Patrioten

Hvad er op og ned ?

Recommended Posts

Gæst
Skrevet (redigeret)

Jeg synes, oplægget er meget ensidig.

Der er ikke meget, som tyder på, at det belaster den den danske økonomi ret meget, for den er kun er blevet stærkere i takt med indvandringen.

Jeg tror selvfølgelig ikke, at det er noget vi kan takke indvandringen for, men indvandringen har heller ikke været nogen hindring.

Svenskerne kører også rundt i store biler - men det er på den anden side tydeligt, at det ikke er muligt at få en frugtbar debat om det - fordi det jeg skriver her bliver opfattet som et forsvar for indvandringen.

Det minder om 1. verdenskrig, hvor hver side gravede skyttegrave.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 29 minutter siden, Anklageren skrev:

Det ER en skyttegravskrig og har været det i mange år. Godt set Champ ;)

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 7 timer siden, Anklageren skrev:

Jeg synes, oplægget er meget ensidig.

Der er ikke meget, som tyder på, at det belaster den den danske økonomi ret meget, for den er kun er blevet stærkere i takt med indvandringen.

Jeg tror selvfølgelig ikke, at det er noget vi kan takke indvandringen for, men indvandringen har heller ikke været nogen hindring.

Svenskerne kører også rundt i store biler - men det er på den anden side tydeligt, at det ikke er muligt at få en frugtbar debat om det - fordi det jeg skriver her bliver opfattet som et forsvar for indvandringen.

Indlægget er udelukkende skrevet for at opponere mod den måde udgifterne regnes ud på !

Skyttegravskrigen bliver kun værre fordi folk aldrig ved hvad der er op og ned når talen falder på indvandring !

Fortielser og manipulering fra både højre og venstre side betyder endnu større opsplitning !

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
1 time siden, Patrioten skrev:

Indlægget er udelukkende skrevet for at opponere mod den måde udgifterne regnes ud på !

Skyttegravskrigen bliver kun værre fordi folk aldrig ved hvad der er op og ned når talen falder på indvandring !

Fortielser og manipulering fra både højre og venstre side betyder endnu større opsplitning !

Jeg har set noget lignende før.

Jeg tror ikke, man kan opgøre udgifterne, og vil prøve at forenkle det lidt.

Man giver en flygtning 100 kroner.

Det lyder enkelt, at flygtningen så koster skatteyderne 100 kroner den dag.

Flygtningen er en spillefugl, og han bruger med det samme de 100 kroner i en spilleautomat henne på grillen.

Spilleautomaten bliver tømt, og tre uger senere køber ejeren af spilleautomaten de 100 kroner på at købe en ny hat.

Hattemageren har fået noget arbejde og syr en ny hat.

I løbet af tre uger er de 100 kroner blevet brugt to gange og alle tre betaler skat.

De 100 kroner skaber altså aktivitet i samfundet. Det kunne man have gjort på andre måder - men vores debat handler ikke om, hvem der får pengene - men hvad det koster at have en flygtning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 3 timer siden, Anklageren skrev:

Flygtningen er en spillefugl, og han bruger med det samme de 100 kroner i en spilleautomat henne på grillen.

Det forudsætter, at omtalte flygtning ikke sender de 100 kr. til familien i hjemlandet.

https://ekstrabladet.dk/bibliotek/velfair/millioner-af-skattekroner-overfoeres-til-udlandet/4685012

Selv om eksempelvis cirka totredjedele af de herboende arbejdsdygtige somaliere, libanesere og irakere forsørges af det offentlige, så formår de tre grupper alligevel i alt at overføre knap 1,3 mia. kroner om året til deres respektive hjemlande.

Det afslører en kortlægning af pengeoverførsler til udlandet, Ekstra Bladet har foretaget på baggrund af tal fra Verdensbanken og en ny undersøgelse fra Oxfarm.

– Det er for billigt at komme en sådan kritik. Hvis jeg som flygtning får en indkomst fra staten i Danmark, og jeg ved, at min mor og far er ved at dø af sult i Mogadishu, så vil jeg selvfølgelig sende 100 dollar, eller hvor meget jeg nu kan undvære.

– Selv hvis man halverede overførselsindkomsten til indvandrere, så ville de stadig sende de penge hjem, de kunne undvære, hvis de har familie, der sulter. Det, tror jeg, alle ville gøre. Det er meget menneskeligt og naturligt, siger han.

De samlede pengeoverførsler fra Danmark til udlandet var på lidt over 9 mia. kr. i 2012 i følge Verdensbanken.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Indlægget her er også understøttet af Rockwool, DI og FT. 

Jeg har ikke rigtig hørt noget argumenterer imod det. Andet end "Jeg tror ikke på det..." :D Og det er da også helt fint. Men så underbyg hvorfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, dewey skrev:

Det forudsætter, at omtalte flygtning ikke sender de 100 kr. til familien i hjemlandet.

https://ekstrabladet.dk/bibliotek/velfair/millioner-af-skattekroner-overfoeres-til-udlandet/4685012

Selv om eksempelvis cirka totredjedele af de herboende arbejdsdygtige somaliere, libanesere og irakere forsørges af det offentlige, så formår de tre grupper alligevel i alt at overføre knap 1,3 mia. kroner om året til deres respektive hjemlande.

Det afslører en kortlægning af pengeoverførsler til udlandet, Ekstra Bladet har foretaget på baggrund af tal fra Verdensbanken og en ny undersøgelse fra Oxfarm.

– Det er for billigt at komme en sådan kritik. Hvis jeg som flygtning får en indkomst fra staten i Danmark, og jeg ved, at min mor og far er ved at dø af sult i Mogadishu, så vil jeg selvfølgelig sende 100 dollar, eller hvor meget jeg nu kan undvære.

– Selv hvis man halverede overførselsindkomsten til indvandrere, så ville de stadig sende de penge hjem, de kunne undvære, hvis de har familie, der sulter. Det, tror jeg, alle ville gøre. Det er meget menneskeligt og naturligt, siger han.

De samlede pengeoverførsler fra Danmark til udlandet var på lidt over 9 mia. kr. i 2012 i følge Verdensbanken.

Ja det kunne være rigtigt - men hattemageren sparer op til at købe en rejse i A.P. Møllers rejsebureau, så de 100 kroner ender i en stor pengetank, og der bliver de liggende.

Det som jeg siger er bare, at det er svært at opgøre, hvad flygtningene koster - men jeg kan forstå på dine tanker om at de 100 kroner bliver sendt hjem til familien, at du kun vil regne udgifterne med 🙂

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 9 timer siden, Anklageren skrev:

Jeg har set noget lignende før.

Jeg tror ikke, man kan opgøre udgifterne, og vil prøve at forenkle det lidt.

Man giver en flygtning 100 kroner.

Det lyder enkelt, at flygtningen så koster skatteyderne 100 kroner den dag.

Spilleautomaten bliver tømt, og tre uger senere køber ejeren af spilleautomaten de 100 kroner på at købe en ny hat.

Hattemageren har fået noget arbejde og syr en ny hat.

I løbet af tre uger er de 100 kroner blevet brugt to gange og alle tre betaler skat.

De 100 kroner skaber altså aktivitet i samfundet. Det kunne man have gjort på andre måder - men vores debat handler ikke om, hvem der får pengene - men hvad det koster at have en flygtning.

Nu handler tråden ikke om flygtninge, men om indvandrere og uanset hvem staten giver 100kr og hvordan pengene formøbles er det jo stadig en udgift for staten !

Staten kunne også bare smide 100kr ud af vinduet og resultatet ville blive det samme !

Emnet her er alle de skjulte følgeudgifter der er forbundet med indvandring så vi undgår indlæg fra uoplyste mennesker der bagatelliserer omkostningerne ved indvandring !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Indlægget her er også understøttet af Rockwool, DI og FT. 

Jeg har ikke rigtig hørt noget argumenterer imod det. Andet end "Jeg tror ikke på det..." :D Og det er da også helt fint. Men så underbyg hvorfor.

Måske lidt nemmere hvis du forholdte dig til alle de følgeudgifter der IKKE indgår i de officielle beregninger !

Dags dato i nyhederne:

Ishøj Kommune ansøger om tilladelse til overvågning af p-områder i Vejleåparken (Ishøjplanen) grundet jævnlige bilafbrændinger !

Tror du selv på at omkostningerne forbundet med dette uvæsen er indregnet i de officielle udgiftsberegninger vedr. indvandringens omkostninger ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Lige nu, Patrioten skrev:

Nu handler tråden ikke om flygtninge, men om indvandrere og uanset hvem staten giver 100kr og hvordan pengene formøbles er det jo stadig en udgift for staten !

Staten kunne også bare smide 100kr ud af vinduet og resultatet ville blive det samme !

Emnet her er alle de skjulte følgeudgifter der er forbundet med indvandring så vi undgår indlæg fra uoplyste mennesker der bagatelliserer omkostningerne ved indvandring !

Det er da rigtigt, men det svarer til, at du køber en bil, for så ender pengene også i udlandet.

Jeg siger ikke at det er godt for Danmark, men det er trods alt en naturlig del af livet, hvis vi ikke skal mure os inde.

Heldigvis har Danmark haft store overskud på betalingsbalancens løbende poster i rigtig mange år.

=Betalingsbalancen.jpg

Betalingsbalancens løbende poster http://greasov.menneskets.com/instruktioner/samfunds-gyldendal.php

Som man kan se, er det 30 år siden, det sidst har været et problem, at pengene ender i udlandet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind