Convex Earth

Komikken breder sig?

Recommended Posts

Convex Earth

Komikken breder sig?

https://www.altinget.dk/artikel/dagens-overblik-udviste-paa-lindholm-kan-faa-stoette-til-faergebilletten

"Dagens overblik: Udviste på Lindholm kan få støtte til færgebilletten.

Velkommen til Altingets overblik over torsdag morgens politiske nyheder.

Dagens første historie finder vi i Berlingske, der skriver, at færgen til Udrejsecenter Lindholm sandsynligvis hverken får så høje billetpriser eller langt mellem afgangene, som flere ministre i regeringen ellers tidligere har bebudet.

Færgen skal nemlig ifølge et notat til Folketingets retsudvalg have flere daglige afgange, for at udrejsecenteret kan oprettes inden for rammerne af blandt andet Den Europæiske Menneskerettighedskonvention.

Desuden skal de af Lindholms kommende beboere, der ikke har råd til “jævnlig” overfart, ifølge notatet “suppleres af en dispensations- eller tilskudsordning”. Det står i skarp kontrast til flere udmeldinger fra blandt andet udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) og justitsminister Søren Pape Poulsen (K)."

Det er jo komisk - ja nærmest tragikomisk, at bruge millioner af kroner på at oprette et nyt udrejsecenter på øen Lindholm for skatteydernes penge, og så betale beboerne for at rejse derfra som det passer dem med færgen!

Det har da intet med et såkaldt paradigmeskifte i udlændinge politikken at gøre!

Det virker nærmest som om, at politikerne gør sig selv til grin?

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 12 minutter siden, Convex Earth skrev:

Det er jo komisk - ja nærmest tragikomisk, at bruge millioner af kroner på at oprette et nyt udrejsecenter på øen Lindholm for skatteydernes penge, og så betale beboerne for at rejse derfra som det passer dem med færgen!

Komisk er måske hvordan det fortolkes på mange måder men der er kun en sandhed, de skal møde op på øen om aften og sove og blive der til næste morgen, så er jeg fløjtende ligeglad med tilskud og om færgen sejler 1000 gange om dagen. Det er ikke relevant for emnet. Vigtigt er de samles på samme afskærmet sted 1 gang hvert døgn.
At man så senere tager privilegier fra dem når først øen fungerer, det tager vi der :) Og det gør de nok, hvis den ø bliver åbnet som planlagt. Først skridt er bare at få den åbnet, så er det lettere at begrænse og sige hovsa bagefter.

Jeg aner ikke om de straffes hvis de bliver væk men så ryger de vel i en lukkede afdeling for en periode, så lad dem bare prøve, der må en konsekvens for ikke at møde op på øen hver dag.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Ja det er en joke. 
Det er jo så ikke så meget anderledes en forholdende er nu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 32 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Ja det er en joke. 
Det er jo så ikke så meget anderledes en forholdende er nu. 

Præcis men det kan det blive, når man ikke opfører sig pænt, sådan er opdragelse af børn også eller indsatte som ikke overholder regler, eller i det hele taget et rets samfund som vores.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)

Jeg forstår slet ikke, at nogen har troet, det skulle være en stramning i forhold til noget som helst.

Det tager tyve minutter at sejle med færgen, og det svarer til at tage bybussen.

Det skyldes måske, at jeg ikke har bil, men jeg har flere både.

Der er ikke mange veje i Grønland, så vi sejler - og det er let nok.

Hvis man har tænkt sig at fængsle dem i stedet for, så er det noget andet - men det kan man gøre hvor som helst - så det er heller ikke en ændring ved at placere det på øen.

Personligt ville jeg hellere bo på Lindholm, end i et center i Vestjylland, hvis jeg skulle vælge.

Redigeret af Anklageren
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Convex Earth
For 2 timer siden, Anklageren skrev:

Jeg forstår slet ikke, at nogen har troet, det skulle være en stramning i forhold til noget som helst.

Det tager tyve minutter at sejle med færgen, og det svarer til at tage bybussen.

Det skyldes måske, at jeg ikke har bil, men jeg har flere både.

Der er ikke mange veje i Grønland, så vi sejler - og det er let nok.

Hvis man har tænkt sig at fængsle dem i stedet for, så er det noget andet - men det kan man gøre hvor som helst - så det er heller ikke en ændring ved at placere det på øen.

Personligt ville jeg hellere bo på Lindholm, end i et center i Vestjylland, hvis jeg skulle vælge.

Ja, hvis politikerne havde valgt at placere dem på Grønland, så tror jeg at de hurtigt havde valgt at rejse frivilligt hjem til deres egne lande igen! :D

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
For 22 minutter siden, Convex Earth skrev:

Ja, hvis politikerne havde valgt at placere dem på Grønland, så tror jeg at de hurtigt havde valgt at rejse frivilligt hjem til deres egne lande igen! :D

God ide at prisen til at oprette dette center tages fra blok tilskudet fra Grønland så er det selvfinansierende.

Så ligge vi det så langt fra andre bygder at det ikke bliver et problem at de kan gå frit i "naturen" :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 1 time siden, deliciouscookie skrev:

God ide at prisen til at oprette dette center tages fra blok tilskudet fra Grønland så er det selvfinansierende.

Så ligge vi det så langt fra andre bygder at det ikke bliver et problem at de kan gå frit i "naturen" :)

Hvordan kan man skrive om noget, som man ved så lidt om?

Tilskuddet til Grønland ligger fast, fordi det er aftalt i selvstyreloven.

Citat: Lov om Grønlands Selvstyre

§ 5. Staten yder Grønlands Selvstyre et årligt tilskud på 3.439,6 mio. kr., jf. dog § 8, stk. 1. Beløbet er angivet i 2009-pris- og -lønniveau.

Stk. 2. Tilskuddet reguleres årligt i overensstemmelse med stigningen i det generelle pris- og lønindeks på finansloven det pågældende år.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=125052

Desuden tager vi med tak imod det ekstraordinære tilskud på 1,6 milliarder til grønlandske lufthavne 🙂

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/loekke-klar-med-16-milliarder-til-groenlandske-lufthavne/7301018

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 2 timer siden, Convex Earth skrev:

Behold dem bare :D

Danskerne bestemmer ikke noget i Grønland 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Convex Earth
For 15 timer siden, Anklageren skrev:

Behold dem bare :D

Danskerne bestemmer ikke noget i Grønland 🙂

Det vil sige at Grønland er et selvstændigt land? :D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind