snoozz

Hvad gør i med online fupmagere ?

Recommended Posts

basle72
On 12/1/2019 at 19:04, snoozz skrev:

Jeg tror da ikke det er decideret ulovligt at købe en telefon på afbetaling, ikke fordi man har brug for en telefon, men bare for at sælge den ? Hvis man ellers betaler regningerne der følger med !

Hvad er det helt præcist der gør det ulovligt hvis jeg fx lave en facebookside, og udelukkende omtaler mine dårlige oplevelser med denne person?. Det kunne såmænd også handle om min ekskæreste, eller noget helt 3. Dansk folkeparti eller SF gg.

Er det hvis man nævner en bestemt persons navn og adresse? Og i så fald, må man så istedet bruge personens "internet-navn" som fx for mit vedkommende er Snoozz?

Hvis du anklager en person for noget ulovligt i offentligt rum, og denne person kan identificeres, så er det ulovligt.

Der er intet ulovligt i at købe noget på afbetaling, og sælge det igen inden det er betalt, med mindre der er ejendomsforbehold i i købekontrakten, eller hvis køber godt ved på købstidspunktet at det kommer jeg aldrig til at betale, i så fald er det bedrageri

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 23 minutter siden, basle72 skrev:

Hvis du anklager en person for noget ulovligt i offentligt rum, og denne person kan identificeres, så er det ulovligt.

Der er intet ulovligt i at købe noget på afbetaling, og sælge det igen inden det er betalt, med mindre der er ejendomsforbehold i i købekontrakten, eller hvis køber godt ved på købstidspunktet at det kommer jeg aldrig til at betale, i så fald er det bedrageri

Men hvad nu hvis anklagen om "noget ulovligt" er sand og bevisbar? Altså fx man har overført penge, eller nogen har skudt en person som, helt faktuel kan bevises, fx kontoudskrift, eller man har den benyttede pistol?

Men man har ikke helt nok til politiet, fx er det jo ikke et bevis på hvem der har affyret pistolen, og en overførsel fra min konto til en andens beviser jo heller ikke andet end det er sket, hvorfor og for hvad står der jo ikke...?

Det er kun fiktive eksempler....?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
1 time siden, snoozz skrev:

Men hvad nu hvis anklagen om "noget ulovligt" er sand og bevisbar? Altså fx man har overført penge, eller nogen har skudt en person som, helt faktuel kan bevises, fx kontoudskrift, eller man har den benyttede pistol?

Men man har ikke helt nok til politiet, fx er det jo ikke et bevis på hvem der har affyret pistolen, og en overførsel fra min konto til en andens beviser jo heller ikke andet end det er sket, hvorfor og for hvad står der jo ikke...?

Det er kun fiktive eksempler....?

Stadig ulovligt, de eneste der må offentliggøre sådan noget er politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 14/1/2019 at 09:12, basle72 skrev:

Det vil være injurier, men hvis man kan bevise forholdet i retten, så kan man frifindes for injurier.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 12/1/2019 at 09:05, snoozz skrev:

Okay hun er hermed anmeldt!  HVad der videre sker aner jeg ikke, men så har de da "øje på hende" - nej politiet er nok lige så udueligt som de plejer at være, selvom de nu har denne "special-enhed".

Hov hov små slag, nu er det jo ikke altid muligt grundt beviser at gøre noget, men det betyder ikke at politiet er uduelig. Desuden er det også et spørgsmål omkring ressourcer, altså prioritering.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind