Patrioten

Hvad er op og ned ?

Recommended Posts

Gæst
For 5 minutter siden, Patrioten skrev:

Her er hvad artikel 33 i flygtningekonventionen siger ordret !

“Artikel 33. Forbud mod udvisning eller afvisning.

Ingen kontraherende stat må på nogensomhelst måde udvise eller afvise en flygtning ved grænserne til sådanne områder, hvor hans liv eller frihed ville være truet på grund af hans race, religion, nationalitet, hans tilhørsforhold til en særlig social gruppe eller hans politiske anskuelser.”

Artikel 33 fortolkes helt enkelt forkert idet “ved grænserne til sådanne områder” betyder at lande der har grænse op til sådanne områder ikke må afvise mennesker derfra !

Artikel 33 er aldrig blevet fortolket sådan, at Danmark ikke må afvise flygtninge ved grænsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 12 timer siden, Anklageren skrev:

"Mine tal" er ikke "arbejdere" - men antallet af statsborgere fra Østeuropa, som bor i Danmark - og jeg har ikke helt valgt de samme lande som i dit link. Russerne er nævnt separat i dit link (og jeg har ikke taget landene på Balkan med).

Der står ikke noget i dit link om at østeuropæerne virkelig flytter tilbage - bare at de bliver opfordret til det.

Jeg kan ikke se nogen tegn på, at de gør det - tværtimod.

Der er flere links der oplyser at østeuropæere rejser hjem igen så sandheden er nok snarere at Danmark blot er et midlertidigt vestligt eventyr for østeuropæere !

https://www.avisen.dk/bemaerkelsesvaerdig-tendens-oesteuropaeere-rejser-hj_496362.aspx

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 5 minutter siden, Anklageren skrev:

Artikel 33 er aldrig blevet fortolket sådan, at Danmark ikke må afvise flygtninge ved grænsen.

Nu ved jeg ikke om du har begået en skrivefejl, men desværre fortolker Danmark artikel 33 på en måde så vi ikke må afvise flygtninge ved grænsen hvilket afstedkommer asylshopping som jo ikke kunne ske hvis man fortolkede artikel 33 rigtigt !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 1 minut siden, Anklageren skrev:

I 2016 blev 2.942 nægtet indrejse ved grænsen til Tyskland, hvoraf en del er illegale migranter, mens andre bare er EU-borgere, der har glemt passet.

Det viser tydeligt, at Danmark har ret til at afvise flygtninge ved grænsen.

https://www.berlingske.dk/internationalt/1.453-personer-er-blevet-afvist-ved-graensekontrollen

Vi taler om flygtninge og ikke migranter !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 17 minutter siden, Patrioten skrev:

Vi taler om flygtninge og ikke migranter !

Illegale migranter er typisk rejst ind i EU over Middelhavet.

Ifølge Dublinforordningen skal en asylansøger søge om asyl i det første EU-land, vedkommende ankommer til, 

Det er helt forkert at påstå, at Danmark ikke kan afvise flygtninge ved grænsen på grund af artikel 33 i flygtningekonventionen - fordi alle Danmarks nabolande er såkaldt sikre lande.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 9 minutter siden, Anklageren skrev:

Illegale migranter er typisk rejst ind i EU over Middelhavet.

Ifølge Dublinforordningen skal en asylansøger søge om asyl i det første EU-land, vedkommende ankommer til, 

Det er helt forkert at påstå, at Danmark ikke kan afvise flygtninge ved grænsen på grund af artikel 33 i flygtningekonventionen - fordi alle Danmarks nabolande er såkaldt sikre lande.

Underligt, men det forekommer mig at du er enig med mig !

Til gengæld er du så uenig med T. Sneum !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 41 minutter siden, Patrioten skrev:

Underligt, men det forekommer mig at du er enig med mig !

Til gengæld er du så uenig med T. Sneum !

Det er en sandhed med modifikationer, fordi du skriver, at Danmark tolker artikel 33 på en måde, så vi ikke må afvise flygtninge ved grænsen - og det gør vi allerede - omend det ikke er særlig effektivt.

Jeg er enig med Thomas Sneum i, at Danmark bør samarbejde med andre lande i flygtninge spørgsmålet, for det er ikke frugtbart, at landene forsøger at give sorteper videre til hinanden.

Jeg ser sådan på det, at næsten alle har en grænse for, hvor mange udlændinge de kan acceptere i Danmark. Den grænse er bare forskellig.

Jeg tror, at Thomas Sneums grænse er videre end min - men jeg hører ikke til dem, som gerne ser, at flygtningene drukner.

Jeg hader heller ikke muslimer, selvom jeg synes, de har en middelalderlig tro. Hvis man vil være muslim, så må man være muslim.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
On ‎10‎-‎01‎-‎2019 at 18:24, Anklageren skrev:

Man giver en flygtning 100 kroner

Det lyder enkelt, at flygtningen så koster skatteyderne 100 kroner den dag, men de hundrede kroner fordufter ikke bare.

Pengesedler skifter ejere mange gange..

Flygtningen er en spillefugl, og han bruger med det samme de 100 kroner i en spilleautomat henne på grillen.

Spilleautomaten bliver tømt, og tre uger senere køber ejeren af spilleautomaten de 100 kroner på at købe en ny hat.

Hattemageren har fået noget arbejde og syr en ny hat.

Hattemageren sparer sammen til sin ferie, og betaler b.a. med "flygtningens hudrekroneseddel". rejsebureauet putter hundredkronesedlen i sin pengetank, og der bliver den liggende.

Nu er de 100 kroner blevet brugt fire gange i løbet af et halvt år, og alle fire betaler skat.

Hvis flygtningen ikke havde haft nogen penge, så var det ikke sket. Hatten var ikke blevet syet, og hattemageren var ikke kommet på ferie.

'Ali' kunne i stedet sende 50 kr til sin onkel i Syrien. Resten bruger han på 'sorte' varer i den lokale grønthandler, der kun i ringe grad beskæftiger sig med moms og skat. Han sender så de 25kr til sin tante i Iran og bruger resten på en pakke 'sorte' cigaretter, købt af en polak på vej hjem.
Vupti og pengene er væk.
Begge scenarier er lige sandsynlige.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 time siden, Zorglup skrev:

'Ali' kunne i stedet sende 50 kr til sin onkel i Syrien. Resten bruger han på 'sorte' varer i den lokale grønthandler, der kun i ringe grad beskæftiger sig med moms og skat. Han sender så de 25kr til sin tante i Iran og bruger resten på en pakke 'sorte' cigaretter, købt af en polak på vej hjem.
Vupti og pengene er væk.
Begge scenarier er lige sandsynlige.

Nej.. du kan ikke betale alt "sort". 

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind