Anklageren

Trumps voksende upopularitet

Recommended Posts

Nationalisten

Kikker man på hvilke racer der ønsker en mur så er der flertal for en mur blandt hvide amerikanere. Fra ABC

¨¨Notably among groups, whites support a wall by a slight 54-44 percent. Nonwhites oppose it, 22-72 percent. Support among whites is +10 points vs. a year ago.¨¨

Det overrasker mig ikke https://abcnews.go.com/beta-story-container/Politics/trump-gop-blamed-shutdown-crisis-fewer-oppose-wall/story?id=60337670 Men at forskellen er så stor overrasker mig dog. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Man hører nogen gange argumentet at en grænsemur ikke vil løse problemet. Lad os få et eksempel fra Israel:

DxFZMgsU8AA0Fnk.jpgDwx0X3LXQAA1uaB.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 2 timer siden, modpol skrev:

Trump er underlig, men har mod al forventning alligevel opnået nogle resultater, så gad vide om han får den mur i sidste ende, han kan sikker fortsætte i månedsvis hvorimod de ansvarlig demokrater tænker på andre end sig selv og til sidst nødtvunget går med til det for nationen skyld!!!

Det tvivler jeg stærkt på.

Jeg læser Politico hver dag, og den har ikke nogen bias.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 22 minutter siden, Leonidas skrev:

Man hører nogen gange argumentet at en grænsemur ikke vil løse problemet. Lad os få et eksempel fra Israel:

Trumps mur vil være på 350 miles, hvis den bliver bygget, og grænsen er næsten 2.000 miles lang.

Der er i forvejen hegn af en slags langs 65 miles af grænsen.

Det vil sige, at hvis Trumps mur bliver bygget, så vil der være grænsehegn af en slags langs halvdelen af grænsen.

Er vi enige om det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 5 minutter siden, Anklageren skrev:

Trumps mur vil være på 350 miles, hvis den bliver bygget, og grænsen er næsten 2.000 miles lang.

Der er i forvejen hegn af en slags langs 65 miles af grænsen.

Det vil sige, at hvis Trumps mur bliver bygget, så vil der være grænsehegn af en slags langs halvdelen af grænsen.

Er vi enige om det?

Jeg har ikke sat mig ind i det byggetekniske, hvad vil du da frem til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

For 6 minutter siden, Leonidas skrev:

Jeg har ikke sat mig ind i det byggetekniske, hvad vil du da frem til?

Selve Trumps mur dækker kun en lille del af grænsen - så vi taler ikke om, at Trumps mur kan blive et effektivt værn.

Det ville være en falsk debat.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

PS

Demokraterne går ind for, at man kan bygge grænseværn, men vil kun bevilge omkring en milliard dollars til at bygge det for (men har været villigt til at indgå kompromis op til 1,6 milliarder dollars).

De priser kan sagtens matche israelernes grænseværn.

- også af den grund er debatten helt forfejlet.

Det er som om det er nødvendigt at overforenkle virkeligheden så meget, at debatten bliver "uvirkelig".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Jeg fandt lige, at det kostede israelerne 2 millioner dollars pr. mile at bygge deres grænseværn.

Trump sagde nej til demokraternes tilbud om at bevilge 1,6 milliarder dollars til at bygge grænseværn for.

Hvis det havde matchet israelernes udgifter ville Trump kunne bygge 800 miles grænseværn - og det er meget længere end han har planlagt - så kan vi snart få debatten om Trumps lukning af regeringen ind på det rette spor?

Det handler om priser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 16 timer siden, Anklageren skrev:

Selve Trumps mur dækker kun en lille del af grænsen - så vi taler ikke om, at Trumps mur kan blive et effektivt værn.

Det ville være en falsk debat.

Nu er det allerede "mur" på de åbne dele af grænsen, og jo en mur virker fordi der kan opsætte kamera og forsinker overskridelsen af grænsen så myndighederne kan eftersætte.

Om det er rent politik er en god ide er jeg noget mere skeptisk over for, at en mur/hegn har en effekt i forholde til  grænsebevogtning er ud over enhver tvivl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, modpol skrev:

Nu er det allerede "mur" på de åbne dele af grænsen, og jo en mur virker fordi der kan opsætte kamera og forsinker overskridelsen af grænsen så myndighederne kan eftersætte.

Om det er rent politik er en god ide er jeg noget mere skeptisk over for, at en mur/hegn har en effekt i forholde til  grænsebevogtning er ud over enhver tvivl.

Jeg mener bare, at de kan køre udenom, når den ikke dækker hele grænsen.

jeg er imod en mur af flere andre grunde, men det er en anden sag.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind