Patrioten

Hvad er op og ned ?

Recommended Posts

Anklageren
Skrevet (redigeret)

1 time siden, Patrioten skrev:

Jeg tror det er gamle oplysninger du har !

https://www.dr.dk/nyheder/penge/polakker-smutter-fra-virksomhed-de-rejser-hjem-og-vi-kan-intet-goere

Iøvrigt er “slaveloven” blot en timeudvidelse fra 250 til 400 timer som skal afspadseres, ferie afvikles eller lønnes indenfor 3 år.

Demonstrationerne blæses uforholdsmæssigt højt op i vestlige medier hvilket jo ikke er overraskende, men hvis ungarerne fik lyst til at komme til Danmark skal de være velkommen da de hurtigt tilpasser sig i modsætning til ex. muslimer !

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/ungarske-flygtninge-blev-hurtigt-en-del-af-det-danske-samfund

Har du ingen kommentarer til, at det er en form for slavearbejde - at den ungarske regering indfører tvungen overarbejde, som arbejdsgiverne først behøver at betale for i år 2022?

Det ligner da en panikløsning, fordi det går af helvede til i Ungarn

Jeg har lige kigget på DST, og der boede 40.449 polakker i Danmark i fjerde kvartal 2018.

I alt boede der 130.021 østeuropæere i Danmark i fjerde kvartal 2018.

Tallene kan derfor ikke blive nyere.

Det prøver jeg så at sammenligne med for fem år siden i første kvartal 2014, som jeg vælger tilfældigt.

Der boede boede 29.303 polakker i Danmark i første kvartal 2014

I alt boede der 84.862 østeuropæere i Danmark i første kvartal 2014

Jeg har hentet tallene fra Albanien, Bulgarien, Estland, Hviderusland, Letland, Litauen, Polen, Rumænien, Rusland, Slovakiet, Tjekkiet, Tjekkoslovakiet, Ukraine og Ungarn.

Jeg har hentet dem her, så du kan kontrollere ægtheden: http://www.statistikbanken.dk/10024

Det er mange - så det viser tydeligt at østeuropæere helt klart foretrækker at bo i Vesteuropa.

Flygtninge vil selvfølgelig heller ikke bo derovre.

Redigeret af Anklageren
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Jeg har før hørt den påstand, at ungarerne flytter tilbage, fordi de har fået en regering, de er tilfreds med.

Derfor har jeg gjort mig den umage at kontrollere påstanden - og det ser bestemt ud til at være en falsk påstand, at udvandringen af unge og uddannede ungarere er standset.

zzCZPqv.jpg

http://www.statistikbanken.dk/10024

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
1 time siden, Anklageren skrev:

Har du ingen kommentarer til, at det er en form for slavearbejde - at den ungarske regering indfører tvungen overarbejde, som arbejdsgiverne først behøver at betale for i år 2022?

Det ligner da en panikløsning, fordi det går af helvede til i Ungarn

Jeg har lige kigget på DST, og der boede 40.449 polakker i Danmark i fjerde kvartal 2018.

I alt boede der 130.021 østeuropæere i Danmark i fjerde kvartal 2018.

Tallene kan derfor ikke blive nyere.

Det prøver jeg så at sammenligne med for fem år siden i første kvartal 2014, som jeg vælger tilfældigt.

Der boede boede 29.303 polakker i Danmark i første kvartal 2014

I alt boede der 84.862 østeuropæere i Danmark i første kvartal 2014

Jeg har hentet tallene fra Albanien, Bulgarien, Estland, Hviderusland, Letland, Litauen, Polen, Rumænien, Rusland, Slovakiet, Tjekkiet, Tjekkoslovakiet, Ukraine og Ungarn.

Jeg har hentet dem her, så du kan kontrollere ægtheden: http://www.statistikbanken.dk/10024

Det er mange - så det viser tydeligt at østeuropæere helt klart foretrækker at bo i Vesteuropa.

Flygtninge vil selvfølgelig heller ikke bo derovre.

Jo for pokker, det er sku ikke iorden og måske graver Orban sin egen grav med den lov !

Der er forskel på dine og mine oplysninger kan jeg se:

https://www.jv.dk/regionalt/Oesteuropa-lokker-arbejdere-hjem-fra-Danmark/artikel/2598326

Der var knap 250.000 udenlandske arbejdere ansat i Danmark i januar 2018. Heraf var 75.661 fra de østeuropæiske lande i EU og yderligere godt 10.000 fra Bosnien, Rusland og Ukraine.

Polen leverede flest. 30.834 polakker var ansat i Danmark i januar i år. Det var 1431 flere end året før og mere end en fordobling på ti år.

Efter Polen følger Rumænien, Litauen og Bulgarien som de lande, der leverer flest arbejdere til Danmark.

I alt er antallet af østeuropæiske arbejdere mere end tredoblet siden 2008.

Godt tre fjerdedele af de østeuropæiske beskæftigede er ansat på fuld tid i Danmark.

Kilde: Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 24 minutter siden, Patrioten skrev:

Jo for pokker, det er sku ikke iorden og måske graver Orban sin egen grav med den lov !

Der er forskel på dine og mine oplysninger kan jeg se:

https://www.jv.dk/regionalt/Oesteuropa-lokker-arbejdere-hjem-fra-Danmark/artikel/2598326

Der var knap 250.000 udenlandske arbejdere ansat i Danmark i januar 2018. Heraf var 75.661 fra de østeuropæiske lande i EU og yderligere godt 10.000 fra Bosnien, Rusland og Ukraine.

Polen leverede flest. 30.834 polakker var ansat i Danmark i januar i år. Det var 1431 flere end året før og mere end en fordobling på ti år.

Efter Polen følger Rumænien, Litauen og Bulgarien som de lande, der leverer flest arbejdere til Danmark.

I alt er antallet af østeuropæiske arbejdere mere end tredoblet siden 2008.

Godt tre fjerdedele af de østeuropæiske beskæftigede er ansat på fuld tid i Danmark.

Kilde: Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

"Mine tal" er ikke "arbejdere" - men antallet af statsborgere fra Østeuropa, som bor i Danmark - og jeg har ikke helt valgt de samme lande som i dit link. Russerne er nævnt separat i dit link (og jeg har ikke taget landene på Balkan med).

Der står ikke noget i dit link om at østeuropæerne virkelig flytter tilbage - bare at de bliver opfordret til det.

Jeg kan ikke se nogen tegn på, at de gør det - tværtimod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 12 timer siden, Patrioten skrev:

Jeg ved præcis hvad jeg taler om !

Vi står udenfor flygtningeaftalen med vores forbehold så vi har ingen forpligtelser på dette område så længe de ankommer via nabolandene !

At vi har en unionsliderlig skvatrøv som statsminister der alligevel tager kvoteflygtninge er en helt anden sag !

Det gør du så ikke. 

Danmark har gennem internationale aftaler forpligtet sig til at tage imod flygtninge. Vi har også en lang tradition for at bære en del af det internationale ansvar, når det gælder flygtninge og andre humanitære indsatser.

• Danmark har tilsluttet sig FN’s Verdenserklæring om Menneskerettigheder fra 1948. Heri hedder det, at ”enhver har ret til i andre lande at søge og få tilstået asyl mod forfølgelse“. Danmark har også underskrevet FN’s Flygtningekonvention. Dermed har Danmark forpligtet sig til ikke at sende mennesker, der er på flugt og opfylder konventionens betingelser, tilbage til hjemlandet. Også FN’s Torturkonvention og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention beskytter mennesker, der risikerer tortur eller andre grove overgreb, mod at blive sendt tilbage til deres hjemland.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 9 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Danmark har gennem internationale aftaler forpligtet sig til at tage imod flygtninge. Vi har også en lang tradition for at bære en del af det internationale ansvar, når det gælder flygtninge og andre humanitære indsatser.

Så meget til Danmarks internationale aftaler om forpligtelse til at tage imod kvoteflygtninge.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-10-04-danmark-kommer-heller-ikke-til-at-tage-kvoteflygtninge-i-2018

Kvoteflygtningene bliver fordelt af FN og betegnes som de svageste flygtninge, men med henvisning til et stort pres på Europa har Danmark ikke taget imod nogen det meste af 2016 og i hele 2017. Det kommer altså nu til at fortsætte året ud.

- Vi skal ikke tage kvoteflygtninge i 2018, fordi der stadig er for mange af de, der er kommet hertil, der ikke forsørger sig selv og tager del i den almindelige danske hverdag, siger Inger Støjberg til TV 2.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 13 minutter siden, dewey skrev:

Så meget til Danmarks internationale aftaler om forpligtelse til at tage imod kvoteflygtninge.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-10-04-danmark-kommer-heller-ikke-til-at-tage-kvoteflygtninge-i-2018

Kvoteflygtningene bliver fordelt af FN og betegnes som de svageste flygtninge, men med henvisning til et stort pres på Europa har Danmark ikke taget imod nogen det meste af 2016 og i hele 2017. Det kommer altså nu til at fortsætte året ud.

- Vi skal ikke tage kvoteflygtninge i 2018, fordi der stadig er for mange af de, der er kommet hertil, der ikke forsørger sig selv og tager del i den almindelige danske hverdag, siger Inger Støjberg til TV 2.

At vi har valgt ikke at tage nogen kvoteflygtninge i en periode, betyder ikke at vi ingen forpligtelser har. 

En årsag til at vi ikke tager flere lige nu, er at vi allerede har taget den procentdel som EU's kvotefordeling lægger op til. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 13 minutter siden, ThomasSneum skrev:

At vi har valgt ikke at tage nogen kvoteflygtninge i en periode, betyder ikke at vi ingen forpligtelser har. 

En årsag til at vi ikke tager flere lige nu, er at vi allerede har taget den procentdel som EU's kvotefordeling lægger op til. 

LOL du kan fatasere og tilrettelægge kendsgerninger, der slet ikke eksisterer.

www.fnforbundet.dk/arkiv/nyheder-2018/kvoteflygtninge

I Danmark blev det i 1978 fastslået, at der hvert år skulle nedsættes et beløb i finanspakken til modtagelse af kvoteflygtninge. Danmarks kvote har indtil 2005 lydt på 500 flygtninge om året.

Fra 2005 blev kvoten hævet til 1500 flygtninge over en treårig periode, sådan at det blev mere fleksibelt. Dermed var det ikke længere 500 om året, men 1500 der kunne fordeles over de 3 år alt efter hvornår der var brug for det. I 2015 nedsatte den danske regering et fuldt stop for modtagelsen af kvoteflygtninge, og Danmark modtog derfor ikke nogle kvoteflygtninge i 2016 og 2017 med reference til presset på grænserne fra flygtninge, der kom hertil gennem Europa, for at søge asyl i Danmark.

I december fastslog regeringen en lovændring, så det er nu ene og alene Udlændingeministerens ansvar at fastsætte, hvor mange kvoteflygtninge Danmark i fremtiden skal tage imod. Det er en bekymrende udvikling, hvad også FN's Flygtningehøjkommissariat (UNHCR) har givet udtryk for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 24 minutter siden, dewey skrev:

LOL du kan fatasere og tilrettelægge kendsgerninger, der slet ikke eksisterer.

www.fnforbundet.dk/arkiv/nyheder-2018/kvoteflygtninge

I Danmark blev det i 1978 fastslået, at der hvert år skulle nedsættes et beløb i finanspakken til modtagelse af kvoteflygtninge. Danmarks kvote har indtil 2005 lydt på 500 flygtninge om året.

Fra 2005 blev kvoten hævet til 1500 flygtninge over en treårig periode, sådan at det blev mere fleksibelt. Dermed var det ikke længere 500 om året, men 1500 der kunne fordeles over de 3 år alt efter hvornår der var brug for det. I 2015 nedsatte den danske regering et fuldt stop for modtagelsen af kvoteflygtninge, og Danmark modtog derfor ikke nogle kvoteflygtninge i 2016 og 2017 med reference til presset på grænserne fra flygtninge, der kom hertil gennem Europa, for at søge asyl i Danmark.

I december fastslog regeringen en lovændring, så det er nu ene og alene Udlændingeministerens ansvar at fastsætte, hvor mange kvoteflygtninge Danmark i fremtiden skal tage imod. Det er en bekymrende udvikling, hvad også FN's Flygtningehøjkommissariat (UNHCR) har givet udtryk for.

Danmark er forpligtet igennem de her aftaler, om du bryder dig om det eller ej. 

---

Danmark har tilsluttet sig FN’s Verdenserklæring om Menneskerettigheder fra 1948. Heri hedder det, at ”enhver har ret til i andre lande at søge og få tilstået asyl mod forfølgelse“. Danmark har også underskrevet FN’s Flygtningekonvention. Dermed har Danmark forpligtet sig til ikke at sende mennesker, der er på flugt og opfylder konventionens betingelser, tilbage til hjemlandet. Også FN’s Torturkonvention og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention beskytter mennesker, der risikerer tortur eller andre grove overgreb, mod at blive sendt tilbage til deres hjemland.

---

Desuden modtager danmark ca.. 3000 ansøgninger om asyl, ud over de 500 kvoteflygtninge, som vi midlertidigt har sat på pause. 

Så jow... vi får hvert år nye flygtninge -og jow, vi opfylder vores internationale forpligtelser.... som vi naturligvis har, også selvom vi pauser kvoteflugtninge. 

Fakta! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Det gør du så ikke. 

• Danmark har tilsluttet sig FN’s Verdenserklæring om Menneskerettigheder fra 1948. Heri hedder det, at ”enhver har ret til i andre lande at søge og få tilstået asyl mod forfølgelse“. Danmark har også underskrevet FN’s Flygtningekonvention. Dermed har Danmark forpligtet sig til ikke at sende mennesker, der er på flugt og opfylder konventionens betingelser, tilbage til hjemlandet. Også FN’s Torturkonvention og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention beskytter mennesker, der risikerer tortur eller andre grove overgreb, mod at blive sendt tilbage til deres hjemland.

Her er hvad artikel 33 i flygtningekonventionen siger ordret !

“Artikel 33. Forbud mod udvisning eller afvisning.

Ingen kontraherende stat må på nogensomhelst måde udvise eller afvise en flygtning ved grænserne til sådanne områder, hvor hans liv eller frihed ville være truet på grund af hans race, religion, nationalitet, hans tilhørsforhold til en særlig social gruppe eller hans politiske anskuelser.”

Artikel 33 fortolkes helt enkelt forkert idet “ved grænserne til sådanne områder” betyder at lande der har grænse op til sådanne områder ikke må afvise mennesker derfra !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind