Lucianone

Hvorfor dit nick?

Recommended Posts

Lucianone

Herinde ser man mange sjove profilnavne. Så det har fået mig til at spekulere i, hvorfor folk vælger det nick, de gør.

Så hvad er begrundelsen for DIT valg af nick?

Som regel vil jeg tro, at man vælger et nick, man identificerer sig med. Hvis man hedder "Kommunisten47", så ER man jo nok kommunist. Og hedder man "Pacifist", ja, så ER man jo nok pacifist. Men der er andre nicks, der er mere tvetydige, hvor det kunne være interessant at høre begrundelsen for valget af nick...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Mit nick er italiensk og Lucianone betyder bare Store Luciano. Luciano er et navn.

Mit valg af nick skyldes, at Juventus´daværende sportsdirektør, Luciano Moggi, i 2006 blev dømt for at skulle have købt og betalt fodbolddommere, som angiveligt skulle have hjulpet Juventus til at vinde mesterskaber.

Problemet var imidlertid, at der aldrig blev fundet beviser i sagen. Derfor støttede og støtter jeg Luciano Moggi i hans efterhånden årelange kamp for Justits. Men systemet i Italien er jo mega korrupt, så det er en Justits som systemet næppe vil give ham og Juventus. Jeg er selv i dag meget i tvivl om, der overhovedet var hold i anklagerne dengang. Fordi ingen af de dommere, der dømte Juventus´kampe, kunne bevises at have modtaget penge eller andre modydelser for at lade Juventus vinde. Og den dommer (De Santis, hed han), som mange mente var Pro-Juventus, var i virkelighedens verden dén af alle dommere i Italien, som havde den mest negative statistik med Juventus! Med ham tabte Juventus flere kampe end med nogen anden dommer!! Og alligevel hed det sig, at han skulle have favoriseret Juventus.

Den sag VAR og ER en farse. Derfor støtter jeg moralsk Luciano Moggi ved at kalde ham Lucianone - Store Luciano!

Den største indikation for, at Juventus dengang IKKE vandt på grund af dommerne, ser vi i disse år. Selvom Moggi blev sat ud af spil og Juventus skiftede ledelse, skete der blot det, at Juventus i dag vinder endnu flere mesterskaber end dengang. I skrivende stund har de vundet syv år i træk. HELT uden dommerhjælp! Så det indikerer, at det jo nok ikke var på grund af dommerne, at de også tit vandt DENGANG....

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Da jeg lavede min profil på SOL-debatten for efterhånden mange år siden, var det meningen at det bare skulle være en sjov profil som skrev nogle platte kommentarer. Jeg gjorde derfor ikke noget særligt ud af at finde på et godt profilnavn og tog bare et grimt fornavn og et grimt efternavn og googlede et billede af en grim person.

Jeg begyndte så efterhånden også at bruge profilen til at skrive mere seriøse indlæg men da folk var begyndt at lære mig at kende, syntes jeg ikke at jeg kunne være bekendt at skifte profilnavn. Så jeg har hængt på det grimme profilnavn lige siden.🙄

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg lavde mit nick efter Thomas Sneum - en gammel, men tit overset helt. 

thomas-sneum.jpg

Thomas Sneum (21. maj 1917 i Sønderho på Fanø – 3. februar 2007 i Roskilde) var en dansk flyverofficer, som var blandt de første engelsk agenter i Danmark under Anden Verdenskrig. Hans mest spektakulære bedrift var, da han i 1941 fotograferede to Freya-radarstationer på Fanø og fløj tværs over Vesterhavet til Storbritannien i et lille Hornet Moth-fly sammen med vennen Kjeld Pedersen.

Sneum var løjtnant i Marinens Flyvevæsen, men tog sin afsked 14. april 1940 for at komme til England. Han planlagde at flygte til Sverige med en kutter, men det mislykkedes. Han tog derefter hjem til sine forældre på Fanø. Her opstillede tyskerne "metalrammer" (som senere skulle vise sig at være radarstationer af typen Freya, og det lykkedes Sneum at fotografere dem. Sneum præsenterede sine oplysninger for hærens øverstkommanderende, general Prior, generalstabschef, general Gørtz og folk fra den danske efterretningstjeneste, som ikke indså betydningen af "metalrammerne" – "de skraldgrinede blot" ifølge Sneum.

I øvrigt er romanen "London Kalder" af Ken Follett inspireret af Sneums bedrifter.

http://denstoredanske.dk/Danmarks_geografi_og_historie/Danmarks_historie/Danmark_1849-1945/Thomas_Sneum

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

I mit er der kun det, du selv vil lægge i det. Det gør folk på forum ofte.

Amen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Jeg fik min på soldebatten efter en af brugere blev sur på min gebrokken Dansk, Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

@DenBruneMunk:

Jeg googlede navnet og fandt frem til, at det er noget med en munk, som blev idømt en lang straf og for at undslippe, lovede han at skrive et værk større end Biblen. Han kom i tidsnød og så måtte han lade sig hjælpe af Djævlen selv for at gøre Bilblen færdig. Det kom der efter sigende Satans Bibel ud af.

Det er i korte træk, hvad jeg fik ud af historien. Men måske opfatter du selv - eller andre - historien anderledes. Den var lidt indviklet og jeg skimmede den kun hurtigt igennem, så jeg kan have misset et par detaljer.

@Ieet:

Velkommen til.

Herinde slås der hurtigere ned på Off Topic end på d-d. Hvilket er både godt og skidt. Godt fordi alt for mange tråde blev afsporet på d-d. Skidt fordi nogle gange er det også hyggeligt med lidt Off Topic. Jeg har dog lagt mærke til, at så længe man ikke overdriver det, kan de godt godtage en smule Off Topic også herinde.

Mit korte svar til dit Off Topic-spørgsmål er, at jeg tror, at reptilians både eksisterer som interdimensionelle væsener og evt. også har eksisteret som fysiske væsener i dette univers. Om de interdimensionelle opstod efter big bang? Det vil jeg da mene. Så gamle er de vel heller ikke? Men et andet spørgsmål er så, om Big Bang overhovedet er foregået? Hvis verden skabtes af Gud eller en anden skaber, så er Big Bang måske noget, der aldrig er foregået. Men hvad ved jeg? Dine spørgsmål er nok for store til at svare kort på i denne tråd. Så måske kan vi oprette en tråd til emnet, hvis det har interesse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hopeless

Jeg er bare helt håbløs. Til rigtig mange ting, faktisk.

Faktisk var jeg oprindeligt hopeless_angel, men jeg kan ikke huske mit login, så jeg måtte lave en forkortet profil. Det passer også meget godt, for jeg var også håbløs til at være engel.

Jeg har været den håbløse engel på flere fora, også på Sol, hvor jeg kan se flere af jer kommer fra. Og på Mingler - det var en dejlig (men nu afdød) side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

Det er slet ikke så ringe at  være håbles.

At være somebody kan være meget krævende.

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind