Patrioten

Hvad er op og ned ?

Recommended Posts

Zorglup
Lige nu, Anklageren skrev:

Du er alt for benovet af eksperter - og du har åbenbart ingen gode argumenter, så nu bliver du personlig :D

Og du er voldsom benovet over dig selv ;)
Og jeg har da vist forklaret et og andet. At du så mener, at jeg mener, at de fattige skulle have nogen flere penge, står for din regning.

1 time siden, Anklageren skrev:

Havde vi ikke haft indvandrerne, ville arbejdsløsheden have været endnu højere.

Helt ud af det blå. En tanke du fik imens du rodede med lommefnuller ?

1 time siden, Zorglup skrev:

Link ?

For 19 minutter siden, Anklageren skrev:

Er det en vittighed, at du beder om link?

Jeg har et eksamensbevis, der viser, at jeg er uddannet lærer i samfundsfag, så jeg kan vel godt tillade mig at skrive noget selv?

I rest my case ;)
Så du tror at arbejdsløsheden ville have været højere ? Er der noget der understøtter det, andet end dine tanker ?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 31 minutter siden, Anklageren skrev:

Jeg har et eksamensbevis, der viser, at jeg er uddannet lærer i samfundsfag, så jeg kan vel godt tillade mig at skrive noget selv?

Selvfølgelig kan du da det, men det betyder da længst ikke, du har ret.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 24 minutter siden, Zorglup skrev:

Og du er voldsom benovet over dig selv ;)
Og jeg har da vist forklaret et og andet. At du så mener, at jeg mener, at de fattige skulle have nogen flere penge, står for din regning.

Helt ud af det blå. En tanke du fik imens du rodede med lommefnuller ?

I rest my case ;)
Så du tror at arbejdsløsheden ville have været højere ? Er der noget der understøtter det, andet end dine tanker ?

Alle andre er klar over, at de varer, der bliver købt skal produceres 😏

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 1 minut siden, Anklageren skrev:

'Alle andre' ?
Du fodrer hunden med sin egen hale. Og i dette eksempel, sender hunden % ud af systemet ( Penge hjem ). Det kan aldrig blive til overskud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 30 minutter siden, Zorglup skrev:

'Alle andre' ?
Du fodrer hunden med sin egen hale. Og i dette eksempel, sender hunden % ud af systemet ( Penge hjem ). Det kan aldrig blive til overskud.

Kom nu ind i kampen. 

Nu skærer jeg det ud i pap, så det bliver meget let at forstå.

Når staten udbetaler milliarderne til indvandrerne, så køber de varer i butikkerne.

Butikkerne bestiller derfor varer hjem, og så skal der produceres nye varer. Det kræver arbejdskraft, og derfor ansætter arbejdsgiverne flere medarbejdere.

Det er logik for perlehøns. så selv du burde kunne se det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 1 minut siden, Anklageren skrev:

Kom nu ind i kampen. 

Nu skærer jeg det ud i pap, så det bliver meget let at forstå.

Når staten udbetaler milliarderne til indvandrerne, så køber de varer i butikkerne.

Butikkerne bestiller derfor varer hjem, og så skal der produceres nye varer. Det kræver arbejdskraft, og derfor ansætter arbejdsgiverne flere medarbejdere.

Det er logik for perlehøns. så selv du burde kunne se det.

Du behøver såmænd ikke blive personlig.
Og når jeg så forklarer dig, at jeg mener at det er en udgift, uanset hvordan du fremstiller det, nytte det ikke noget, at du mener at de nok har holdt hjulene i gang, når du ikke kan dokumentere det.
Hvis de modtager 100% og kun sender 50-75% rundt i vores system, koster det bare endnu mere.
https://www.google.dk/search?source=hp&ei=mnw3XLimJIeykwWo6aXYAQ&q=udlændinge+sender+penge+hjem&btnK=Google-søgning&oq=udlændinge+sender+penge+hjem&gs_l=psy-ab.3..0.2055.10033..10974...1.0..0.206.2317.26j2j1......0....1..gws-wiz.....0..35i39j0i131j0i10j0i22i10i30j0i22i30.O50hfGk8D7U

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 59 minutter siden, Anklageren skrev:

Hvis vi ikke havde en udgift på indvandrere på imellem 30 og 40 milliarder, ville danskernes købelyst nok også have været større. Alt er relativt. ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 1 minut siden, Zorglup skrev:

Du behøver såmænd ikke blive personlig.
Og når jeg så forklarer dig, at jeg mener at det er en udgift, uanset hvordan du fremstiller det, nytte det ikke noget, at du mener at de nok har holdt hjulene i gang, når du ikke kan dokumentere det.
Hvis de modtager 100% og kun sender 50-75% rundt i vores system, koster det bare endnu mere.
https://www.google.dk/search?source=hp&ei=mnw3XLimJIeykwWo6aXYAQ&q=udlændinge+sender+penge+hjem&btnK=Google-søgning&oq=udlændinge+sender+penge+hjem&gs_l=psy-ab.3..0.2055.10033..10974...1.0..0.206.2317.26j2j1......0....1..gws-wiz.....0..35i39j0i131j0i10j0i22i10i30j0i22i30.O50hfGk8D7U

Du blev personlig 😏

Selvfølgelig er det en udgift, men pengene forsvinder ikke bare op i den blå luft.

Jeg går lige tilbage til start med den forenklede udgave

Man giver en flygtning 100 kroner

Det lyder enkelt, at flygtningen så koster skatteyderne 100 kroner den dag, men de hundrede kroner fordufter ikke bare.

Pengesedler skifter ejere mange gange..

Flygtningen er en spillefugl, og han bruger med det samme de 100 kroner i en spilleautomat henne på grillen.

Spilleautomaten bliver tømt, og tre uger senere køber ejeren af spilleautomaten de 100 kroner på at købe en ny hat.

Hattemageren har fået noget arbejde og syr en ny hat.

Hattemageren sparer sammen til sin ferie, og betaler b.a. med "flygtningens hudrekroneseddel". rejsebureauet putter hundredkronesedlen i sin pengetank, og der bliver den liggende.

Nu er de 100 kroner blevet brugt fire gange i løbet af et halvt år, og alle fire betaler skat.

Hvis flygtningen ikke havde haft nogen penge, så var det ikke sket. Hatten var ikke blevet syet, og hattemageren var ikke kommet på ferie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Du godeste ! 😂

For 2 minutter siden, Anklageren skrev:

Du blev personlig 😏

Selvfølgelig er det en udgift, men pengene forsvinder ikke bare op i den blå luft.

Jeg går lige tilbage til start med den forenklede udgave

Man giver en flygtning 100 kroner

Det lyder enkelt, at flygtningen så koster skatteyderne 100 kroner den dag, men de hundrede kroner fordufter ikke bare.

Pengesedler skifter ejere mange gange..

Flygtningen er en spillefugl, og han bruger med det samme de 100 kroner i en spilleautomat henne på grillen.

Spilleautomaten bliver tømt, og tre uger senere køber ejeren af spilleautomaten de 100 kroner på at købe en ny hat.

Hattemageren har fået noget arbejde og syr en ny hat.

Hattemageren sparer sammen til sin ferie, og betaler b.a. med "flygtningens hudrekroneseddel". rejsebureauet putter hundredkronesedlen i sin pengetank, og der bliver den liggende.

Nu er de 100 kroner blevet brugt fire gange i løbet af et halvt år, og alle fire betaler skat.

Hvis flygtningen ikke havde haft nogen penge, så var det ikke sket. Hatten var ikke blevet syet, og hattemageren var ikke kommet på ferie.

Lulz :D
Du forholder dig ikke til noget som helst modargument.
Du .. Jeg hopper af her.
Det er simpelthen den værste gang vrøvl jeg længe har læst.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 2 minutter siden, Zorglup skrev:

Hvis vi ikke havde en udgift på indvandrere på imellem 30 og 40 milliarder, ville danskernes købelyst nok også have været større. Alt er relativt. ;)

Hvorfor tror du det?

I 2010 sørgede Lars Løkke Rasmussens regering for, at staten havde et underskud på 51 milliarder kroner.

Årsagen var at danskerne købte for lidt, så arbejdsløsheden steg voldsomt.

https://www.fm.dk/nyheder/pressemeddelelser/2011/03/20110324-stadig-underskud-paa-51-mia-kr

Det virkede ikke ret godt, fordi danskerne i stedet for sparede op.

Citat: Danskerne sparer op til bedre tider

28. JUN. 2011

Indlånet fra private har været jævnt stigende siden finanskrisen og udgør nu næsten 790 mia. kr. Det er knap 100 mia. kr. mere end i efteråret 2008, viser nye tal fra Nationalbanken.

Det samlede indlån svarer til, at hver enkelt dansker – gennemsnitlig - har 142.000 kr. stående i banken. Et tal, der har ligget nogenlunde stabilt på dette niveau i et års tid.

"Det er bemærkelsesværdigt, ikke mindst med tanke på at husholdningerne har øget deres opsparing over det seneste år. Husholdningerne har dermed også i stor stil benyttet den øgede opsparing til at nedbring gælden," siger seniorøkonom Tore Stramer fra Nykredit Markets.

De private, eller husholdningerne, har nedbragt deres gæld til banker og realkreditinstitutter med ca. 12 mia. kr. igennem 2011. 

Hæmmer den økonomiske vækst

Tore Stramer pointerer, at det hæmmer den økonomiske vækst nu og her, idet gældsnedbringelsen sker med midler, der ellers kunne være gået til privatforbrug. 

https://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/210217/danskerne_sparer_op_til_bedre_tider.html

Citat slut

Kan du regne ud, hvad det havde betydet, hvis indvandrerne ikke havde brugt penge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind