:

Der er jo nok en grund til at man ikke allerede har bygget hele muren :)

De fortæller ikke ret meget om de truede dyre arter som lever i området, Ocelot (en slagt stor kat) vilde heste som færdes mellem Mexico og USA, og små kryb som er i fare.

Og så er der den mindre problem med indianer (natives) som bor i området. Selvom Trump betragtes dem som dyr, så må man ikke offentligt skyde på dem mere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
On ‎15‎-‎01‎-‎2019 at 15:19, Anklageren skrev:

Trumps popularitet går fra dårligt til værre.

Det er værd at lægge mærke til, at dette er et gennemsnit af alle målinger - og ikke bare en enkelt uheldig måling.

Selv Rasmussen Reports har nu en tocifret spredning, hvor  de utilfredse overstiger de tilfredse.

Det må da bekymre Trump, som for ikke længe siden har oplevet at få høvl ved midtvejsvalget.

Der er nok ingen tvivl om, at det skyldes Trumps håndtering af grænsesikkerheden.

8hS6QU7.jpg

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

Det er jo da lidt spøjst det skulle være Trumps håndtering af grænsesikkerheden, når nu det har været god demokratisk politik med selvsamme grænsesikkerhed, lige indtil de mistede magten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 36 minutter siden, 78stonewobble skrev:

Det er jo da lidt spøjst det skulle være Trumps håndtering af grænsesikkerheden, når nu det har været god demokratisk politik med selvsamme grænsesikkerhed, lige indtil de mistede magten.

Jeg kan ikke indse, hvad det spøjse skulle bestå i, når Demokraterne vil øge bevillingerne til grænsesikkerhed.

Der er nærmere tale om, at debatten er så falsk i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
For 3 minutter siden, Anklageren skrev:

Jeg kan ikke indse, hvad det spøjse skulle bestå i, når Demokraterne vil øge bevillingerne til grænsesikkerhed.

Der er nærmere tale om, at debatten er så falsk i Danmark.

Det er spøjst at trumps popularitet skulle falde når han udfører, eller forsøger på, at udføre venstreorienteret demokratisk politik, når hans modstandere som er de venstreorienterede demokrater, som ikke vil have deres egen politik udført.

Hvis nogens popularitet skulle falde skulle det jo være de venstreorienterede demokrater, som i protest over basalt set deres egen politik, har nedlukket regeringen.

Hvis fair var fair... Man kan klandre Trump for mange mange ting, men den her vel ikke én af dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 29 minutter siden, 78stonewobble skrev:

Det er spøjst at trumps popularitet skulle falde når han udfører, eller forsøger på, at udføre venstreorienteret demokratisk politik, når hans modstandere som er de venstreorienterede demokrater, som ikke vil have deres egen politik udført.

Hvis nogens popularitet skulle falde skulle det jo være de venstreorienterede demokrater, som i protest over basalt set deres egen politik, har nedlukket regeringen.

Hvis fair var fair... Man kan klandre Trump for mange mange ting, men den her vel ikke én af dem.

Det forstår jeg slet ikke

Trump startede med at sige, at han ville være stolt over at lukke regeringen ned.

Efter min mening er de to største problemer i USA den voksende ulighed, hvor ganske få er blevet stinkende rige, mens ufaglærte arbejdere tjener meget mindre, end de gør i Danmark efter skat.

Trump har givet de stinkende rige store skattelettelser - mens de ufaglærte arbejdere ikke har fået nogen skattelettelser.

Det andet af de største problemer er efter min mening, at USA er det eneste udviklede land i verden, hvor man ikke kan få gratis sundhedsbehandling.

Trump har gjort en ihærdig indsats for at stoppe statstilskud til sundhedsforsikringer, og det er delvist lykkedes.

Antallet af personer i USA uden sygeforsikring steget til 15,5%, en stigning på 12,7% sammenlignet med for to år siden, ifølge den seneste Commonwealth Fund tracking undersøgelse . Dette betyder en stigning på fire millioner uforsikrede mennesker landsdækkende.

https://www.forbes.com/sites/joshuacohen/2018/07/06/troublesome-news-numbers-of-uninsured-on-the-rise/#484c41cf4309

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
For 3 minutter siden, Anklageren skrev:

Det forstår jeg slet ikke

Efter min mening er de to største problemer i USA den voksende ulighed, hvor ganske få er blevet stinkende rige, mens ufaglærte arbejdere tjener meget mindre, end de gør i Danmark efter skat.

Trump har givet de stinkende rige store skattelettelser - mens de ufaglærte arbejdere ikke har fået nogen skattelettelser.

Det andet af de største problemer er efter min mening, at USA er det eneste udviklede land i verden, hvor man ikke kan få gratis sundhedsbehandling.

Trump har gjort en ihærdig indsats for at stoppe statstilskud til sundhedsforsikringer, og det er delvist lykkedes.

Antallet af personer i USA uden sygeforsikring steget til 15,5%, en stigning på 12,7% sammenlignet med for to år siden, ifølge den seneste Commonwealth Fund tracking undersøgelse . Dette betyder en stigning på fire millioner uforsikrede mennesker landsdækkende.

https://www.forbes.com/sites/joshuacohen/2018/07/06/troublesome-news-numbers-of-uninsured-on-the-rise/#484c41cf4309

Det er jo ikke noget nyt... Regerings nedlæggelsen er... og der er den centrale strid om grænsebeskyttelse.

Hvor Trump igen mere eller mindre fører demokratisk politik, men demokraterne gidder ikke være med, fordi det er Trump.

Hvis Trump imorgen ville løse den globale opvarmning, så ville de fleste i verdenen stemme nej, fordi de ikke kan lide orange mennesker... Og så er man sgisme blevet lidt forblindet :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind