Gæst

Islams invasion i Europa

Recommended Posts

Leonidas
For 4 minutter siden, udmarksson skrev:

Ja, på mig gør de.
Det er mit indtryk (men jeg kan ikke lige finde en dokumentation :D )  at flere ekstremt religiøse har stor magt i USA.
Og hvorfor det er et problem?
Prøv at læse hér:
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-01-31-trumps-politik-kan-koste-liv-i-afrika-desperate-kvinder-drikker-terpentin

Jeg må sige at jeg ligesom dig er for familieplanlægning for fattige. Men for Trump er hjælp til Afrika en udgift, han kan skære ned på statsbudgettet uden at få straf fra sine vælgere. Først og fremmest fordi vælgerne har andre bekymringer. Men hvis disse kristne tossers største bidrag til ufred i verden er dette, så prøv at sammenlign med virkelige fanatikere af muslimsk overbevisning ;), som f.eks gik ud over to skandinaviske piger på ferie i Marokko.

Og med hensyn til kristne tosser med magt i USA, så håber jeg da at @Anklageren kan hjælpe til, for jeg har aldrig hørt om det. Hans artikel er om et eneste kristent universitet, som har så lav status, og er naturligvis ikke med i Ivy League. Liberty University er en joke :D 

Den magt de kristne har er på grund af deres antal.

En lille diclaimer er, at kristne sagtens kan være det modsatte af tossede.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
udmarksson
For 17 timer siden, Leonidas skrev:

Og med hensyn til kristne tosser med magt i USA, så håber jeg da at @Anklageren kan hjælpe til, for jeg har aldrig hørt om det.

Jeg har et link hér .. ganske tankevækkende artikel ... 

https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/trump-afdrager-paa-sin-gaeld-til-usas-religioese-hoejre 

Det er faktisk meget interessant at grave i, hvorfor det er gået så tosset i USA ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 23 minutter siden, udmarksson skrev:

Jeg har et link hér .. ganske tankevækkende artikel ... 

https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/trump-afdrager-paa-sin-gaeld-til-usas-religioese-hoejre 

Det er faktisk meget interessant at grave i, hvorfor det er gået så tosset i USA ... 

Det er faktisk tankevækkende. Men "fanatisme" ligefrem? Jeg tror ikke Trump er creationist, heldigvis. USA er meget delt desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
udmarksson

Jeg mener heller ikke Trump er kreationist - eller særlig religiøs, for den sags skyld - snarere tvært imod.
Trump er en flamboyant forretningsmand, der nærmest blev præsident ved et tilfælde - han startede et et show, der kørte længere end han lige havde regnet med.
En blanding af Simon Spies og Jacob Haugård.
Hvis han er noget politisk, er han - mit bud - liberal i retning af både de neoliberale og de ultraliberale.

Trump er politisk naiv, og han bliver brugt - eller udnyttet - af de politiske højrekræfter - især de højrereligiøse - til at få deres dagsorden presset igennem.
Det skulle ikke undre mig, om de i deres stille sind forventer at Trump dummer sig nok til at blive afsat - så de kan få sat en virkelig hardcore - og politisk erfaren - repræsentant for deres dagsorden ind i Det Hvide Hus.
Jeg lurer på Pence, vicepræsidenten, i dén forbindelse ... 

Trump er en gøgler, så på den store politiske scene er han ikke farlig - risikoen ligger i, at han er et løstgående missil med adgang til den røde knap ... 
Men hvis een af de politisk erfarne ultrakonservative kommer til fadet, så tror jeg vi får problemer for alvor ... 

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

@udmarksson men har du tænkt over om din holdning til mange ting egentligt ikke er dine egne selvstændige tanker?

53560112_275684766693471_731627814649856000_n.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind