Patrioten

Hvad er op og ned ?

Recommended Posts

Gæst
For 20 minutter siden, Patrioten skrev:

Nu handler tråden ikke om flygtninge, men om indvandrere og uanset hvem staten giver 100kr og hvordan pengene formøbles er det jo stadig en udgift for staten !

Staten kunne også bare smide 100kr ud af vinduet og resultatet ville blive det samme !

Emnet her er alle de skjulte følgeudgifter der er forbundet med indvandring så vi undgår indlæg fra uoplyste mennesker der bagatelliserer omkostningerne ved indvandring !

Det er simpelthen ikke rigtigt. Der er ikke noget forkert ved det, jeg skriver.

Hvis du havde fulgt med i dagspressens artikler om økonomi, så ville du være klar over, at finanskrisen har trukket ud i Danmark - fordi danskerne har sparet op og købt for lidt - så vi alt for langsomt er sluppet af med arbejdsløsheden.

Havde indvandrerne ikke brugt et tocifret milliardbeløb, så havde arbejdsløsheden været endnu højere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 33 minutter siden, Anklageren skrev:

Havde indvandrerne ikke brugt et tocifret milliardbeløb, så havde arbejdsløsheden været endnu højere.

Hvis vi i første omgang ikke havde haft udgiften, havde staten de penge. Det er at vende tingene på hovedet ;)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 48 minutter siden, Zorglup skrev:

Hvis vi i første omgang ikke havde haft udgiften, havde staten de penge. Det er at vende tingene på hovedet ;)

Der havde alligevel været flere arbejdsløse

Jeg vender ingen ting ting på hovedet. Det er fakta, at danskerne har sparet op, så det har været svært at komme ud af finanskrisen.

Det er også fakta, at indvandrerne har brugt et tocifret milliardbeløb - og når man sælger noget, så skal det produceres.

Det kan du da ikke benægte.

At det sætter arbejde i gang, er årsagen til, at vi ikke bliver fattige på grund af indvandringen.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 56 minutter siden, Anklageren skrev:

Der havde alligevel været flere arbejdsløse

Jeg vender ingen ting ting på hovedet. Det er fakta, at danskerne har sparet op, så det har været svært at komme ud af finanskrisen.

Det er også fakta, at indvandrerne har brugt et tocifret milliardbeløb - og når man sælger noget, så skal det produceres.

Det kan du da ikke benægte.

At det sætter arbejde i gang, er årsagen til, at vi ikke bliver fattige på grund af indvandringen.

Hvis vi ikke havde udgiften på indvandrere, ville staten kunne have brugt milliardbeløbet på andre ting, der skubbede til økonomien.
Og jo, jeg syntes det er at vende tingene på hovedet. Og som I før var inde på, bliver mange af pengene kanaliseret til hjemlande. Så det kan slet ikke sammenlignes.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

De genererer ikke flere penge, ved at få og forbruge pengene. Det kræver jo, at de eksempelvis satte dem i aktier eller lign.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Lige nu, Zorglup skrev:

Hvis vi ikke havde udgiften på indvandrere, ville staten kunne have brugt milliardbeløbet på andre ting, der skubbede til økonomien.
Og jo, jeg syntes det er at vende tingene på hovedet. Og som I før var inde på, bliver mange af pengene kanaliseret til hjemlande. Så det kan slet ikke sammenlignes.

Jeg vender ikke noget. Det er simple fakta, at indvandrerne går ud og bruger pengene, og at det giver øget aktivitet i erhvervslivet og lavere arbejdsløshed.

Det er dig, som gør det til an anden debat om - hvem der skal have pengene - i modsætning til, hvad det koster.

Det bliver i hvert fald ikke med Løkke som statsminister, at de fattige får pengene i stedet for indvandrerne.

Da Løkke ville puste liv i økonomien under finanskrisen og lavede finanslove med underskud af størrelsesorden 50 milliarder kroner i 2009 og i 2010 - så var det hovedsagelig de velbjergede danskere pengene vandrede over til.

Det virkede ikke efter hensigten, for de velbjergede havde penge nok til forbrug, så de sparede bare pengene op, fordi de følte, det var usikre tider.

Derfor gik der så lang tid før arbejdsløsheden faldt, selvom dansk økonomi ellers var sund.

Havde vi ikke haft indvandrerne, ville arbejdsløsheden have været endnu højere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 21 minutter siden, Anklageren skrev:

Det er dig, som gør det til an anden debat om - hvem der skal have pengene - i modsætning til, hvad det koster.

Huh !
Jeg modargumenterer bare.

For 22 minutter siden, Anklageren skrev:

Havde vi ikke haft indvandrerne, ville arbejdsløsheden have været endnu højere.

Link ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 54 minutter siden, Zorglup skrev:

Huh !
Jeg modargumenterer bare.

Link ?

Er det en vittighed, at du beder om link?

Jeg har et eksamensbevis, der viser, at jeg er uddannet lærer i samfundsfag, så jeg kan vel godt tillade mig at skrive noget selv?

Det gør jeg i øvrigt tit i stedet for bare at kopiere noget, som andre har skrevet.

###

Jeg har fulgt lidt med i din lange debat med Thomas om hvad indvandrerne koster.

Hvis indvandrerne køber danske varer for milliarder af kroner om året - så skal de jo produceres af danskerne.

Det kræver da dansk arbejdskraft - det siger sig selv.

###

Du påstår så, at man kunne have brugt pengene på noget andet end indvandrerne, men det er ikke sikkert.

Hvis indvandrerne ikke havde pustet liv i økonomien ved at bruge pengene, så var der blevet produceret mindre, og så ville der være flere arbejdsløse og danskerne ville have færre penge.

###

Du kan så imødegå det ved at påstå, at regeringen - i stedet for at give pengene til indvandrerne - kunne have givet pengene til de fattige danskere, for de fattige ville ikke spare op, men bruge pengene ligesom indvandrerne ellers har gjort. Det ville virke på den samme måde.

Det er også rigtigt, men det foregår i fantasiens verden, for det vil Lars Løkke Rasmussen aldrig gøre.

Det ved jeg med sikkerhed, fordi jeg bare behøver at kigge tilbage på, hvad Løkke faktisk gjorde for at sætte gang i økonomien efter finanskrisen.

VK har tværtimod øget uligheden, så de fattige er blevet fattigere. Det er noget ideologisk.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 1 minut siden, Anklageren skrev:

Jeg har et eksamensbevis, der viser, at jeg er uddannet lærer i samfundsfag, så jeg kan vel godt tillade mig at skrive noget selv?

Det kan du da godt. Men jeg er i min fulde ret, til at tvivle på din påstand. Så det ville veje tungere, hvis du kunne linke til nogle anerkendte kilder, der understøtter din påstand. Eller er det jo netop bare en påstand.
( At du er uddannet lærer betyder ikke en hylende prut )( Du kunne have været vvs eller forsker, det ville ikke ændre en tøddel )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 4 minutter siden, Zorglup skrev:

Det kan du da godt. Men jeg er i min fulde ret, til at tvivle på din påstand. Så det ville veje tungere, hvis du kunne linke til nogle anerkendte kilder, der understøtter din påstand. Eller er det jo netop bare en påstand.
( At du er uddannet lærer betyder ikke en hylende prut )( Du kunne have været vvs eller forsker, det ville ikke ændre en tøddel )

Du er alt for benovet af eksperter - og du har åbenbart ingen gode argumenter, så nu bliver du personlig :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind