Leonidas

Stram Kurs vil afholde demonstration med afbrænding af koran

Recommended Posts

Leonidas

http://aarhus.lokalavisen.dk/nyheder/2019-01-12/Provopolitikeren-Paludan-varsler-demonstrationer-med-koranafbrænding-Skyder-skylden-på-Østjyllands-Politi-3907501.html?fbclid=IwAR3EiSHjWj30kVQ0PW_AJsNW2gh4hvif-1RykrkkPvs1aUlbtKdL-jViNTA

Rasmus Paludan fra partiet Stram Kurs vil med det her skrive danmarkshistorie. Mon vi får en ny muhammedkrise med det her? Det er det mest ekstreme jeg har set længe. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Han er sgu et fjols uden lige.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg er ok med, at Paludan italesætter problemet med udemokratiske islamister. Men når han selv falder ned på deres niveau, så synes jeg ikke længere, at det er særligt konstruktivt. Så er det provokation for provokationens skyld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 2 timer siden, Leonidas skrev:

http://aarhus.lokalavisen.dk/nyheder/2019-01-12/Provopolitikeren-Paludan-varsler-demonstrationer-med-koranafbrænding-Skyder-skylden-på-Østjyllands-Politi-3907501.html?fbclid=IwAR3EiSHjWj30kVQ0PW_AJsNW2gh4hvif-1RykrkkPvs1aUlbtKdL-jViNTA

Rasmus Paludan fra partiet Stram Kurs vil med det her skrive danmarkshistorie. Mon vi får en ny muhammedkrise med det her? Det er det mest ekstreme jeg har set længe. 

268867.jpg

Paludan er af fuldstændig den samme støbning, som dem der har brændt Dannebrog af 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LesterCrest

Vi burde være bedre end det.

Jeg har rejst en del rundt i verdenen. Blandt andet besøgte jeg Latin-amerika efter at der var skiftet ud i toppen af nogle regimer. I et land arbejdede USA under bordet for at vælte en ny regering som havde væltet en anden der gik for at være diktatorisk, hvilket jeg er ved at skrive om. Livet har lært mig at være kynisk. Folkene på gulvet har det ikke bedre end de havde det under den gamle regering. Aviser bliver stadig forbudt. Folk der undervejs får "forkerte" tanker, ser deres karriere slutte ret brat.

Mellemøsten vil forblive mellemøsten. Der var krig inden Islams etablering i området og der vil være krig efterfølgende. De har kun oplevet forholdsvis fredelige perioder under det Osmanske rige og under mandat styret i mellemkrigsårene. Dvs. i perioder, hvor tingene blev styret udefra. Det samme gælder for Afrika. Et land hvor der lige har været valg og hvor man ikke kan skylde skylden på Islam er Congo. Går det fint i Congo. Nej. Sidste gang det gik fint i Congo var da Belgierne var der!

Vi behøver ikke at brande materiale fra en flok hedninge af for at fortælle os selv at verdenen udenfor er et forfærdelig sted. Vi ved bedre fordi vi er bedre mennesker. Derfor er hans protest et både tomt, provokerende og fuldstændigt værdiløst statement.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 3 timer siden, LesterCrest skrev:

Vi burde være bedre end det.

Jeg har rejst en del rundt i verdenen. Blandt andet besøgte jeg Latin-amerika efter at der var skiftet ud i toppen af nogle regimer. I et land arbejdede USA under bordet for at vælte en ny regering som havde væltet en anden der gik for at være diktatorisk, hvilket jeg er ved at skrive om. Livet har lært mig at være kynisk. Folkene på gulvet har det ikke bedre end de havde det under den gamle regering. Aviser bliver stadig forbudt. Folk der undervejs får "forkerte" tanker, ser deres karriere slutte ret brat.

Mellemøsten vil forblive mellemøsten. Der var krig inden Islams etablering i området og der vil være krig efterfølgende. De har kun oplevet forholdsvis fredelige perioder under det Osmanske rige og under mandat styret i mellemkrigsårene. Dvs. i perioder, hvor tingene blev styret udefra. Det samme gælder for Afrika. Et land hvor der lige har været valg og hvor man ikke kan skylde skylden på Islam er Congo. Går det fint i Congo. Nej. Sidste gang det gik fint i Congo var da Belgierne var der!

Vi behøver ikke at brande materiale fra en flok hedninge af for at fortælle os selv at verdenen udenfor er et forfærdelig sted. Vi ved bedre fordi vi er bedre mennesker. Derfor er hans protest et både tomt, provokerende og fuldstændigt værdiløst statement.

Dumt at spilde penge på en koran for at brænde lortet af, men ham om det.

Der skal nok blive mere ballade med koran tilhængerne, sygt en skide bog frembringer de reaktioner, men fedt han tør provokere dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 14 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg er ok med, at Paludan italesætter problemet med udemokratiske islamister. Men når han selv falder ned på deres niveau, så synes jeg ikke længere, at det er særligt konstruktivt. Så er det provokation for provokationens skyld.

Hvis du så videoen fra Aabybro, så giver det faktisk mening han er så utilfreds med #ØstjyllandsPoliti

hold nu kæft en amatørforestilling de gav der🤮

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 10 minutter siden, Tormentor skrev:

Hvis du så videoen fra Aabybro, så giver det faktisk mening han er så utilfreds med #ØstjyllandsPoliti

hold nu kæft en amatørforestilling de gav der🤮

Den har jeg ikke set endnu.

Men nu er jeg heller ikke blandt dem, der ikke kan følge Paludan overhovedet. Tværtimod mener jeg, at han har en pointe i sin italesættelse af problemet med, at der findes en række hardcore islamister, der ikke kan acceptere, at nogen har en anden mening end dem selv og vover at kritisere Islam offentligt. Paludan har helt ret i, at vi som danskere ikke skal acceptere, at nogle hardcore muslimer vil bestemme, hvad vi må sige og ikke sige!

Når dette er sagt, synes jeg stadig, at han synker for lavt, når han ligefrem vil til at brænde koranen af med urin, fæces o.s.v. Det synes jeg er for plat. Han behøver ikke synke ned på Islamisternes lave niveau for at fremføre sin pointe.

Jeg er såmænd enig i mange af de ting, han siger. Men hans metoder er af og til for provokerende. Han bør i højere grad prøve at indgå i en saglig og konstruktiv dialog fremfor hele tiden at optrappe konflikten. Når han selv begynder at bruge samme metoder som dem, han kritiserer, så sætter han sig ned på deres niveau og bliver dermed dobbeltmoralsk. Og så bliver hans kritik pludselig hul og hyklerisk.

Mit råd til Paludan: Nøjes med at fremføre din kritik sagligt og sobert! Så tror jeg, at flere ville lytte til dig, for jeg tror nok, at mange danskere rationelt kan se, at du HAR ret i mange af dine kritikpunkter! Men når du selv synker ned på dine fjenders niveau, bliver du jo selv en del af problemet....

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
Skrevet (redigeret)
For 13 minutter siden, Lucianone skrev:

Den har jeg ikke set endnu.

Men nu er jeg heller ikke blandt dem, der ikke kan følge Paludan overhovedet. Tværtimod mener jeg, at han har en pointe i sin italesættelse af problemet med, at der findes en række hardcore islamister, der ikke kan acceptere, at nogen har en anden mening end dem selv og vover at kritisere Islam offentligt. Paludan har helt ret i, at vi som danskere ikke skal acceptere, at nogle hardcore muslimer vil bestemme, hvad vi må sige og ikke sige!

Når dette er sagt, synes jeg stadig, at han synker for lavt, når han ligefrem vil til at brænde koranen af med urin, fæces o.s.v. Det synes jeg er for plat. Han behøver ikke synke ned på Islamisternes lave niveau for at fremføre sin pointe.

Jeg er såmænd enig i mange af de ting, han siger. Men hans metoder er af og til for provokerende. Han bør i højere grad prøve at indgå i en saglig og konstruktiv dialog fremfor hele tiden at optrappe konflikten. Når han selv begynder at bruge samme metoder som dem, han kritiserer, så sætter han sig ned på deres niveau og bliver dermed dobbeltmoralsk. Og så bliver hans kritik pludselig hul og hyklerisk.

Mit råd til Paludan: Nøjes med at fremføre din kritik sagligt og sobert! Så tror jeg, at flere ville lytte til dig, for jeg tror nok, at mange danskere rationelt kan se, at du HAR ret i mange af dine kritikpunkter! Men når du selv synker ned på dine fjenders niveau, bliver du jo selv en del af problemet....

Du har helt ret i, han gør det for let for skyklapperne at kunne fokusere på det, end at manden har ret i der er lukket en kultur ind her der aldrig nogen sinde bliver et plus.

Jeg er ret sikker på, han slet ikke får lov at gennemføre den demo, for Politiet kan ikke holde orden med alt det der vil vælte op mod manden.

Redigeret af Tormentor
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Jeg har aldrig været særlig vild med jurister.

Alene det, at Paludan har valgt at studere jura, synes jeg siger meget om ham.

Han laver de her pressestunts, fordi han er karrierepolitiker, og det er forkert, at politiet møder op til hans pressestunts, fordi der er for få politibetjente, og de skulle hellere bruge tiden på at opklare hjemmerøverier og den slags.

Paludan er altså en stor egoist, som er mere interesseret i sine egne personlige interesser end i et bedre samfund, fordi han lægger beslag på politiet. 

Politiet: Vi kommer ikke

De 243 betjente som der nu bruges på grænsekontrol (ud over hvad der var af grænsekontrol førhen i tiden) - forsømmer også andre politiopgaver (som tidligere blev foretaget) - og det vil Paludan gøre værre.

Jeg tror ikke Rasmus Paludan kommer i Folketinget, fordi han ikke kan samle stillere nok til at blive opstillingsberettiget.

Fiasko 

Klaus Riskær Pedersen har indsamlet 11.261 vælgererklæringer på to måneder, men Stram Kurs har kun indsamlet 2.958 vælgererklæringer på et år. Der kræves 20.109 vælgererklæringer for at opstille til det næste folketingsvalg, og de forældes efter halvandet år.

https://valg.oim.dk/valg/digitale-vaelgererklaeringer

Det går i sneglefart, og det er den egentlige grund til, at han vil brænde koraner af. 

Mon ikke han med tiden vil nå op på at samle lige så mange - eller nærmere få - stillere som det hedengangne Danskernes Parti?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind