Jojojo

Tror jeg køber mig en peberspray

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Jeg har ikke rigtigt brug for så noget, og håber jeg aldrig kommer til at bruge så en, men efter være skudt in sidste år i Guatemala giver det måske mening.

Nu er det også legal, så kan jeg bruge det når en som hedder Pia kommer for tæt på.

😭😭 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hopeless

En dåse hårlak kan også bruges, har jeg HØRT 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)

- og så er de gode, når der er husspektakler i familien, og konen angriber :)

29 procent af børnene i 7. klasse har det seneste år oplevet fx at blive rusket, skubbet, revet i håret, slået eller sparket mindst én gang. Det viser en ny, stor undersøgelse fra Børnerådet blandt mere end 4.000 børn i 7. klasse.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/mere-end-hvert-fjerde-barn-udsaettes-vold-i-hjemmet

Nu vil der sikkert også komme børn, som bliver pacificeret med peberspray i hjemmet, men det er måske ikke værre end at blive sparket.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 13 minutter siden, Anklageren skrev:

- og så er de gode, når der er husspektakler i familien, og konen angriber :)

29 procent af børnene i 7. klasse har det seneste år oplevet fx at blive rusket, skubbet, revet i håret, slået eller sparket mindst én gang. Det viser en ny, stor undersøgelse fra Børnerådet blandt mere end 4.000 børn i 7. klasse.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/mere-end-hvert-fjerde-barn-udsaettes-vold-i-hjemmet

Nu vil der sikkert også komme børn, som bliver pacificeret med peberspray i hjemmet, men det er måske ikke værre end at blive sparket. 

Til alle tide vil jeg fortrække peberspray over bullets, og ja, jeg kan godt se ironien i de hele.

Men nu er det så fru Pia Kjærsgaard som har sat gang i de hele, så må hun også hænge på det.

😶

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 1 minut siden, Jojojo skrev:

Til alle tide vil jeg fortrække peberspray over bullets, og ja, jeg kan godt se ironien i de hele.

Men nu er det så fru Pia Kjærsgaard som har sat gang i de hele, så må hun også hænge på det.

😶

Jeg var lidt ironisk, men 33.000 kvinder er udsat for partnervold hvert år (Vold i nære relationer, Statens Institut for Folkesundhed, 2012).

Det er langt den mest udbredte form for vold i hjemmet, og derfor tror jeg, at det er i den forbindelse peberspray vil blive brugt mest - men nu på vi se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg vil også have en peberspray, bare til i tilfælde af at jeg skulle møde Pia K helt tilfældigt et eller andet sted!

At det giver "tryghed" er højst falsk tryghed. Sparker en hjemmerøver ens før ind og står med en pistol eller kniv er han sgu nok ikke bange for en peberspray.

Den eneste "gode grund" jeg kan se er hvis man er udsat for en konkret trussel af en eller anden art.

At man er bange for andre mennesker helt generelt tæller ikke, så bør man opsøge en psykolog, ikke anskaffe våben.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nu glemmer de fleste at "hustruvold" ikke nødvendigvis betyder at manden slår konen. Der findes masser af parforhold hvor kvinden er den fysisk overlegne. Og så har de fleste mænd en "grundholdning" om ikke at slå på kvinder - ikke engang hvis de slår på dem.

Og ja jeg har selv boet med sådan en, heldigvis ikke mere, sikke en psykopat-ko. Desværre har jeg et barn med hende, så helt slippe for hende kan jeg ikke.

Men hvorfor skulle den slags bedres af at lovliggøre våben?

Hvis man endelig har behov for selvforsvar, så har de fleste nok allerede en køkkenkniv, eller en boremaskine for den sags skyld.

Vold avler vold.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 10 minutter siden, snoozz skrev:

Nu glemmer de fleste at "hustruvold" ikke nødvendigvis betyder at manden slår konen. Der findes masser af parforhold hvor kvinden er den fysisk overlegne. Og så har de fleste mænd en "grundholdning" om ikke at slå på kvinder - ikke engang hvis de slår på dem.

Og ja jeg har selv boet med sådan en, heldigvis ikke mere, sikke en psykopat-ko. Desværre har jeg et barn med hende, så helt slippe for hende kan jeg ikke.

Men hvorfor skulle den slags bedres af at lovliggøre våben?

Hvis man endelig har behov for selvforsvar, så har de fleste nok allerede en køkkenkniv, eller en boremaskine for den sags skyld.

Vold avler vold.

Det ved jeg godt, så jeg plejer at tale om husspektakler. Kvinden kan også godt slå, selvom kun er fysisk underlegen.

- men i alle tilfælde kan en peberspray bruges under husspektakler - og dem er der mange af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, snoozz skrev:

Jeg vil også have en peberspray, bare til i tilfælde af at jeg skulle møde Pia K helt tilfældigt et eller andet sted!

At det giver "tryghed" er højst falsk tryghed. Sparker en hjemmerøver ens før ind og står med en pistol eller kniv er han sgu nok ikke bange for en peberspray.

Den eneste "gode grund" jeg kan se er hvis man er udsat for en konkret trussel af en eller anden art.

At man er bange for andre mennesker helt generelt tæller ikke, så bør man opsøge en psykolog, ikke anskaffe våben.

Utroligt at so få husker at pia K satte de hele igang.

Nu er det, "suprise"  DF som støtter forslaget om brug af peberspray, og vupti.

En enstemmig regering har stemmet for en eskalering af våben in Danmark.

Sov godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Hvis jeg skulle til Guatemala, ville jeg hurtigst muligt efter ankomsten anskaffe mig en pistol. Jeg ville ikke turde at gå rundt i et mellem- eller sydamerikansk land uden at være bevæbnet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.