snoozz

Hvad gør i med online fupmagere ?

Recommended Posts

snoozz

Jeg kender en pige. En jeg har kendt 6-7 år snart.

De første 5 år gik det fint.

Hun lånte lidt småbeløb hist og her, men betalte altid tilbage som aftalt.

Men så begyndte hun at fuppe, ikke kun mig, men også andre online. Enten ved at sælge ting som aldrig dukkede op, eller de dukkede defekte op - som tydeligvis ikke var transport skade, men skader sket før transporten.

Og i øvrigt nægtede at finde en "mindelig løsning". Eller ved direkte at låne kontanter af godtroende fjolser (som mig åbenbart) med lovning på snarlig tilbagebetaling, eller i al fald næste 1.

Jeg ved at politiet ikke gør noget i den type sager, så jeg har droppet at anmelde hende.

Jeg er heller ikke typen der deler tæv ud. I al fald ikke til piger.

Hvad kan man ellers...? Lave en hade-facebookside? Advare alle imod hende over hele internettet de steder man ved hun kommer ? Forsøge at finde hendes mor ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Ser ikke de mennesker som fupper en mere, så enkelt kan det løses.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hopeless

Der er da ingen grund til at se mere til hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

NEj men hun skal da mobbes, eller generes på en eller anden vis?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Lad være med at bruge mere tid på hende. 
Anmeld hende, bare så det er på plads. Det gør absolut en forskel om vi anmelder eller ej. Måske får du personligt, ikke noget ud af det. Men statistikkerne som er med til at finansierer politiet, skal gerne afspejle behovet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IHS

Ang. pigens bedrageri med salg af ting hun aldrig sender, eller som tydeligvis er defekte inden de overhovedet er afsendt, så synes jeg du skal anmelde det til det nye landsdækkende center for it-relateret økonomisk kriminalitet (LCIK), der blev indviet her d. 8. Du kan indgive anmeldelsen her: https://politi.dk/anmeld/it-relateret-oekonomisk-kriminalitet Giv om muligt også de andre du ved er blevet snydt besked om at anmelde hende samme sted. Jo flere anmeldelser jo bedre.

Med hensyn til hendes lån, så er det nok bare ærgerligt, med mindre der er tale om større beløb.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LesterCrest

Jeg bilver skuffet over den slags amatører. Jeg stopper med at beskæftige mig med dem. Jeg har haft et langt liv og har været omkring. Måske skulle man slå hårdt ned og dømme dem deltagelse i en slags konference hvor de over nogle dage kan lære at gøre tingene ordentlig som man gør i udlandet 😀

Jeg forstår ikke folks motivation. Jeg har set nogle episoder af luksusfælden hvor folk låner og køber ting på kredit for at sælge dem med tab med det samme. Det er så uforståligt for mig at jeg slet ikke vil have med den slags personer at gøre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Okay hun er hermed anmeldt!  HVad der videre sker aner jeg ikke, men så har de da "øje på hende" - nej politiet er nok lige så udueligt som de plejer at være, selvom de nu har denne "special-enhed".

Jeg havde bare ikke et problem med at låne hende penge, da jeg havde gjort det mange gange før, og hun altid havde betalt tilbage.

Konkret drejer det sig om et TV, som hun sagde var kun 2 uger gammelt, og fordi hendes far netop var død, derfor var stort set ubrugt. Så kommer det frem, med tydelige skader, som det er røget på gulvet eller lign.

Men selve papkassen er helt uskadt = altså sådan var det INDEN det blev pakket, ellers ville der også være skader på papkassen.

MHT luksusfælden:

Det er en velkendt "metode" at købe telefoner på afbetaling, for at sælge dem, og dermed får lidt kontanter.

Det virker, men kan sgu ikke anbefales !

Men det er ikke ulovligt at gøre sådan .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
1 time siden, snoozz skrev:

Okay hun er hermed anmeldt!  HVad der videre sker aner jeg ikke, men så har de da "øje på hende" - nej politiet er nok lige så udueligt som de plejer at være, selvom de nu har denne "special-enhed".

Jeg havde bare ikke et problem med at låne hende penge, da jeg havde gjort det mange gange før, og hun altid havde betalt tilbage.

Konkret drejer det sig om et TV, som hun sagde var kun 2 uger gammelt, og fordi hendes far netop var død, derfor var stort set ubrugt. Så kommer det frem, med tydelige skader, som det er røget på gulvet eller lign.

Men selve papkassen er helt uskadt = altså sådan var det INDEN det blev pakket, ellers ville der også være skader på papkassen.

MHT luksusfælden:

Det er en velkendt "metode" at købe telefoner på afbetaling, for at sælge dem, og dermed får lidt kontanter.

Det virker, men kan sgu ikke anbefales !

Men det er ikke ulovligt at gøre sådan .

Det med telefonerne er ulovligt hvis hun når hun køber dem er klar over at hun ikke kan betale, så er det bedrageri, køber hun dem i godt tro og er overbevist om at hun skal afdrage helt normalt så må man godt. Så hvis hun allerede har købt en telefon på afbetaling og ikke er i stand til at afdrage på den, og så går ud og køber en mere, så har hun et problem.

Mht det med at hænge hende ud på medier osv. så er det vildt fristende, men desværre også bare ulovligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg tror da ikke det er decideret ulovligt at købe en telefon på afbetaling, ikke fordi man har brug for en telefon, men bare for at sælge den ? Hvis man ellers betaler regningerne der følger med !

Hvad er det helt præcist der gør det ulovligt hvis jeg fx lave en facebookside, og udelukkende omtaler mine dårlige oplevelser med denne person?. Det kunne såmænd også handle om min ekskæreste, eller noget helt 3. Dansk folkeparti eller SF gg.

Er det hvis man nævner en bestemt persons navn og adresse? Og i så fald, må man så istedet bruge personens "internet-navn" som fx for mit vedkommende er Snoozz?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind