Anklageren

Fertilitet, overbefolkning og migration

Recommended Posts

Anklageren

For at opretholde en befolkning, skal en kvinde i gennemsnit føde omkring 2,1 børn - og så siger man, at fertiliteten er 2,1

I Danmark er fertiliteten dalet fra 2,6 i 1960 til 1,7 i 2016 - så der bliver færre danske, og det ved du sikkert i forvejen.

Jorden er helt vildt overbefolket, og det er årsag til de fleste problemer som mangel på ressourcer, forurening og global opvarmning.

Det er derfor glædeligt at fertiliteten daler.

Det gør den ikke kun i de rige lande.

I et land som Tyrkiet, er fertiliteten dalet fra 6,4 i 1960 til 2,1 i 2016 - så Tyrkiet opretholder lige netop befolkningens størrelse.

I et land som Ægypten, er fertilitetenmere end halveret fra 6.7 i 1960 til 3,3 i 2016.

I troperne føder man flest børn, og fertiliteten er også dalet mindst. I Uganda er fertiliteten dalet fra 7,0 til 5,6.

Det er tydeligt, at kvinder føder færrest børn i de udviklede lande - så man vil løse en masse problemer, hvis de fattige lande får et økonomisk løft

Jeg tænker ikke på bistand, men på global frihandel, så alle lande får lige muligheder for velstand.

Trump har gjort det tydeligt for de fleste, at både USA, Canada, EU og Kina har handelshindringer i form af toldmure og bureaukrati.

Det ville også afhjælpe mange problemer med migration, hvis de fattige lande blev mere attraktive al leve i.

https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Spot on!

Erfaringen viser at fødselsraten falder i takt med at velstanden stiger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Befolkningsudskiftningen er en realitet.

Men der er desværre mange, som ikke vil indse det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 53 minutter siden, Leonidas skrev:

Befolkningsudskiftningen er en realitet.

Men der er desværre mange, som ikke vil indse det.

Du var ikke meget for at sætte spot on at fødselsraten falder i takt med at velstanden stiger 🙂

Jeg tænkte ellers på, at jeg også interesserer mig for meget andet end indvandring, da jeg skrev oplægget, og at det vigtigste er at redde kloden - men OK.

Jeg anser det du skriver, som en tilkendegivelse af,  at du ser dig selv for at være en profet, som kan kigge ind i fremtiden 😏

Det tror jeg nu ikke meget på, at man kan. Jeg har igen kigget på DST, og det er ikke en forudsigelse - men en fremskrivning der viser, hvordan det vil se ud, hvis indvandringen fortsætter, som den er i dag

iSKGTO5.jpg

Der vil være flere danskere, end der er i dag - både i 2050 og i 2060 - fordi levealderen stiger mere end fødselstallet daler.

Der vil være 867.000 indvandrere og efterkommere fra ikke vestlige lande i 2060.

Det er ikke en befolkningsudskiftning.

Redigeret af Anklageren
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Hahahhahaha...Hvis du selv tror på hvad du selv skriver!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 3 minutter siden, Leonidas skrev:

Hahahhahaha...Hvis du selv tror på hvad du selv skriver!

Det har taget 50 år at nå op på de 5-6% muslimer vi har i dag.

Det er ikke noget, der går hurtigt.

Du kigger flere hundrede år ud i fremtiden, og det kan man da ikke.

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Har du regnet dig præcis frem til, hvornår vi når frem til det højeste antal etniske danskere? Du har vel hørt om at ikke etniske danskere tæller som danskere i DST?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Det irriterer mig grænseløst når jeg ser en fremmed. Derfor er antallet allerede overskredet min grænse. Jeg hader jer som ikke fatter en skid.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 2 minutter siden, Leonidas skrev:

Har du regnet dig præcis frem til, hvornår vi når frem til det højeste antal etniske danskere? Du har vel hørt om at ikke etniske danskere tæller som danskere i DST?

Jeg ved ikke hvad du tænker på.

Jeg nævnte, at der er 5-6% muslimer i dag - og at det har taget 50 år at nå dertil -  og om man er muslim har ikke noget at gøre med, om man regnes som dansker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 10 minutter siden, Leonidas skrev:

Det irriterer mig grænseløst når jeg ser en fremmed. Derfor er antallet allerede overskredet min grænse. Jeg hader jer som ikke fatter en skid.

I min familie lever vi, som vi altid har gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind